فهرست مطالب

راهنمای خرید کاغذ دیواری شامل 11 نکته طلایی

salut-wallpaper-album

فهرست مطالب

انتخاب کاغذ دیواری نیز مثل هر تصمیم دیگری نیاز به رعایت یک سری نکات و پیش فرض ها دارد که در صورت بی دقتی ممکن است به قیمت هدر رفتن پولی که بابت خرید آن پرداخت کرده اید تمام شود. در واقع خرید کاغذ دیواری به این دلیل که از یک سو مدام مقابل چشم شماست و از سویی دیگر به طور گسترده بر روی دیوارها استفاده می شود انتخاب مهمی ست که اگر به درستی صورت نگیرد کلافه کننده خواهد بود. به همین دلیل در این راهنما تصمیم گرفتیم راهنمای خرید کاغذ دیواری را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر قصد دارید برای منزلتان کاغذدیواری جدیدی بخرید حتماً این راهنما را تا انتها مطالعه کنید.

راهنمای خرید کاغذ دیواری

راهنمای خرید کاغذ دیواری

خرید کاغذ دیواری می تواند فرآیندی وقت گیر و البته پیچیده باشد! این را افرادی درک می کنند که به فروشگاههای تزئینات داخلی مراجعه کرده اند و دست از پا درازتر به منزل بازگشته اند؛ ناگهان صدها طرح و رنگ در مقابل چشمان تان قرار می گیرد و شما که خیلی از ترکیب رنگ و دکوراسیون داخلی سر در نمی آورید را سردرگم می کند و سؤالات بسیاری را در ذهنتان ایجاد کند. آیا این طرح مناسب منزل من است؟ اگر این طرح را بخرم اتاق کوچکتر به نظر نمیرسد؟ ساده بخرم یا طرح دار؟ در ادامه یک راهنمای انتخاب کاغذ دیواری را ارائه می کنیم که با در نظر گرفتن آن احتمال انتخاب طرح کاغذ دیواری ایده آل توسط شما بشدت افزایش خواهد یافت، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایده انتخاب طرح های مختلف کاغذ دیواری

احتمالاً شنیده اید که وقتی هنرمندان احساس می کنند دیگر ایده ای برای ارائه ندارند شروع به مشاهده سایر آثار می کنند، این راه حل در مورد انتخاب دیوارپوش نیز تا حدی صادق است، تصور کنید سال هاست کاغذ دیواری های منزلتان را تعویض نکرده اید. همچنین ممکن است ندانید در این سال ها این صنعت چگونه متحول شده است؛ خوب در این وضعیت قطعاً شما نخواهید توانست در انتخاب کاغذ دیواری موفق عمل کنید؛ برای ایجاد آمادگی در خود و شناخت بهتر طرح های مختلف کاغذ دیواری بهتر است سری به سایت های مرتبط بزنید تا ذهنتان مهیا شود. مدل کاغذ دیواری می تواند از نظر نوع طرح بسیار متنوع باشد. به طور کلی انواع طرح کاغذ دیواری را می توان شامل موارد زیر دانست:

کاغذ دیواری کلاسیک ، کاغذ دیواری کلاسیک همانطور که از نامش مشخصی است در سبک دکوراسیون کلاسیک و سنتی کاربرد دارد. انواع طرح های داماسک و بته جقه در این دسته جای می گیرد.

کاغذ دیواری هندسی و مدرن ، انواع نوظهور کاغذ دیواری شامل طرح های انتزاعی، هندسی و ابداعی در این گروه جای می گیرند. این طرح ها این روزها بسیار پرطرفدار شده اند و با سبک دکوراسیون امروزیاغلب افراد همخوانی دارند. برای اینکه با انواع کاغذ دیواری طرح مدرن آشنا شوید کلیک کنید.

کاغذ دیواری مدرن و پتینه ای

کاغذ دیواری پتینه ، طرح پتینه ای که نوعی هنر محسوب می شود و به آن هنر کهنه کاری نیز می گویند به صورت عکس بر روی برخی از انواع کاغذ دیواری مشاهده می شود. این طرح ها بدلیل نحوه استفاده متفاوت از رنگ ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کاغذ دیواری ساده ، کاغذ دیواری مینیمال یا همان کاغذ دیواری ساده انواعی از کاغذ دیواری هستند که طرح نداشته و یا طرح بسیار محوی دارند. استفاده از آنها در اغلب فضاها امکان پذیر است و ویژگی بارز آنها نیز همین خاصیت چندگانه آنها می باشد.

کاغذ دیواری سه بعدی ، کاغذ دیواری های سه بعدی که هم به صورت کاغذ دیواری و هم به صورت پوسترهای دیواری مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به فضا بعد بیافزایند و از این رو تأثیر ویژه ای بر دکوراسیون فضا بگذارند.

رنگ و طرح انواع کاغذ دیواری

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”100%” width=””]مقاله پیشنهادی: جدیدترین طرح های کاغذ دیواری[/box]

توجه به سبک در انتخاب

در انتخاب سبک باید این قضیه را مد نظر داشته باشید که بین سبک کاغذ دیواری و دکوراسیون منزل شما هماهنگی وجود داشته باشد. در واقع هر عنصر جدیدی که به فضا اضافه می شود علاوه بر اینکه به تنهایی باید زیبا باشد باید ترکیب زیبایی هم با سایر عناصر اتاق تشکیل دهد.

اگر مبلمان و پرده منزل شما از سبک کلاسیک پیروی می کند شما مجاز خواهید بود از انواع مدلهای کاغذ دیواری طرح های کلاسیک مانند کاغذ دیواری بته جقه یا داماسک برای پوشاندن دیوارها استفاده کنید. در منازل مدرن نیز همانطور که انتظار می رود کاغذ دیواری مدرن ایده آل ترین انتخاب است؛ انواع سبک های مدرن می تواند شامل انواع طرح های هندسی، ابرو بادی و پتینه باشد. بنابراین توجه به سبک کاغذ دیواری را می توان از اولین مراحلی در نظر گرفت که باید در لیست راهنمای خرید کاغذ دیواری باید در نظر داشت.

طرح های مختلف کاغذ دیواری

توجه به رنگ

شاید در زمان انتخاب دیوارپوش از خود غافل شوید و فراموش کنید که به تناسب رنگ بین کاغذ دیواری و سایر المان های منزل توجه کنید، در این صورت شما فقط یک کاغذ دیواری زیبا خواهید داشت که اگر آن را نصب کنید دیگر به هیچ وجه زیبا نخواهد بود. انتخاب رنگ باید براساس تناسب رنگ ها صورت بگیرد والا هر رنگی به تنهایی می تواند زیبا باشد. به عنوان مثال انواع کاغذ دیواری رنگی مثل کاغذ دیواری سبز، آبی، قرمز و  زرد به خودی خود زیبا هستند ولی شاید انتخاب مناسبی برای منزل شما نباشند.

هدفمندی در انتخاب طرح کاغذ دیواری

انتخاب طرح دیوارپوش بستگی به هدف شما از خرید دارد؛ اگر قرار است سعی کنید با استفاده از این طرح اثر طرح های موجود در فضا را تعدیل کنید انواع کاغذ دیواری ساده توصیه می شود، اگر نیاز دارید فضا را جدی تر و رسمی تر نشان دهید می توانید از انواع طرح هایی که تک رنگ هستند و از رنگ طوسی، آبی تیره و یا مشکی در آن استفاده شده است انتخاب کنید؛ بنابراین همیشه قبل از خرید هدفمند باشید تا تعداد انتخاب هایتان محدودتر شود. شاید بتوان این مورد را یکی از مهم ترین نکانی دانست که می توان در راهنمای خرید کاغذ دیواری گنجاند. انواع طرح های کاغذ دیواری عبارتند از:

انواع مدلهای کاغذ دیواری

فضای مورد استفاده

فضایی که قرار است از کاغذ دیواری در آن استفاده شود می تواند از عوامل کلیدی مؤثر در انتخاب کاغذ دیواری باشد. اینکه بخواهیم کاغذ دیواری را برای اتاق خواب، نشیمن و آشپزخانه انتخاب کنیم قطعاً می تواند بر انتخاب شما مؤثر باشد.

کاغذ دیواری اتاق خواب ، کاغذ دیواری که قرار است در اتاق خواب نصب شود باید هم از میان رنگ های ملایم انتخاب شده باشد و هم طرح خیلی شلوغی نداشته باشد. درواقع هدف اتاق خواب ایجاد امنیت و آرامش است و این موضوع باید در انتخاب انواع کاغذ دیواری اتاق خواب مورد توجه قرار بگیرد.

کاغذ دیواری نشیمن ، کاغذ دیواری پذیرایی بسته به فضای مورد نظر و ویژگی های معماری آن تعیین شود. اما علاوه بر آن باید خاص بودن آن توجه کرد. درواقع هدف اصلی اتاق نشیمن تبدیل شدن به مرکز توجهات است و این موضوع باید از اولویت های خرید آن محسوب شود.

کاغذ دیواری آشپزخانه ، خرید کاغذ دیواری برای آشپزخانه بیشتر از نظر دوام و طول عمر مطرح است. درواقع کاغذ دیواری آشپزخانه باید ضد آب و ضد لک باشد تا در صورت بروز آلودگی قابل تمیز شدن باشد.

محل نصب انواع کاغذ دیواری و انتخاب آن

جنس کاغذ دیواری

در پاسخ به سؤالاتی که چه کاغذ دیواری انتخاب کنیم ؟ توجه به جنس کاغذ دیواری نیز می تواند یکی از عوامل کلیدی باشد. کاغذ دیواری در جنس های پی وی سی، نانوون و نانوون-پی وی سی تولید می شوند. برای انتخاب جنس باید مشخص کنیم که کاغذ دیواری را برای چه مکانی می خواهیم استفاده کنیم؛ درواقع فضایی که قرار است کاغذ دیواری در آنجا نصب شود نوع جنس کاغذ دیواری را تعیین می کند. اگر می خواهید کاغذ دیواری آشپزخانه تهیه کنید باید جنسی را انتخاب کنید که در برابر شست و شو مقاوم  باشد. همچنین اگر برای اتاق کودک دنبال کاغذ دیواری هستید بایستی کاغذ دیواری را انتخاب کنید که هم در برابر خط و خش و هم لک مقاوم باشد.

کاغذ دیواری های موجود در بازار دارای جنس های مختلفی هستند که هر یک می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. اما انواع جنس کاغذ دیواری را می توان شامل موارد زیر دانست.

کاغذ دیواری کاغذی، اگر انتظار طول عمر زیادی از کاغذ دیواری ندارید این نوع از کاغذ دیواری می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. کاغذ دیواری کاغذی بسیار نازک هستند و به شدت در معرض پارگی قرار دارند و قابل شستشو نیستند.

کاغذ دیواری نانوون، این نوع از کاغذها از ترکیب الیاف طبیعی و افزودنی های دیگر تهیه می شوند. قابل شستشو هستند و دوام بالایی دارند. برای اینکه بیشتر راجع به این نوع از کاغذ دیواری ها بدانید بهتر است مقاله “کاغذ دیواری نانوون چیست ؟” را حتماً مطالعه کنید.

کاغذ دیواری پی وی سی، ویژگی بارز این نوع از کاغذ دیواری ها خاصیت ضدآب بودن آن است. این کاغذ دیواری همچنین ضدلک بوده و در برابر خط و خش بسیار مقاوم است.

کاغذ دیواری نانو، این کاغذ دیواری ها علاوه بر دارا بودن ویژگی های کاغذ دیواری پی وی سی عایق هم هستند. این کاغذها کاملاً ضدلک، ضد خش و گرد و غبار هستند و نسبت به آب حساسیت ندارند. دوام کاغذ دیواری های نانو بیش از سایر انواع کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری نانوون-پی وی سی، این نوع از کاغذها بسته به نوع طرح هم دارای بخش های پی وی سی و هم دارای بخش هایی هستند که نانوون می باشند.

کاغذ دیواری مخملی، برای ساخت این نوع از کاغذ دیواری ها از پارچه هایی دارای بافت استفاده می شود که شکل ظاهری جذابی به آنها می بخشد. البته این کاغذها بیشتر جنبه تزئینی داشته و قابل شستشو نیستند.

انواع جنس کاغذ دیواری

میزان نور طبیعی در انتخاب کاغذدیواری

میزان بهره مندی یک اتاق از نور طبیعی می تواند در انتخاب کاغذ دیواری نقش داشته باشد، اتاق هایی که در روز پذیرای نور طبیعی شدیدی هستند نباید از رنگ های طلایی و براق در آنها استفاده شود زیرا بازتاب آن برای چشم آزاردهنده است، همچنین طرح های تیره برای اتاق هایی که کم نور هستند نمی تواند ایده جالبی باشد، انتخاب رنگ و طرح باید به گونه ای انجام شود که اثر حضور یا عدم حضور نور را پوشش دهد. بنابراین میزان بهره مندی فضا از نور طبیعی می تواند جایگاه ویژه ای در لیست راهنمای خرید کاغذ دیواری به خود اختصاص دهد.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=”100%”]پیشنهاد دکورچوب: کاغذ دیواری سه بعدی[/box]

ابعاد طرح کاغذ دیواری

جالب است بدانید که ابعاد طرح کاغذ دیواری و نحوه تکرار آن می تواند بر انتخاب کاغذ دیواری تأثیرگذار باشد. به طور کلی طرح کاغذ دیواری به لحاظ ابعاد را می توانیم در دو نوع طرح ریز و طرح درشت تقسیم بندی می کنیم. کاغذ دیواری های طرح ریز که اغلب پرتکرار هم هستند به طور کلی مناسب فضاهای کوچکند. این درحالیست که انواع کاغذ دیواری طرح درشت با تکرار کم یا حتی زیاد را می توانید با خیال راحت در فضاهای بزرگ استفاده کنید.

درواقع در فضاهای کوچک به این جهت که زاویه دید به طور کلی کوتاه است استفاده از طرح های درشت ایده جالبی نخواهد بود. به این دلیل که مشاهده طرح به طور کامل در یک فضای کوچک بسادگی صورت نمی گیرد و از این رو زیبایی های طرح خود را نشان نخواهد داد.

نوع معماری و ویژگی های آن

نوع معماری فضای مورد می تواند ارتباط مستقیمی با انواع کاغذ دیواری انتخابی شما داشته باشد. فضای مورد نظر می تواند کوچک باشد یا بزرگ، نورگیر باشد یا تاریک، کوتاه باشد یا بلند. در هر یک از موارد نام برده شده لازم است نوع خاصی از کاغذ دیواری خریداری شود.

فضای کوچک یا بزرگ، برای خرید کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک طرحهای کاغذ دیواری می تواند مهم باشد. کاغذ دیواری ها در دو نوع طرح ریز و درشت موجود هستند، طرح های ریز در اتاق های بسیار بزرگ محو می شوند و نمیتوانند خودنمایی کنند؛ این در حالیست که طرح های درشت نیز در فضای کوچک به درستی و تمام و کمال دیده نمیشوند، به این دلیل که زاویه دید در این اتاق ها کم است، بنابراین قبل از انتخاب طرح باید این موضوع مد نظر قرار بگیرد. بدین منظور طرح هایی با ابعاد درشت به هیچ وجه در فضاهای کوچک توصیه نمی شود زیرا هم دید مناسبی ندارند و هم فضا را اشباع می کنند. اما در فضاهای بزرگ برخلاف فضای کوچک انواع طرح های درشت و شلوغ توصیه می شوند زیرا فضا را دنج تر و صمیمی تر جلوه می هند.

جایگاه ابعاد اتاق در راهنمای خرید کاغذ دیواری

فضای بلند یا کوتاه، ارتفاع دیوار در اغلب موارد دارای میزان استانداردی می باشد اما این ارتفاع در مواردی می تواند کمتر یا بیشتر باشد. در این موارد توصیه می شود در فضاهای کوتاه کاغذ دیواری دارای طرح عمودی و در انواع بلند کاغذهای دارای طرح افقی استفاده شوند.

فضای تاریک یا روشن، فضای مورد نظر شما می تواند تاریک و یا روشن باشد. به این معنا که میزان بهره مندی یک فضا بر انتخاب طرح کاغذ دیواری در آن دخیل است. در فضاهایی که تاریک هستند کاغذ دیواری هایی که براق هستند بهترین انتخاب می باشند این درحالیست که میزان انعکاس نور در فضاهای روشن مانع از استفاده از کاغذ دیواری براق در آنها می شود.

دکوراسیون داخلی و انتخاب انواع کاغذ دیواری

[box type=”info” align=”alignright” class=”” width=”100*100″]برای خرید کاغذ دیواری می توانید از فروشگاه دکورچوب بازدید کنید.[/box]

بافت کاغذ دیواری

در بررسی راهنمای خرید کاغذ دیواری توجه به بافت نیز می تواند یکی از عوامل کلیدی باشد. کاغذدیواری بافت دار نوع خاصی از کاغذ دیواری ست که مسطح نبوده و با لایه ای اضافی پوشیده شده اند، این لایه که از جنس پارچه یا پی وی سی است از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است؛ گرچه انواع پارچه ای آن قابلیت شستشو ندارند، تصمیم گیری در مورد انتخاب مدل بافت دار و بدون بافت کاملاً به شما بستگی دارد، کاغذ دیواری های بافت دار قابلیت هویت بخشیدن را بیش از کاغذ دیواری ساده دارند، به این دلیل که دو عنصر لامسه و بینایی را درگیر می کند. از طرفی کاغذ دیواری های بافت دار در فضا بعد ایجاد می کنند و این ویژگی به خصوص برای فضاهای کوچک می تواند بهترین انتخاب باشد. برای آشنایی بیشتر با مقوله کاغذ دیواری بافت دار بهتر است مقاله “بافت کاغذ دیواری” را نیز مطالعه کنید.

انواع کاغذ دیواری

کشور سازنده

اغلب کاغذ دیواری هایی که در حال حاضر در بازار مشاهده می کنید وارداتی بوده و ساخت کشور چین می باشند. با این حال کاغذ دیواری های خارجی ساخت ایتالیا، آلمان و فرانسه نیز به صورت محدود در بازار موجود هستند. البته به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری های اروپایی اگرچه کیفیت بالاتری نسبت به انواع چینی دارند اما با قیمت بسیار بالاتری به فروش می رسند. به همین دلیل می توان گفت کاغذ دیواری های چینی مقرون به صرفه ترین انواع کاغذدیواری هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول با ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

در این راهنما برای کمک به افرادیکه تجربه کافی در زمینه خرید کاغذ دیواری ندارند راهنمای خرید کاغذ دیواری را ارائه کردیم که نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری را به طور خلاصه و کاملاً کاربردی در اختیارتان قرار می دهد. انتخاب کردن از بین صدها مدل جدید و قدیم کاغذ دیواری از جمله موضوعاتی است که می تواند هم بسیار سخت و هم بسیار لذت بخش باشد. از یک سو، به دلیل تنوع بسیار بالای آلبوم های کاغذ دیواری می توان آن را کاری دشوار تلقی کرد اما از سویی دیگر ذوق و شوق برای ایجاد تغییر در منزل آن را لذت بخش می کند. در این مقاله سعی کردیم تمامی سوالاتی که برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب نیاز داشتید را پاسخ دهیم.

4.2/5 - (5 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من