قرنیز طرح دار

فیلتر براساس قیمت:
دسته‌های محصولات
فیلتر بر اساس برند
فیلتر بر اساس کشور سازنده
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس رنگ
فیلتر بر اساس ابعاد
فیلتر بر اساس ضخامت

قرنیز 9 سانت دکوراتیو پی وی سی پلی فریم

147,000 تومان
قرنیز دکوراتیو پلی فریم دارای ظاهر بسیار زیبا و شیک می‌باشد و برای کسانی که به دکوراسیون کلاسیک علاقه‌مند هستند

قرنیزهای 9 سانتی پلی استایرن هوم لوکس کدهای 209

99,000 تومانشاخه
قرنیز 9 سانتی سفید هوم لوکس کد 01-209 209-01
قرنیز 9 سانتی سفید هوم لوکس کد 09-209 209-09
قرنیز 9 سانتی کرم هوم لوکس کد 11-209 209-11
قرنیز 9 سانتی کرم هوم لوکس کد 12-209 209-12
قرنیز 9 سانتی قهوه ای هوم لوکس کد 13-209 209-13
209-14
209-15
برند هوم لوکس یکی از بهترین برندها در ابزارآلات دکوراسیون داخلی به شمار می روند که جنس آن ها پلی

قرنیز دکومکس (Decomax)

برای قیمت تماس بگیرید
قرنیز دکومکس یکی از جدیدترین محصولات شرکت خوشنام پارس فریم می باشد که در راستای تکمیل سبد خرید مشتریان وفادار

قرنیز آرپان و ابزارآلات arpan

برای قیمت تماس بگیرید
قرنیز آرپان arpan در حقیقت مکمل مجموعه دیوارپوش های آرپان هستند که با طرح و رنگ سنگ مرمر در حال

نمایش دادن همه 4 نتیجه

راهنمای خرید قرنیز طرح دار

وقتی در مورد قرنیز صحبت می کنیم قطعاً نمی توانیم حرفی از جنبه های بصری آن به میان نیاوریم. درحقیقت درست است که قرنیزها عناصر کاربردی هستند و از دیوار و کفپوش محافظت می کنند اما در عین حال می توانند به لحاظ زیبایی نیز اهمیت داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این راهنما به بررسی قرنیز طرح دار و انواع و اقسام آن بپردازیم. توصیه می کنم اگر شما هم قصد خرید قرنیز دارید حتماً این مقاله را دنبال کنید.

انواع قرنیز طرح دار

وقتی برای خرید قرنیز به فروشگاههای مربوطه مراجعه می کنید اولین سؤالی که از شما پرسیده می شود این است که کفپوش منزل شما چه جنس و رنگی دارد. درواقع به این دلیل که این عنصر یک مکمل در دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شود اغلب توجهی به زیبایی آن نمی شود و فقط نمونه ای انتخاب می شود که بیشترین همخوانی را با کفپوش داشته باشد. این تفکر تا حدی می تواند درست باشد اما طرح قرنیز به عنوان یک عنصر مستقل حائز اهمیت است. بنابراین انتخاب قرنیز طرح دار هم با در نظر گرفتن رنگ سایر عناصر و هم خود قرنیز صورت می گیرد.

انواع طرح قرنیز

قرنیز مسطح

یکی از ساده ترین انواع قرنیز طرح دار نمونه های مسطح هستند. در این موارد سطح قرنیز کاملاً صاف بوده و هیچ گونه تراش و کنده کاری در آن مشاهده نمی شود. قرنیزهای مسطح با اینکه ظاهری ساده دارند اما بسیار پرطرفدار هستند. درواقع دلیل اقبال بیشتر به این سبک را می توان به سبک دکوراسیون داخلی این روزهای منازل نسبت داد. در سبک چیدمان مدرن و مینیمال که این روزها بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته اند، همه عناصر تا حد ممکن ساده و بدون طرح انتخاب می شوند.

قرنیز مسطح

حتما بخوانید: قرنیز ترمووود چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قرنیز چوبی طرح دار

قرنیز چوبی طرح دار همان قرنیزهای چوبی هستند که روی آنها فرآیند کنده کاری انجام شده است. البته فرآیند کنده کاری بر روی قرنیزهای ام دی افی نیز قابل انجام است. اما به طور کلی نمونه های چوب طبیعی انعطاف بیشتری در این زمینه دارند و می توان اشکال مختلفی را بر روی آن ایجاد کرد. اما با این حال قرنیزهای ام دی افی قابلیت تراش پذیری دارند.

قرنیز طرح دار کنده کاری شده

قرنیزهای دست ساز

قرنیز دست ساز یا همان قرنیز کار شده یکی از شکیل ترین انواع قرنیزها محسوب می شوند. این عنصر ارتفاع نسبتاً بالایی نسبت به سایر انواع معمولی دارد و به طور سفارشی برای یک فضای خاص طراحی می شود. طرح قرنیز دیوار از نوع دست ساز به سلیقه طراح ساخته می شود و به همین دلیل بهترین انتخاب برای آن فضا محسوب می شود.

قرنیز طرح دار دست ساز

قرنیز فلزی

غالباً برای ساخت این کالای مکمل در دکوراسیون داخلی از سنگ، چوب و ام دی اف استفاده می شود. اما می توان نمونه های قرنیز فلزی را نیز مشاهده کرد. برای ساخت این نوع از قرنیزها از فولاد ضد زنگ و سایر انواع فلزها که از مقاومت بالایی برخوردار هستند و از طرفی ظاهری درخشان دارند استفاده می شود. انواع قرنیز فلزی روی دیوار به لحاظ ظاهری بسیار متفاوت تر از نمونه های مرسوم هستند. به همین دلیل به افرادیکه طالب تفاوت در طراحی دکوراسیون داخلی خود هستند توصیه می شود.

قرنیز فلزی

قرنیز طلاکوب

برخی از انواع قرنیز طرح دار شامل رگه هایی طلایی در اطراف کنده کاری ها هستند که به آنها به اصطلاح طلاکوب گفته می شود. قرنیزهای طلاکوب ظاهری کلاسیک دارند و بهترین انتخاب برای منازلی هستند که از سبک کلاسیک در چیدمان استفاده کرده اند. البته به طور کلی این سبک از طرح ها به لحاظ محبوبیت رو به افول هستند و انواع قرنیز ساده از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

قرنیز طرح دار طلاکوب

[box type=”info” align=”” class=”” width=”100%”]برای مشاهده انواع طرح قرنیز کلیک کنید.[/box]

قرنیزهای LED

وقتی در مورد قرنیز طرح دار صحبت می کنیم منظورمان فقط کنده کاری های سطحی نیست. این روزها قرنیزها به تکنولوژی های مدرن مجهز شده اند تا بتوان بیشترین بازدهی را از آنها دریافت کرد. قرنیزهای LED یکی از پیشرفته ترین نمونه های قرنیز هستند که می توانند کاربردهای متعددی داشته باشند.

قرنیز LED

این نمونه ها مجهز به لامپ های LED هستند که به دو صورت خطی و یا نقطه ای روی سطح آن تعبیه شده اند. از این نوع از قرنیزها در فضاهایی که لازم است قسمت تحتانی دیوارها روشن باشد مثل بیمارستان ها، پارکینگ ها و انبارها استفاده می شود. البته استفاده از آن در فضاهای مسکونی نیز به دلیل زیبایی و همچنین نور ملایم آن کاربرد دارد.

قرنیز طرح دار ورساچه

طرح ورساچه یکی از طرح های محبوب در صنعت مد و فشن و همچنین دکوراسیون داخلی شناخته می شود. جالب است بدانید که از طرح ورساچه برای آراستن سطح ظاهری قرنیزها نیز استفاده می شود. نحوه قرارگیری طرح به گونه ای ست که به صورت به هم پیوسته در تمام طول قرنیز تکرار می شود. به همین دلیل ظاهر آن سبک و سیاقی کلاسیک به خود می گیرد.

قرنیز طرح دار ورساچه

قرنیز طرح سنگ

قرنیز طرح سنگ به طور طبیعی از طرح های زیبا و منحصر به فردی برخوردار است. رگه های خاص در کنار لکه های طبیعی در هر سنگی منحصر به فرد است. قرنیزهای سنگی از نظر ترکیب رنگی نیز بسیار متنوع هستند و می توان آن را با توجه به رنگ های به کار گرفته شده در هر دکوراسیون انتخاب کرد. این سبک از قرنیزها در منازلی که دارای کفپوش های سنگی و سرامیکی هستند مورد استفاده قرار می گیرند. طرح های سنگی از محبوبیت خوبی برخوردار هستند و به همین دلیل در برخی از قرنیزهای غیر سنگی از روکش های پرینت شده ای مشابه با آن استفاده می شود.

قرنیزهای با ارتفاع کم

ارتفاع قرنیز طرح دار می تواند یکی از معیارهای اساسی در انتخاب و خرید این کالای پرکاربرد باشد. به طور کلی ارتفاع قرنیز براساس متراژ منزل انتخاب می شود. طبق یک قاعده کلی اگر ابعاد فضای مورد نظر از 100 متر مربع بیشتر باشد شما مجاز خواهید بود به سراغ انواع قرنیز با ارتفاع بالای 12 سانتی بروید. این محدودیت به این دلیل وضع شده است که در اتاق های کوچک اگر قرنیز مرتفع نصب شود بیشتر از آنچه که باید جلب توجه می کند. به همین دلیل در فضاهای مدرن و کوچک امروزی قرنیزهای با ارتفاع بسیار کم توصیه می شود.

قرنیز کوتاه

کلام آخر

در این مطلب به معرفی انواع قرنیز طرح دار پرداختیم و مزیت های هر یک را تشریح کردیم. اما به طور کلی قرنیزهای ساده این روزها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و بسیاری از خریداران از انواع ساده تر استقبال می کنند. با این حال نمونه های طرحدار در فضاهای کلاسیک و لوکس می تواند کاربردهای بیشتری داشته باشد.

امیدوارم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

پروژه های اجرا شده