فهرست مطالب

انواع دیوارپوش؛ معرفی 10 نوع دیوارپوش برای تغییر دکوراسیون منزل

انواع دیوارپوش

فهرست مطالب

انواع دیوارپوش، راهی برای ایجاد تنوع و تغییرات سریع در دکوراسیون داخلی هستند. بخش بزرگی از دکوراسیون داخلی را دیوارها احاطه کرده اند؛ از این رو این عناصر نقش مهمی را در ایجاد یک فضای دلخواه ایفا می‌کنند. دیوارپوش‌ها با طرح های مختلف، می‌توانند دیوارها را برای انواع دکوراسیون با سلایق متفاوت آماده کنند. از دیوارپوش‌ها می‌توان برای تغییر دکوراسیون و یا ایجاد یک فضای دلنشین تر در تمامی سبک‌های دکوراسیون استفاده کرد. یکی از دلایل محبوبیت دیوارپوش‌ها، این است که می‌توان به سرعت فضای دلخواه خود را در محیط اطرافتان به وجود آورید. از طرفی، این ابزار می‌توانند برای پنهان کردن نواقص دیوار یا ایجاد جلوه‌ای خاص در یک دیوار خاص، استفاده شوند.

اگر به دنبال یک تغییر سریع با هزینه‌ای  به صرفه در دکوراسیون داخلی خود هستید؛ انواع دیوارپوش منزل مناسب‌ترین راه حل برای شماست. بنابراین با توجه به سلیقه و بودجه‌تان، می‌توانید دیوارپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل خود را انتخاب کنید.

دیوار پوش چیست؟

دیوارپوش‌ها، نوعی پوشش برای تزئین و محافظت از دیوارهاهستند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. دیوارکوب‌ها از انواع مختلفی مواد مثل سنگ‌ها، فلز، چوب، کاغذ و غیره ساخته می‌شوند. تنوع در متریال دیوارپوش‌ها، آنها را به ابزاری مناسب با تنوع پذیری بالا برای پوشاندن دیوارها تبدیل می‌کند. انواع دیوارپوش‌ها می‌توانند تأثیر زیادی بر زیبایی و جلوه فضای داخلی داشته باشند. با استفاده از دیوارپوش‌های مناسب، می‌توان فضای داخلی را به یک فضای زیبا و دلنشین تبدیل کرد. دیوارپوش‌ها علاوه بر جنبه تزئینی، می‌توانند نقش محافظتی نیز داشته باشند. برای مثال، دیوارپوش‌های سنگی می‌توانند از دیوارها در برابر ضربه و خراش محافظت کنند.

توجه به دکوراسیون داخلی و اهمیت آن بر روحیه افراد، باعث می‌شود هر روزه المان‌های بسیاری برای ایجاد فضای داخلی متناسب هر روحیه تولید شوند. امروزه، انواع دیوارپوش های جدید وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آنها را برای دکوراسیون‌تان انتخاب کنید.

انواع دیوارپوش

دیوارپوش‌ها از نظر جنس، طرح، رنگ و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. همین مسئله موجب شده تا طیف گسترده‌ای از انواع دیوارپوش ها  برای هر سلیقه و دکوراسیونیوجود داشته باشند. انتخاب یک دیوارپوش مناسب که با سبک دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ باشد و به سلیقه و کاربری فضای شما پاسخ دهد؛ کار نسبتا سختی است. در ادامه‌ی این مقاله، به معرفی انواع دیوار پوش منزل می‌پردازیم تا بتوانیم انتخابی مناسب و مطابق با سلیقه‌ی خود داشته باشیم.

برای خرید دیوارپوش با طرح های مختلف میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

1 – دیوارپوش کاغذی

یکی از ساده ترین و ارزان ترین دیوارپوش‌ها، دیوارپوشی هستند که می‌توان آنها را در انواع طرح و رنگ های مختلف پیدا کرد. دیوارپوش های کاغذی دارای دو دسته ی دیوارپوش کاغذی چاپی و بافت دار هستند. دیوارپوش های چاپی در انواع طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند که میتوان با آنها را با دکوراسیونهای مختلف هماهنگ کرد. انواع بافت دار آن را نیز می توان در طراحی دکوراسیون های مختلف مثل دکوراسیون پاییزی به کار برد. از مزایای دیوارپوش های کاغذی می توان به نصب آسان و راحت، تنوع طرح و رنگ و قیمت مناسب اشاره کرد.

در انتخاب دیوارپوش‌های کاغذی به دو مورد باید توجه کافی داشته باشید. اول اینکه این دیوارپوش ها به علت متریال آن دارای دوام و طول عمر پایینی نسبت به سایر دیوارپوش‌ها هستند. از طرفی، انواع دیوارپوش های کاغذی برای استفاده در محیط‌های مرطوب مثل سرویس‌های بهداشتی مناسب نیستند و کارایی پایینی دارند.

دیوار پوش کاغذی

2 – دیوارپوش سنگی

از انواع دیوارپوش های جدید می توان به دیوارپوش سنگی اشاره کرد. این دیوارپوش‌ها فضایی لوکس و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورند و از سنک‌های طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند. سنگ هایی مثل مرمر، گرانیت، تراورتن در انواع طبیعی این دیوارکوب به کار گرفته می شوند. در انواع مصنوعی آن نیز از متریالی مثل رزین و سیمان استفاده می‌شود.

برای خرید کاغذ دیواری ترند سال 2023 میتوانید بر روی آن کلیک کننید.

از مزایای دیوارپوش های سنگی می توان به زیبایی و ظرافت، دوام و استحکام و مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد. اگر به دنبال ایجاد یک فضای لوکس و ویژه برای محیط اطراف خود هستید، این دیوارپوش ‌ها گزینه ایی مناسب هستند. در مقابل این مزایا باید توجه کنید که قیمت این دیوارپوش‌ها بالا بوده و نصب دشواری نیز دارند. دیوارپوش های سنگی با دکوراسیون داخلی کلاسیک هماهنگی بالایی دارند.

دیوارپوش سنگی

3 – دیوارپوش pvc

از انواع دیوارپوش منزل مدرن می توان به دیوارپوش pvc اشاره کرد. این دیوارپوش ها در طرح های و رنگ های مختلفی وجود دارند که در بسیاری از دکوراسیون ها کاربردی و زیبا جلوه می کنند. دیوارپوش های مدرن به دو دسته ی ساده و طرح دار تقسیم می شوند. دسته ی ساده ی این دیوارپوش دارای طرح ساده‌ای هستند و معمولاً در رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای و … موجود هستند. در دسته ی طرحدار آن زرح های جالبی از چوب، پارچه و حتی طرح سنگ را می توان پیدا کرد. انواع ساده دیوارکوب های pvc با دکوراسیون های مدرن و مینیمال به خوبی هماهنگ میشوند. از مزایای این دیوارکوب میتوان به حمل و نصب آسان، قیمت مناسب و دوام بالا در برابر رطوبت اشاره کرد. از طرفی تنوع دیوارکوب های پی وی سی از ساید انواع دیوارپوش ها کمتر است.

دیوارپوش pvc

بیشتر بخوانید: دیوارپوش بین کابینتی | انواع دیوارپوش بین کابینتی

4 – دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش های آلومینیومی در طرح ها و همچنین رنگ‌های مختلفی وجود دارند که به ایجاد دکوراسیون های مدرن و صنعتی کمک بسیاری می کند. این دیوارپوش ها در انواع ساده و طرح دار وجود دارند و فضایی شیک را در منزل شما به وجود می‌آورند. استفاده از دیوارپوشهای آلومینیومی می توان در ورودی منزل، اتاق های نشیمن، سالن های بزرگ پذیرایی و همچنین سرویس های بهداشتی استفاده کرد. استحکام و دوام انواع دیوارپوش های جدید آلومینیومی، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای فضاهای پر رفت و آمد مثل ورودی ها و حمام‌ها تبدیل کرده است. به علاوه، دیوارکوب های فلزی دارای قیمت مناسب و نصب راحتی هستند.

اگر طرفدار دکوراسیون های مدرن و صنعتی هستید، دیوارکوب های آلومینیومی می تواند به شما در ایجاد فضای دلخواهتان کمک کند.

دیوارپوش آلومینیومی

5 – دیوارپوش چرمی

دیوارپوش چرمی یکی از انواع دیوارپوش است که بسیار لوکس و مدرن هستند. این دیوارکوب‌ها در سال های اخیر به دلیل زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد خود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در ساخت و تولید دیوارکوب‌های چرمی از چرم مصنوعی یا طبیعی استفاده می شود؛ که دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند. دیوارپوش چرمی به دو صورت رولی و تایل تولید می‌شوند. انواع رولی به صورت یک تکه بزرگ است و برای پوشش کل دیوار استفاده می شود. دیوارپوش تایل نیز به صورت قطعات کوچکی تولید می‌شود که می‌توان آن‌ها را به صورت دلخواه کنار هم قرار داد. از مزایای انواع دیوارپوش چرمی میتوان به ظاهر لوکس و جذاب، دوام و ماندگاری بالا، عایق حرارت و صدا و نظافت اسان اشاره کرد. از این دیوارپوش می تواند در در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب خود استفاده کنید.

6 – دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای یکی از انواع دیوارپوش های جدید است که در سال های اخیر کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. این دیوارپوش ها از شیشه ساخته شده و در انواع مختلفی از جمله شفاف، مات، رنگی، طرح دار و ضد گلوله تولید می‌شوند. این دیوارپوش‌ها به دلیل شفافیت و توانایی در انعکاس نور، جلوه ایی زیبا و مدرن به محیط می‌بخشند. بنابراین می توانید از دیوارپوش های شیشه‌ای در دکوراسیون داخلی مدرن و انواع مختلفی از سبک‌های دکوراسیون استفاده کنید. تنوع بالای در طرح، رنگ و نوع دیوارپوش شیشه ای، امکان ایجاد تنوع و جذابیت در دکوراسیون را فراهم می کند. از انواع این دیوارکوب در دیوار پشت تلویزیون، دیوارهای اتاق نشیمن و راهروها استفاده کرد. دیوارپوش شیشه ای در دیوار راهرو و سالن جلوه ای زیبا و مدرن ایجاد می کند. این دیوارپوش می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی عمل کند.

7 – دیوارپوش سه بعدی

انواع دیوارپوش سه بعدی دارای طرح‌ها و نقش‌های برجسته است. این طرح‌ها و نقش‌ها شامل اشکال هندسی و طبیعی مانند گل‌ها می‌شوند. دیوارپوش‌های سه بعدی با استفاده از مواد مختلفی مانند پلیمر، MDF و PVC ساخته می‌شوند. از دیوارکوب های سه بعدی می توان در طراحی و یا تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن، اتاق خواب و سالن پذیرایی نیز استفاده کرد.

8 – دیوارپوش چوبی

یکی از انواع دیوارپوش منزل که از ابتدا محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند؛ دیوارکوب‌های چوبی هستند. زیبایی و گرمای این دیوارپوش‌ها باعث شده تا بسیاری از افراد خواهان استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی خود هستند. در تولید این دیوارکوب ها از انواع چوب طبیعی و مصنوعی نیز استفاده می‌شود. معمولا این دیوارپوش ها به دو صورت تایل و روکش‌دار، تولید می‌شوند. از مزایای این دیوارپوش ها دوام و استحکام بالا و عایق صوتی و حرارتی است. به علاوه این دیوارکوب‌ها را می توان بازسازی و ترمیم کرد. از دیوارپوش های چوبی می توان در انواع دکوراسیون داخلی مثل دکوراسیون پاییزی و همچنین دکوراسیون روستیک استفاده کرد. در انتخاب این دیوارکوب ها حتما باید به چنس متریال استفاده شده و همچنین کیفیت آن توجه کرد.

9 – دیوارپوش آینه‌ای

یگی از انواع دیوارپوش پر کاربرد و محبوب، دیوارپوش های آینه ای هستند. این دیوارپوش ها به علت زیبایی و جلوه ی خاصی که به فضا می بخشند در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی منزل استفاده می شوند. دیوارکوب های اینه ایی را می توان در  بخش های مختلف منزل از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب و فضای ورودی منزل به کار برد. این دیوارکوب ها کنک بسیاری به بزرگتر شدن فضا میکنند و از این رو برای طراحی فضای داخلی خانه‌های کوچک بسیار مناسب هستند. به علاوه استفاده از این دیوارپوش ها در راهروهای خانه به لوکس و شیک تر شدن فضا کمک می کند. اگر به دنبال ایجاد یک فضای بزرگ، دلباز و روشن در خانه ی خود هستید؛ این دیوارکوب ها مناسب شما هستند.

دیوارپوش آینه ای

همچنین اگر علاقه ای به دیدن نمونه ها و خرید پارکت لمینت دارید میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

10- دیوارپوش آکوستیک

دیوارپوش آکوستیک، نوعی دیوارپوش است که برای کاهش آلودگی صوتی در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. این دیوارپوش‌ها با استفاده از موادی مانند فوم، پشم سنگ، چوب، پارچه و غیره ساخته می‌شوند و با جذب یا انعکاس صدا، به بهبود کیفیت صوتی محیط کمک می‌کنند. معمولا از این دیوارکوب ها از انواع دیوارپوش منزل نیستند و بیشتر در محیط های کاری از آن استفاده می شود.

نکات مهم در انتخاب انواع دیوارپوش برای دکوراسیون داخلی خانه

دیوارکوب‌ها یکی از عناصری هستند که فضای زیادی از دکوراسیون داخلی منزل شما را در بر ‌می‌گیرند. بنابراین باید در انتخاب این عناصر و هماهنگی آن با سایر اجزای خانه توجه زیادی به خرج داد. در ادامه به عواملی که باید در انتخاب یک دیوارپوش مناسب در نظر داشته باشیم اشاره می‌کنیم:

  • جنس دیوارکوب باید برای محیط و فضای مورد نظر کاربردی باشد و حتما متناسب با شرایط فضا انتخاب شود. به عنوان کثال دیوارپوش های کاغذی معمولا انتخاب مناسبی برای محیط های مرطوب نیستند.
  • طرح و رنگ دیوارپوش باید با فضا همخوانی داشته و تناسب میان اجزا را به هم نریزد.
  • در انتخاب دیوارپوش به قابلیت های آن توجه کنید. به عنوان  مثال برای محیط های پر رفت و آمد از انواع دیوارکوب با قابلیت شستشو و نظافت استفاده کنید.
  • یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید دیوارکوب ها، قیمت است. با توجه به بودجه ی مدنظر خود بهترین انتخاب را در نظر بگیرید.
  • یکی از عوامل مهم دیگر نصب دیوارپوش است. توجه کنید که برای نصب آن به افراد ماهر نیاز دارید و یا می توانید به راحتی و بدون نیاز به نصاب آنها را نصب کنید.

سخن پایانی

دیوارپوش‌ها یکی از ابزارهای مهم در دکوراسیون داخلی منزل هستند که می‌توانند تأثیر زیادی بر زیبایی و جلوه فضای خانه داشته باشند. با استفاده از دیوارپوش‌های متنوع، می‌توانید فضای خانه خود را به یک فضای زیبا و دلنشین تبدیل کنید. با توجه به سلیقه و بودجه خود، می‌توانید دیوارپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل خود را انتخاب کنید. برای مثال، اگر به دنبال یک دیوارپوش ساده و ارزان‌قیمت هستید، می‌توانید از دیوارپوش کاغذی استفاده کنید. اگر به دنبال یک دیوارپوش گرم و صمیمی هستید، می‌توانید از دیوارپوش چوبی استفاده کنید. اگر به دنبال یک دیوارپوش لوکس و مجلل هستید، می‌توانید از دیوارپوش سنگی یا فلزی استفاده کنید.

بهترین انواع دیوارپوش برای منزل چیست؟

بهترین دیوارپوش برای منزل به عوامل مختلفی مانند سبک دکوراسیون، بودجه و سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

قیمت دیوارپوش‌ها چقدر است؟

قیمت دیوارپوش‌ها بسته به جنس، کیفیت و برند آن‌ها متفاوت است. معمولا دیوارپوش‌های چوبی و سنگی گران‌ترین نوع دیوارپوش‌ها هستند. دیوارپوش‌های پی وی سی و کاغذی ارزان‌ترین نوع دیوارپوش‌ها هستند.

نصب دیوارپوش‌ها چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان نصب دیوارپوش‌ها بسته به نوع دیوارپوش و مهارت نصاب متفاوت است. برای مثال دیوارپوش‌های چسبی و خشک‌سازی به سرعت نصب می‌شوند. دیوارپوش‌های مرطوب زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

آیا می‌توان دیوارپوش را روی دیوار گچی نصب کرد؟

بله، می‌توان دیوارپوش را روی دیوار گچی نصب کرد. اما قبل از نصب دیوارپوش، باید دیوار گچی را آماده کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من