فهرست مطالب

ایده برای بازسازی منزل

آلبوم کاغذ دیواری کینگ ست (king set) کد 55510

فهرست مطالب

چه بخواهیم و چه نخواهیم با توجه به شرایط فعلی اقتصادی ایران همان طور که خرید یک خانه جدید تقریبا و یا حتی کاملا نشدنی است افرادی هم که در خانه شان قدیمی و فرسوده شده است هم با افزایش عجیب قیمت مصالح ساختمانی نمی توانند خانه خود را از نو بسازنند. البته اکثر ساخت و سازهایی که در حال حاضر شاهد آن هستیم وابسته به یک نفر نیست و در اغلب موارد به صورت شراکتی انجام می گیرد.

افرادی که خانه شان مستقل و یا ویلایی است و منزل شان به قدری فرسوده شده است که دیگر نمی توانند در آن خانه زندگی کنند و بخاطر فرسودگی زیاد و پوسیدگی سیستم لوله کشی آب و وجود نم و رطوبت زیاد واقعا مجبور هستند در مقابل افرادی که کار ساخت و ساز منازل قدیمی را انجام می دهند کوتاه بیایند و یک بساز و بفروش را در ملک خود شریک کنند تا بدین طریق صاحب خانه خود را به واسطه کمک این فرد از نو بسازنند اما با این کار استقال کامل خود را برای کامل نسبت به ملک شان از دست می دهند و وارد زندگی آپارتمان نشینی می شوند.

قدم اول برای نگهداری از خانه چیست؟

قدم اول برای داشتن ساختمان و خانه ای سالم که در حال قدیمی شدن است نحوه صحیح نگهداری از آن ساختمان است. اگر نوع کفپوش منزل شما از هر نوع و جنسی که باشد در صورت ریختن هر نوع مایعاتی رو سطح آن از ماندن طولانی مدت آن بر روی سطح کفپوش منزل تان غافل نشوید و سریع به خشک کردن کف منزل تان اقدام کنید.

قدم دوم برای نگهداری از خانه چیست؟

قدم دوم این است که باید مراقب دیوارها باشیم و در صورت امکان تا جایی که می شود از میخ زدن به دیوار خود داری کنیم و برای قرار دادن قابت عکس سعی کنیم از قاب عکس های پایه دار استفاده کنیم تا اینگونه مجبور به میخ زدن به دیوار باشیم و با قرار دادن آن بر روی میز کار از میخ زدن به دیوار بی نیاز شویم و البته ممکن است بعضی از افراد دوست داشته باشند عکس خود را بر روی دیوار نصب کنند که در ادامه بر این به شما پیشنهادی را خواهیم داد.

قدم سوم در نگهداری از خانه چیست؟

قدم سوم برای نگهداری از خانه این است که به شدت مراقب سرویس های بهداشتی باشیم و علاوه بر این که باید از سیستم لوله کشی سرویس ها مراقبت کنیم باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که ما نباید از هر نوع ماده شوینده ای برای تمیز کردن و نظافت سوریس ها استفاده کنیم، چون این کار در دراز مدت باعث تجریب لایه ضخیم قیر و گونی موجود در زیر سرامیک های سرویس ها می شود و باعث نفوذ نم و رطوبت به طبقات زیرین ساختمان می شود و این خود می تواند دردسر های زیادب را به دنبال داشته باشد.

قدم چهارم در نگهداری از خانه چیست؟

قدم چهارم این است که قبل از هر جایی به آشپزخانه باید توجه کافی را داشته باشیم. آشپزخانه از موقعیت مهم و حساسی برخوردار است و از انجایی که بیشترین کارهای شستشو و پخت و پز در این محل انجام می شود ما در آنجا بخار، رطوبت، حرارت، چربی و… را داریم و مخصوصا بیشترین استفاده آب در آشپزخانه است تا جاهای دیگر خانه و همین موارد می توانند به مرور زمان باعث ایجاد لایه رسوب بر روی کاشی های اطراف سینک آشپزخانه شود و حتی سطح شفاف استیل سینک آشپزخانه به مرور زمان با لایه های رسوب آب پوشیده شود و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد.

ما برای حل این مشکل می توانیم هر ماه یکبار با یک شوینده خوب و مناسب سطح سینک و کاشی های اطراف آن را بشوییم تا لایه های رسوب از روی آب کنده شود تا پس از چند سال زندگی در یک خانه مجبور به پرداخت هزینه زیاد برای خرید یک سینک جدید متحمل نشویم.

بهترین ایده برای بازسازی منزل چیست و بهترین ایده برای نوسازی منزل ما کدام است؟

اکنون در این بخش قصد داریم به شما برای پیدا کردن ایده برای بازسازی منزل تان کمک کنیم تا بتوانید هر قسمت از خانه خود را با کمترین هزینه تعمیر کنید و بازسازی نمایید.

ایده برای بازسازی دیوارهای نم دار

اگر دیوارهای منزل شما کمی نم دارد و یا فقط دیوارهای نزدیک سرویس بهداشتن نم دارند و دچار رطوبت دائمی هستند در ابتدا بهترین کار این است که وضعیت قیر و گونی را چک کنید و در صورت نیاز مجددا اقدام به قیر و گونی نمائید و از نوع کار گچ کاری را تکرار نمائید و اگر وضعیت قیر و گونی خوب بود و نیاز به انجام مجدد آن نبود و با گچ کاری مجدد مشکل همچنان ادامه داشته بهترین کار این است که از دیوارپوش استفاده کنید.

ایده برای باسازی کفپوش فرسوده

ممکن است کف منزل تان وضعیت خوبی نداشته باشد و شما دوست نداشته باشید و یا نتوانید کف ساختمان را بکنید تا مجدد آن را سرامیک کنید و استفاده نمایید برای این منظور می توانید از انواع کفپوش PVC استفاده کنید و در صورتی که بچه ای داشته باشید و یا عادت داشته باشید کف منزل تان را مدام با دستمال خیس و یا یک تی تمیز کنید برای شما بسیاز مناسب است.

مخصوصا از کفپوش پی وی سی برای آشپزخانه که بیشترین مصرف آب را داریم و هر لحظه احتمال خیس شدن کف آشپزخانه وجود دارد باید از کفپوشی استفاده نماییم تا به محض خیس شدن نگران خراب شدن آن دیگر نباشیم. کفپوش PVC بهترین کفپوش برای هر آشپزخانه ای است.

۸ ایده ساده و کاربردی بازسازی منزل

به نظر من بازسازی از خود ساخت و ساز جذابیت بیشتری دارد فقط کافی است که بدانید چه می خواهید و برای چه منظوری قصد بازسازی منزل تان را دارید با این کار خواهید دید که می توانید گاهی بدون نیاز به دکوراتور یا معماری، به خوبی هر قسمت منزل تان را کاملا متفاوت تر از قبل بازسازی کنید، مخصوصا که در چند سال اخیر تورم و افزایش قیمت مسکن افراد زیادی را از خرید خانه نو منصرف کرده است بهترین کار برای شان این خواهد بود که با بازسازی منزل شان و با نوسازی فضای داخلی آن خود را برای مدت ها راحت نگه دارند.

اغلب افراد تصور می کنند وقتی بحث بازسازی منزل به میان می آید حتما باید منزل شان را ترک کنند تا بتوانند همه قسمت های خانه شان را تعمیر کنند به طوری که حتی باید از اول کار گچ کاری را انجام دهند یا حتی سنگ و سرامیک کف منزل را با زحمت زیاد بکنند و تعویض کنند یا اینکه از گران ترین مصالح ساختمانی استفاده کنند تا در نهایت کار بازسازی خانه شان انجام شود در حالی که بحث و موضوع بازسازی محدود به چنین هزینه های گزاف و هنگفتی نیست.

البته گاهی با کمی تعمیرات جزئی می توانید کار بازسازی منزل تان را انجام دهید و آنچه که تجربه بارها به ما ثابت کرده است این است که افراد در بیشتر اوقات نیاز به ایده برای بازسازی منزل شان را دارند تا این همه هزینه  های مختلف که ممکن است گاهی بعضی از افراد را به خواسته واقعی شان نرساند و همین دلایل باعث شد تا تصمیم بگیریم در این مقاله برای تان 9 ایده برای بازسازی را ارائه دهیم تا بدین طریق با کمترین هزینه ای خودتان کار طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان را انجام دهید.

۸ ایده برای بازسازی

با مطالعه این ۸ ایده برای بازسازی، بهتر می توانید کار نوسازی منزل تان را انجام دهید و در کنار آن از ابتکارات و خلاقیت های شخصی تان الهام بگیرید تا در جهت رسیدن به خانه دلخواه و مورد علاقه تان کارهای لازم را انجام بدهید در نتیجه دانستن این ۸ ایده و عمل کردن به آن برای شما راه گشا خواهد بود و رعایت این موارد علاوه بر اینکه با کمترین هزینه ای منزلی زیباتری خواهید داشت؛ پس با ما همراه باشید تا با این ۸ ایده بیشتر آشنا شوید.

اولویت بندی در بازسازی منزل 

اولویت بندی در همه کارها نقش مهم و اثر گذاری دارد به طوری که هیچ وقت نمی توانید در هیچ یک از کارهای تان از آن غفلت کنید چرا که بدون اولویت بندی نمی توانید به درستی کارتان را پیش ببرید اما به محض اولویت بندی کردن کارها خواهید دید که چقدر راحت تر کار می کنید و بهره وری تان را چند برابر کرده اید و حتی احساس خستگی هم نمی کنید، دقیقا کار بازسازی منزل هم نیازمند اولویت بندی درست و اصولی است تا همه کارهای آن با قاعده و منظم پیش برود، و برای این منظور با ذکر یک مثال کار اولیت بندی در بازسازی را به طور شفاف تری توضیح خواهم داد.

ترتیب فعالیت ها در بازسازی منزل

اگر شما قصد دارید با نصب کاغذ دیواری تمامی عیوب و ایرادات دیوارهای منزل تان را مخفی کنید کار درست و اصولی تر آن این است که وضعیت دیوارها را به دقت بررسی کنید و در صورت وجود نم و رطوبت یا هر ایراد دیگری ابتدا آن را رفع کرده و سپس اقدام به نصب کاغذ دیواری کنید چرا که پس از مدتی مجبور به تعویض کاغذ دیواری هستید پس ابتدا علت های اصلی سر منشا خرابی هر قسمت را پیدا کنید و پس از رفع علت برای معلول های آن چاره اندیشی کنید.

آشپزخانه تان را تغییر دهید

اگر سال های زیادی از عمر ملک تان می گذار و تازه تصمیم به بازسازی منزل تان گرفته اید با تغییر نوع کفپوش آشپزخانه و کاشی ها و حتی کابینت ها می توانید تغییرات اساسی و چمشگیری در خانه تان ایجاد کنید و کاملا آن را متفاوت نشان بدهید، در صورتی که کندن کف آشپزخانه و نصب سرامیک برای تان مشکل است می توانید با نصب کفپوش PVC پی وی سی در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ای کف آشپزخانه منزل تان را کاملا تمیز و نو کنید تا با این کار آشپزخانه زیباتر از قبلش شود.

چنانچه قصد تعویض کابینت ها را دارید حتما در صورت هر نوع شکستی و ترک خوردگی بر روی کاشی ها قبل از هر کاری برای تعویض کاشی های آشپزخانه اقدام کنید و پس از آن کابینت ها را تغییر بدهید.

نورپردازی منزل تان را تغییر دهید

نور یکی از مهمترین فاکتورهای دکوراسیون داخلی است و مقوله ای است که می توانید گاهی تنها با تغییر نورپردازی منزل تان، خود را در بسیار مواقع از کار بازسازی نجات بدهید و با کمی هزینه سبک نور پردازی منزل تان را تغییر بدهید و با نصب لامپ های کوچک و ظریف و تغییر زوایه نور منزل خود را متفاوت تر کنید، البته در کار بازسازی منزل تان تنها از یک یا دو لامپ استفاده نکنید سعی کنید از تعداد زیادی لامپ کمک بگیرید تا بهتر بتوانید نور خانه تان را در طول روز و شب تنظیم کنید.

در و پنجره ها در بازسازی

حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از چند سال زندگی در خانه ای با وجود ترک هایی در اطراف چارچوب های در و پنجره ها رو به رو می شدید و حتی قسمت هایی از رنگ های در و پنجره یا به طریقی کنده شده بود و یا دچار خرابی های متعدد دیگر بود که بر روی نمای خانه تاثیر بدی می گذاشت در حالی سایر قسمت های منزل تان کاملا سالم بود، در چنین شرایط اکثریت کل خانه را نقاشی می کردند.

بازسازی در و پنجره

اگر شما نیز با چنین مشکلاتی رو به رو هستید توصیه ما به شما این است که حتما از پنجره دوجداره استفاده کنید تا در آینده با چنین مشکلی رو به رو نشوید و ترجیحا از رنگ های متضاد آن برای کار تعمیرات منزل تان استفاده کنید، استفاده از رنگ های متضاد می تواند بهترین ایده برای بازسازی منزل تان باشد چرا که اگر رنگ در و پنجره متفاوت از رنگ اثباب و اثاثبه منزل تان باشد خانه تان زیبایی خاصی پیدا می کند.

برای بازسازی همیشه به دنبال وسایل گران قیمت نباشید

همان طور که در ابتدا گفتیم گاهی همیشه ضرورتی ندارد که شما بخواهید بازسازی منزل تان را به شکل کلی انجام بدهید و تنها با کارهای جزئی می توانید منزل تان را کاملا نو و متفاوت نشان بدهید و البته نا گفته نماند که عمق و میزان خرابی منزل تان می تواند بر روی این مساله تاثیر بگذارد. گاهی با تغییر رنگ و طرح کاغذ دیواری و قرنیزها می تواند کار شما را بیندازد و همچنین گاهی اوقات با تعمیر اثباب و اثاثیه های خراب و قابل تعمیر این کار را انجام دهید.

در بازسازی از زیر پله غافل نباشید

به ندرت پیش می آید که افراد از زیر پله داخل منزل به طور بهینه استفاده کنند مخصوصا اگر آن زیر پله در راهرو ساختمان یا جلوی درب ورودی باشد، در چنین شرایطی با کمی خلاقیت می توانید زیر پله های منزل تان را طراحی کنید و با یک طراحی اصولی کلی وسیله که برای شان جایی ندارید را در آن جا قرار بدهید و از بهم ریختگی منزل تان جلوگیری کنید.

حتی می توانید با طراحی هوشمندانه از زیر پله به عنوان اتاق کار استفاده کنید و با این کار هم منزل تان زیبا تر می شود و هم اتاق بدون دری را برای خودتان طراحی کرده اید و با قفسه بندی کردن دیوار زیر پله می توانید برای خودتان کتابخانه ای کوچک بسازید و کتاب ها و فایل های کاری مهم تان را در آن بگذارید.

سلیقه شخصی و بازسازی

بازسازی و مشورت

اگر شما مالک خانه ای هستید و هرازگاهی قسمت های مختلف آن را تعمیر و بازسازی می کنید در نظر گرفتن هر ایده برای بازسازی منزل تان ممکن است مفید نباشد چرا که اگر در آینده قصد فروش خانه تان را بگیرید می تواند بر روی آن تاثیرات منفی بگذارد، در نتیجه در زمان بازسازی کارهایی را انجام دهید و از ایده هایی پیروی کنید که مورد پسند عموم است تا در آینده باعث فروش راحت تر ملک تان باشد، در نتیجه لازم و ضروری است که به هماهنگ بودن همه قسمت های منزل تان دقت کنید.

با بازسازی درست و اصولی مشکل کمبود فضا را برای همیشه حل کنید

سال ها است که مردم با خانه های بزرگ و دلباز خداحافظی کرده اند و در خانه های کوچک و نقلی در حال گذران عمر هستند و در چنین شرایطی باید به بهترین نحو فضای خانه را مدیریت کرد تا هم بتوانید وسایل را مرتب و منظم نگهدارید و هم فضای کافی برای سایر کارها داشته باشید، طبیعتا با کوچک  شدن منزل آشپزخانه آن هم کوچک تر می شود و اگر شما وسایل زیادی داشته باشید باید از کوچک ترین فضاهای ممکن برای مرتب کردن وسایل آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید و اگر برای این کار ابتکار عمل به خرج دهید قطعا آشپزخانه ای زیبا تر خواهید داشت.

امیدوارم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من