فهرست مطالب

انواع پارکت لمینت جدید + معرفی 6 مورد از جدیدترین پارکت ها

انواع پارکت لمینت جدید + معرفی 6 مورد از جدیدترین پارکت ها

فهرست مطالب

پارکت لمینت نوعی کفپوش چند لایه است که امروزه به طور وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد. لایه های مختلف پارکت لمینت از لایه زیرین به سمت بالا به ترتیب شامل لایه بالانس، لایه HDF، لایه دکور (که شامل طرح و رنگ نهایی محصول و نمای ظاهری آن می باشد) و یک Overlay یا لایه رویی می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع پارکت لمینت جدید را به شما معرفی کرده و مدل های مختلف را با ویژگی هایشان در معرض انتخاب و اطلاع شما قرار دهیم. لطفا با این مقاله از دکورچوب همراه ما باشید.

وضعیت بازار انواع پارکت لمینت جدید

با توجه به ممنوعیت واردات پارکت لمینت به کشور از سال 1398، محصولات پارکت لمینت موجود در کشور امروزه همگی تولید داخل هستند و کیفیت آن ها روز به روز در حال افزایش است. به طوری که با در نظر گرفتن شرایط امروز بازار جهانی و داخلی پارکت لمینت در سال 1402، می توان بدون اغراق گفت که بسیاری از تولیدات داخلی این محصول، از نظر جنس و کیفیت ساخت، با بهترین نمونه های خارجی برابری می کنند.

وضعیت بازار انواع پارکت لمینت جدید

این اتفاق، مزایای بی شماری را با خود به همراه آورده است که از جمله آن ها، می توان به گارانتی محصولات داخلی اشاره کرد. خریداران قدیمی پارکت لمینت به یاد دارند که در گذشته، پارکت لمینت های خارجی معروف بازار مانند لمینت های برند ایشیک، فلور پن و AGT  ترکیه، دارای گارانتی 15 ساله بودند؛ اما این گارانتی به دلیل وجود کارخانه و شرکت تولید کننده در خارج از کشور، به هیچ عنوان قابل پیگیری نبود. پارکت لمینت های تولید داخل اما، با در اختیار داشتن گارانتی معتبر و قابل پیگیری در داخل کشور، این امکان را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نموده اند تا دیگر خیالتان از این بابت آسوده باشد!

چالش های پارکت لمینت های ایرانی

البته تولیدات داخلی در این میان چالش هایی را نیز با خود به همراه دارند. برخی از تولیدکنندگان داخلی، برای کاهش هزینه های تولید، در ساختار پارکت لمینت تولید شده توسط تولیدی شان، از HDF نامرغوب یا MDF استفاده می کنند؛ این موضوع از آن جایی اهمیت دارد که چگالی MDF به مراتب از HDF پایین تر است و این موضوع به مرور زمان سبب جدایی کلیک های پارکت لمینت از یکدیگر شده و موجب ایجاد درز و شکاف در پارکت لمینت منزل شما می شود.

چالش های پارکت لمینت های ایرانی

برخی نیز، برای کاهش هزینه ها، لایه Overlay پارکت لمینت را استفاده نمی کنند. این در حالی است که شاید بیراه نباشد اگر بگوییم لایه Overlay یکی از مهم ترین لایه ها در ساختار پارکت لمینت بوده و خاصیت ضدخش بودن پارکت لمینت، کاملا وابسته به وجود این لایه می باشد. نوع لایه های Overlay مختلف بوده و از انواع آن ها می توان به لایه های AC3، AC4 و AC5 اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در واقع هدف از اشاره به نام اقتصادی این لایه ها، تاکید بر اهمیت آن ها است؛ چرا که نوع لایه Overlay استفاده شده یک فاکتور مهم در تعیین قیمت و خرید پارکت لمینت می باشد. البته لازم به ذکر است که عموم پارکت لمینت های داخلی و خارجی، از لایه AC4 در ساختار خود استفاده می کنند.

در مقاله بهترین پارکت لمینت ایرانی به معرفی بهترین برندهای ایرانی می پردازیم.

جدیدترین پارکت ها در شرکت دکورچوب

توجه به این نکات از آنجایی ضروری است که تشخیص نوع مواد به کار رفته در ترکیب پارکت لمینت، با چشم عادی امکان پذیر نیست و حتی ممکن است برخی از متخصصین این زمینه نیز نتوانند در نگاه اول کیفیت پارکت لمینت را تشخیص دهند. خرید پارکت لمینت یک امر بسیار حساس است و از این رو، لازم است تا برای خرید پارکت لمینت، حتما به یک شرکت معتبر مراجعه کنید.

شرکت دکورچوب بهترین ارائه دهنده انواع لمینت در ایران است و می تواند طیف وسیعی از لمینت ها با برند های مختلف و با کیفیت و تنوع رنگی بالا را به شما عرضه کرده و خریدی مطمئن را برایتان رقم بزند. همچنین، شما می توانید برای انتخاب جدید ترین و باکیفیت ترین پارکت لیمنت های روز بازار، از تیم کارشناسان و مشاوران دکورچوب، کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اگر قصد خرید انواع پارکت و اطلاع از قیمت آن را دارید به صفحه قیمت پارکت لمینت مراجعه کنید.

انواع پارکت لمینت جدید بازار ایران

بازار ایران دارای انواع مختلفی از پارکت لمینت می باشد و علی رغم این که بسیاری از آن ها فاقد کیفیت لازم می باشند، پارکت لمینت های باکیفیت و خوبی نیز در بازار پیدا می شوند که ما در ادامه این مقاله، قصد داریم جدیدترین پارکت ها را به شما معرفی کنیم.

برخی از بهترین و جدیدترین پارکت ها موجود در بازار ایران عبارت اند از:

1. پارکت لمینت برجسته تطبیقی آلتون

لمینت برجسته تطبیقی لمینتی است که لایه دکور یا طرح چوب آن دارای برجستگی های هماهنگ است و تنها نوع لمینت می باشد که حس یک کار چوب کاملا طبیعی را به شما القا می کند. پارکت لمینت آلتون در تمام لایه های تولیدی خود از متریال بسیار باکیفیت استفاده کرده و تمام لایه های به کار رفته در آن، وارداتی می باشند. لمینت های برجسته تطبیقی دارای جدیدترین طرح، گره چوب و رنگ های جذاب موجود در بازار می باشند.

پارکت لمینت برجسته تطبیقی آلتون

لازم به ذکر است که شرکت دکورچوب تولیدکننده پارکت لمینت آلتون می باشد و تنها شرکتی است که ” لمینت برجسته تطبیقی ” را در ایران تولید می کند. لمینت های شرکت دکورچوب، از یک برگه گارانتی معتبر نیز بهره می برند.

محصول پیشنهادی:  پارکت لمینت آلتون

2. لمینت پرفکت

پارکت لمینت پرفکت یکی از انواع لمینت است که تمام استانداردها در تولید را رعایت کرده است. این نوع لمینت با ضخامت 8 میلی متری، یکی از استانداردترین پارکت های تولید ایران به حساب می آید. لمینت پرفکت با مقاومت سایشی AC4، یکی از لمینت هایی است که می توان در نقاط پرتردد از آن به راحتی استفاده کرد. این نوع لمینت، دارای برجستگی های سطحی فوق العاده زیبایی است که به آن ها embossed می گویند و ظاهر بسیار شکیلی به آن می بخشد. پارکت لمینت پرفکت را می توانید در 10 رنگ مختلف از سایت دکورچوب خریداری کنید.

لمینت پرفکت

مشاهده محصولات این برند در صفحه پارکت لمینت پرفکت

3. لمینت اسپرانزا

یکی دیگر از جدیدترین پارکت ها موجود در بازار ایران، لمینت اسپرانزا می باشد. پارکت لمینت اسپرانزا با ابعاد استاندارد، یعنی عرض 20 سانتی متر در طول 1.20 متر، تولید می شود. یکی از ویژگی های مهم این پارکت لمینت، قیمت بسیار مناسب آن می باشد که به همین دلیل یکی از گزینه های به صرفه در بازار به شمار می رود. لمینت اسپرانزا نیز دارای مقاومت AC4 است که آن را به یک گزینه مناسب در محیط های مسکونی تبدیل می کند؛ به طوری که عمر مفید آن در این محیط ها به 10 سال نیز می رسد. پارکت لمینت اسپرانزا از لایه HDF در ساختار خود بهره می برد و مقاومت مناسبی در برابر ضربه از خود نشان می دهد.

لمینت اسپرانزا از انواع پارکت لمینت جدید

محصولات این برند را در صفحه پارکت لمینت اسپرانزا مشاهده کنید.

4. لمینت کنزو پلاس

یکی دیگر از انواع پارکت لمینت جدید موجود در بازار ایران، لمینت کنزوپلاس است. این نوع لمینت روکش ها و طرح های بسیار زیادی دارد که با استانداردهای مد امروز و سلایق مردم به خوبی تطبیق یافته اند. این نوع لمینت نیز جزو لمینت های قیمت مناسب بازار ایران می باشد و در برابر قیمت مناسبش، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد. پارکت لمینت کنزوپلاس در برابر آتش سیگار کاملا مقاوم است و آسیبی به آن نمی رسد. این محصول در برابر خط و خش مقاوم می باشد، با محیط زیست سازگار است و نصب آسانی دارد.

لمینت کنزوپلاس

خرید محصولات این برند از صفحه پارکت لمینت کنزو پلاس

5. لمینت Twelve Oaks

در میان پارکت لمینت های مقرون به صرفه بازار، لمینت Twelve Oaks یکی از باکیفیت ترین ها به شمار می رود. این لمینت یکی از گزینه های اقتصادی خرید پارکت لمینت است و به نسبت قیمت، کیفیت فوق العاده ای دارد. لمینت توالواوکس از مغذی HDF در ساختار خود بهره  می برد و دارای روکشی مدرن است. فشردگی مغذی لمینت توالواوکس 89 درصد می باشد و در برابر آتش سیگار نیز مشکلی برای آن ایجاد نمی شود.

لمینت Twelve Oaks

برای خرید محصولات این برند به صفحه پارکت لمینت توالواوکس مراجعه کنید.

6. لمینت هوم وود

پارکت لمینت هوم وود، دیگر لمینت موجود در بازار ایران در رنج قیمت متوسط می باشد. این لمینت با قابلیت سازگاری با محیط زیست و مقاومت در برابر اشعه های ماوراء بنفش، گزینه مناسبی برای خریداران پارکت لمینت می باشد. این نوع لمینت در برابر خط و خش نیز مقاوم است؛ اما برای محافظت از آن، بهتر است وسایل منزل مانند مبل را روی یک پایه قرار داده و مستقیما با لمینت تماس ندهید. لمینت هوم وود دارای ضخامت 8 میلی متری و مقاومت در برابر آتش سیگار و اجسام نوک تیز است.

لمینت هوم وود

خرید محصولات این برند از صفحه پارکت لمینت هوم وود

دسته بندی پارکت لمینت ها

انواع پارکت لمینت را می توان از دو روش مختلف بررسی کرد:

  • نوع نصب و ابعاد تایل و مشخصات فیزیکی جنس
  • تنوع رنگ و پوشش

انواع پارکت از نظر تنوع نصب و مشخصات فیزیکی

هر تایل لمینت استاندارد که از معیارهای روز دنیا تبعیت می کند، دارای ضخامت 8 میلی متر، عرض 20 سانتی متر و طول 1.2 متر است. تایل های لمینت می توانند به راحتی با یکدیگر کلیک شوند که این موضوع، نصب پارکت لمینت را بسیار آسان و سریع می کند؛ به طوری که فرایند نصب پارکت لمینت در یک فضای 100 متری، به راحتی می تواند ظرف یک روز انجام شود.

برخی از انواع پارکت ها، از ضخامت هایی متفاوت با ضخامت استاندارد پارکت لمینت استفاده می کنند؛ برای مثال برخی از لمینت های تولید شده دارای ضخامت 10 یا 12 میلی متری هستند. این مسئله به هیچ عنوان ارتباطی با کیفیت پارکت لمینت ندارد و ضخامت بیشتر، به منزله کیفیت بالاتر نیست. دلیل این موضوع به محیط هایی برمیگردد که به هر دلیلی، نیاز است در آن محیط ها سطح زمین کمی بالا بیاید و فاصله کف تا سقف محیط کمتر شود.

برخی از لمینت ها از نظر عرض و طول نیز ابعاد متفاوتی دارند که از جمله آن ها می توان به لمینت هایی با ابعاد کوچکتر از ابعاد استاندارد، مثلا با عرض 8 سانتی متر در طول 90 سانتی متر و لمینت های بزرگتر از حد استاندارد مانند عرض 40 سانتی متر در طول 2.4 متر اشاره کرد. پیشنهاد دکورچوب به شما، استفاده از لمینت هایی با ابعاد استاندارد است؛ زیرا در این صورت از کیفیت و ماندگاری پارکت لمینت اطمینان بیشتری خواهید داشت. یک پارکت لمینت استاندارد، می تواند 10 تا 15 سال عمر مفید داشته باشد.

از منظر نحوه نصب نیز، برخی از انواع لمینت ها به صورت جناغی نصب می شوند. این لمینت ها به صورت جناغی تولید می شوند و باید به همین روش نیز نصب گردند.

پارکت لمینت ها از منظر تنوع رنگ و روکش

اگر بخواهیم پارکت لمینت ها را از منظر تنوع پوشش و رنگ با یکدیگر مقایسه کنیم، باید به این نکته اشاره نماییم که عمده روکش های پارکت لمینت، وارداتی هستند. کارخانه های مطرح تولید کننده روکش لمینت در جهان، هر ساله با در نظر گرفتن تغییرات مد روز و سلیقه مخاطبان و مشتریان، طرح های جدیدی را معرفی کرده و در معرض فروش قرار می دهند.

پارکت لمینت ها از منظر تنوع رنگ و روکش

برای مثال، تا چند سال پیش روکش های فندقی و قهوه ای بیشتر مورد استقبال مردم بودند؛ این در حالی است که سلیقه حال حاضر مشتریان پارکت لمینت به سمت روکش های خاکستری میل پیدا کرده و با روند فعلی نیز پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک، رنگ کرم بیشتر مورد استقبال مخاطبان واقع شود.

سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع پارکت لمینت جدید و ویژگی های پارکت لمینت های موجود در بازار ایران صحبت کردیم. برای خریداری بهترین پارکت لمینت، کافی است به وبسایت دکورچوب مراجعه کرده و باکیفیت ترین لمینت ها با طرح های متنوع و بسیار شیک خریداری کنید. اگر در رابطه با نکات مطرح شده سوالی دارید، می توانید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من