فهرست مطالب

دیوارپوش بین کابینتی⚜️

دیوارپوش بین کابینتی

فهرست مطالب

دیوارپوش بین کابینتی یکی از محصولات ویژه شرکت دکورچوب میباشد، آشپزخانه یا به اصطلاح قدیمی ها قلمرو فرماندهی بانوان از جمله مکان هایی است که در انتخاب و به کار بردن هر متریالی در آن نهایت دقت را بایستی به کار برد. پس از انتخاب کابینت و نصب آن فضای بین کابینت ها نیاز به پوشش و پر کردن دارند. در این بین در سالیان اخیر متریال های مختلفی برای این موضوع به وجود آمده اند متریال هایی چون پنل های شیشه ای و همین طور موزاییک های کریستالی، شیشه ای، آیینه ای، آلمینیومی، سنگ  مرمر، چوبی و استیل از این جمله متریال ها هستند. در این جا می خواهیم در مورد پر کاربردترین دیوار پوش بین کابینتی ، یعنی دیوارپوش های پی وی سی صحبت کنیم.

دیوارپوش بین کابینتی پی وی سی (PVC)

پی وی سی ها و یا همان پلی وینیل کلرایدها از پر کاربرد ترین متریال ها و مواد در صنعت ساختمان تبدیل گردیده اند. از دیوارپوش های پی وی سی تا قرنیز های پی وی سی و همین طور در و پنجره تا کاغذ دیواری های پی وی سی همه و همه از یک ماده واحد به نام پی وی سی تشکیل گردیده اند. چرا پی وی سی ها اینقدر رایج گردیده اند و این همه استفاده می شوند:

  • قابلیت شست و شو و نظافت اسان
  • ارزان بودن
  • قابلیت انعطاف
  • مقاومت در برابر خوردگی بالا
  • مقاومت ذر برابر مواد شیمیایی
  • ضد اب
  • مقاومت مناسب در برابر ضربه

خرید دیوارپوش بین کابینتی

برای خرید دیوارپوش بین کابینتی ابتدا بایستی مشخص کنید که چه متریالی برای بین کابینت خود می خواهید، هر متریالی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. همین طور انتخاب رنگ برای دیوارپوش های بین کابینتی از اهمیت زیادی برخوردار است، در صورتی که کابینت شما رنگ سفید باشد می توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید که این موضوع یک تضاد زیبا ایجاد می کند همین طور می توانید یک رنگ نزدیک انتخاب کنید که بدین صورت با کابینت هماهنگ باشد.

برای آشنایی با قرنیز پی وی سی مقاله را بخوانید.

البته ما با تجربه ای که در دکورچوب در دیوارپوش های بین کابینتی پی وی سی پیدا کردیم رنگ های متضاد دیدیدم که جواب بهتری می دهند. در صورتی که در مورد این موضوع تخصص ندارید می توانید از دیزاینر ها و متخصصان این قسمت استفاده فرمایید.

پشت کابینتی

یکی از فضاها در منزل که چیدمان و دکوراسیون در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است آشپزخانه است. دلیل اهمین ویژه این موضوع این است که در آشپزخانه علاوه بر زیبایی کارایی محصولات به کار گرفته شده و عدم اختلال آن با کاربری آشپزخانه از موضوعات اساسی است به همین دلیل تغییر دکوراسیون آن شاید از اتاق خواب سخت تر و حساس تر باشد. حساسیت این امر در انتخاب دیوارپوش بین کابینتی دوچندان است. همانگونه که مستحضر هستید فضای پشت گاز و سینک ظرفشویی از آلوده ترین فضاهاست و انتخاب یک متریال شیک و قابل شستشو بسیار حائز اهمیت است.

لزوم استفاده از دیوارپوش بین کابینتی

یکی از ایده های جذاب کردن فضای آشپزخانه استفاده از دیوارپوش بین کابینتی است که درواقع پوششی ست برای پنهان کردن دیوارها و فضای ساده پشت گاز، سینک ظرفشویی و کانتر آشزخانه. استفاده از دیوارپوش بین کابینتی هم به لحاظ زیبایی و هویت می بخشدو هم تمیزکاری این فضاها را که بسیار مستعد به آلودگی هستند را راحتتر می کند.

دلایل استفاده از پشت کابینتی

انواع جنس دیوارپوش بین کابینتی

در این قسمت به بررسی انواع جنس دیوارپوش بین کابینتی می پردازیم و مزایا و معایب هر یک را با هم بررسی خواهیم کرد:

1- دیوارپوش بین کابینتی از جنس کاغذ دیواری

شاید تعجب کنید اگر بدانید که کاغذ دیواری یک دیوارپوش های بین کابینتی بسیار پرطرفدار است. در ظاهر این طور به نظر می رسد که کاغذ دیواری برای محیط مرطوبی مثل آشپزخانه مناسب نباشد؛ اگرچه این حرف تاحدودی می تواند درست باشد اما کاملاً درست نیست. کاغذ دیواری هایی که از جنس وینیل هستند به طور کامل در برابر آب و رطوبت مقاومت دارند و از این رو می توان از آنها به عنوان دیوارپوش بی کابینتی استفاده کرد. جالب است بدانید که حتی می توانید کاغذ دیواری های وینیلی را با سیم ظرفشویی هم بشورید چراکه کاملاً در برابر سایش و اصطکاک نیز مقاومت دارند.

پشت کابینتی کاغذ دیواری

2- دیوارپوش بین کابینتی پلی استایرن و پی وی سی

برخی از دیوارپوش هایی که در این گروه جای می گیرند از جنس ABS بوده که نوع خاصی از پلاستیک می باشند و برخی دیگر ترکیب پودر سنگ و پی وی سی هستند. می توان گفت دیوارپوش هایی که از مواد پلاستیکی تهیه شده اند بهترین نوع دیوارپوش بین کابینتی هستند به این دلیل که این دیوارپوش ها در برابر حرارت، شستشو و رطوبت و همچنین انواع ضربات استحکام بالایی دارند. به لحاظ ظاهری نیز این دیوارپوش ها به دلیل براقبودن و قابلیت انعکاس نور ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه می دهند که این روزها این سبک بسیار هم پرطرفدار شده است. البته نورپردازی زیر کابینت ها به نحوی زیبایی بین کابینتی پلی استایرن را دو چندان خواهد کرد.

دیوارپوش بین کابینتی پی وی سی

3- دیوارپوش بین کابینتی ماربل شیت

این ورق های تک رنگ جذاب هوادارن بسیاری دارد. ماربل شیت ها هم ساده هستند و هم در رنگ های بسیار زیبایی عرضه می شوند و از طرفی در برابر ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و به این راحتی ها نمی شکنند. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان دیوارپوش بین کابینتی بسیار رایج است.

پشت کابینتی ماربل شیت

4- دیوارپوش های بین کابینتی آپوکسی

یکی دیگر از دیوارپوش های بین کابینتی بسیار خاص دیوارپوش های آپوکسی هستند که طرح و شکل را بسیار زنده و سه بعدی جلوه می دهند. خوبی دیوارپوش های آپوکسی این است که در طرح و ابعاد دلخواه مشتری تولید می شوند و از این رو کاملاً اختصاصی هستند. این دیوارپوش ها از مقاومت سطحی خوبی برخوردار هستند.

برای آشنایی با دیوارپوش طرح چوب طبیعی به مقاله دیگر ما مراجعه کنید.

5- دیوارپوش بین کابینتی طرح آجر

دیوارپوش های طرح آجر از ترکیبی از کامپوزیت و رزین تهیه می شوند. این دیوارپوش ها به این دلیل که قابلیت رنگ پذیری دارند از تنوع طرح و رنگ خوبی برخوردار هستند. این دیوارپوش ها اگرچه در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارند ولی در برابر ضربه خیلی مقاوم نیستند.

دیوارپوش پشت کابینتی طرح آجر

6- دیوارپوش بین کابینتی فلزی

شاید این نوع از بین کابینتی را کمتر دیده باشید ولی باید بدانید که استفاده از دیوارپوش های فلزی هم از نظر مقاومت و ضد رطوبت بودن و هم زیبایی بی نظیر هستند. امروزه کاشی های فلزی که از جنس مس و آلومنیوم هستند کار نصب بین کابینتی فلزی را راحتتر از پیش کرده اند.

دیوارپوش پشت کابینتی فلزی

7- دیوارپوش بین کابینتی آینه ای

یکی دیگر از ایده ها برای پوشاندن فضای بین کابینتی استفاده از آینه است. آینه به خصوص برای منازلی که فضای آشپزخانه کوچکی دارند بشدت توصیه می شود زیرا به طور کلی آینه به علت انعکاس نور و بهره مندی از سطح براق می تواند سبب روشن تر و بزرگ تر جلوه دادن فضا شود.

8 – دیوارپوش بین کابینتی ام دی اف

ام دب اف در دو نوع های گلاس و ممبران وجود دارند که به دلیل گرانی موجود در چوب از فرآورده های با کیفیت عالی برای ساخت انواع دیوارپوش ام دی اف استفاده میشود. این نوع دیوارپوش در برابر گرما و حرارت مقاومت آن چنانی ندارد و بعد از مدتی که در جوار اجاق گاز قرار میگرند آثار سوختگی بر روی آنها باقی میماند.پ

برای خواندن در مورد پارکت آشپزخانه میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

9- دیوار پوش کابینتی کاشی

کاشی یک مدل بسیار پرکاربرد برای دیوارپوش بین کابینتی است که سالیانه زیادیه ازش استفاده میشه ، از ویژگی هایی کاشی به عنوان دیوارپوش میتوان به مقاومت در برابر تغییرات دما (سرما و گرما) ، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت ، شستشوی کاشی و … اشاره کرد.

10 – دیوار پوش بین کابینتی سنگ‌های طبیعی و مصنوعی

دیوارپوش بین کابینتی سنگ‌های طبیعی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌ها هستند. این دیوارپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود هستند و می‌توانند به فضای آشپزخانه شما جلوه‌ای لوکس و مجلل ببخشند. از مزایای دیوارپوش سنگ های طبیعی میتوان به دوام و ماندگاری بالا ، مقاومت در برابر رطوبت و ضربه ، زیبایی و جذابیت اشاره کرد البته معایبی هم دارد که آن ها را نیز برایتان میگوییم ، از معایب آن میتوان به بالا بودن قیمت آن و نیاز مداوم به تمیز کردن و نگهداری از آن اشاره کرد.

دیوارپوش بین کابینتی سنگ‌های مصنوعی جایگزینی مقرون به صرفه برای سنگ‌های طبیعی هستند. این دیوارپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود هستند و می‌توانند به فضای آشپزخانه شما جلوه‌ای زیبا و مدرن ببخشند.از مزایای دیوارپوش بین کابینتی مصنوعی میتوان به قیمت مناسب آن ، تنوع در طرح و رنگ و مقاومت در برابر رطوبت و ضربه اشاره کرد. از معایب آن نیز دوام و ماندگاری کمتر از سنگ های طبیعی اشره کرد.

11- دیوار پوش بین کابینتی سرامیک

دیوارپوش بین کابینتی سرامیک یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه ها است زیرا دوام، مقاومت در برابر رطوبت و تنوع رنگ و طرح را ارائه می دهد. سرامیک بین کابینتی را می توان به صورت کاشی یا پانل نصب کرد. کاشی های بین کابینتی سرامیک در اندازه ها و اشکال مختلفی موجود هستند و می توان آنها را در طرح های مختلف قرار داد. پانل های بین کابینتی سرامیک یک گزینه نصب آسان تر هستند و در طرح ها و اندازه های مختلفی موجود هستند.

مزایا:

  • دوام و ماندگاری بالا: سرامیک یک ماده بسیار بادوام است که می تواند در برابر سایش و ضربه مقاومت کند.
  • مقاومت در برابر رطوبت: سرامیک در برابر رطوبت و آب مقاوم است، که آن را برای استفاده در آشپزخانه ها و حمام ها مناسب می کند.
  • تنوع رنگ و طرح: سرامیک در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها موجود است که می تواند با هر دکوراسیونی هماهنگ شود.
  • قابلیت نصب آسان: کاشی های بین کابینتی سرامیک را می توان به صورت DIY نصب کرد.

معایب:

  • هزینه: سرامیک می تواند نسبت به سایر گزینه های دیوارپوش بین کابینتی گران باشد.
  • نیاز به نگهداری: سرامیک باید به طور منظم تمیز و نگهداری شود تا ظاهر خود را حفظ کند.

بهداشت در دیوارپوش بین کابینتی

بهداشت در دیوارپوش بین کابینتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا این دیوارپوش در معرض آلودگی های ناشی از پخت و پز، نظافت و سایر فعالیت های آشپزخانه قرار دارد. برای حفظ بهداشت دیوارپوش بین کابینتی، نکات زیر را رعایت کنید:

  • دیوارپوش بین کابینتی را به طور منظم تمیز کنید. از یک اسفنج مرطوب و صابون ملایم برای تمیز کردن دیوارپوش استفاده کنید. از استفاده از مواد شوینده قوی یا اسکاچ زبر خودداری کنید، زیرا ممکن است به دیوارپوش آسیب برساند.
  • از رشد قارچ و کپک جلوگیری کنید. اگر دیوارپوش بین کابینتی مرطوب شود، ممکن است قارچ و کپک رشد کند. برای جلوگیری از این امر، دیوارپوش را به طور منظم خشک کنید.
  • از مواد غذایی و نوشیدنی ها روی دیوارپوش بین کابینتی جلوگیری کنید. اگر مواد غذایی یا نوشیدنی ها روی دیوارپوش بین کابینتی ریخت، فوراً آن را تمیز کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای بهبود بهداشت دیوارپوش بین کابینتی آورده شده است:

  • از دیوارپوش بین کابینتی با لبه های صاف استفاده کنید. دیوارپوش های با لبه های صاف تمیز کردن را آسان تر می کنند.
  • از دیوارپوش بین کابینتی با سطح صاف استفاده کنید. دیوارپوش های با سطح صاف از تجمع گرد و غبار و کثیفی جلوگیری می کنند.
  • از دیوارپوش بین کابینتی با لعاب ضد باکتری استفاده کنید. این دیوارپوش ها به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کنند.

با رعایت نکات ذکر شده، می توانید دیوارپوش بین کابینتی خود را تمیز و بهداشتی نگه دارید.

امیدوارم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من