فهرست مطالب

مشاوره دکوراسیون داخلی

پارکت لمینت پارادور PARADOR

فهرست مطالب

مشاوره دکوراسیون داخلی موضوع بحث این مقاله از مجله دکورچوب می باشد، در این مقاله روی سخن ما با افرادیست که مدت هاست تصمیم گرفته اند دستی به سر و روی منزلشان بکشند اما سردرگم هستند و نمی دانند از کجا و چگونه شروع کنند؛ در واقع بحث دکوراسیون داخلی یک مبحث تخصصی و پیچیده است که نکات و ظرافت های خاص خود را دارد و نمی توان بی گدار به آب زد.

البته به این دلیل که این موضوع به نوعی همه ما را به خود درگیر کرده است برخی از افراد تصور کنند نیاز به مشاوره دکوراسیون داخلی ندارند و برای صرفه جویی در هزینه ها از آن چشم پوشی کنند، اما لازم است بدانید که مشاوران دکوراسیون با راهنمایی های خود می توانند از اتخاذ تصمیمات اشتباه و هزینه بر شما بکاهند و از این طریق در صرفه جویی هزینه ها به شما کمک کنند.

مشاوره برای تغییر دکوراسیون منزل

تغییر دکوراسیون در منزل شاید در نگاه اول امری غیر ضروری به نظر برسد، اما خوب که فکر می کنیم می بینیم همه ما در ابعاد مختلف زندگی خود نیاز به تغییر داریم و شکل ظاهری و رنگ خانه و فضایی که در آن زیست می کنیم از این قاعده مستثنی نیست؛ البته تغییر می تواند سطوح مختلفی را شامل شود و از تغییر جای یک گلدان تا بازسازی و نوسازی کلی فضا را شامل شود که این موضوع بستگی به عوامل مختلف و البته بودجه فرد دارد.

مشاوره برای تغییر دکوراسیون

اما سؤال اینجاست که میزان موفقیت در این فعالیت چگونه سنجیده می شود؟ پاسخ به این سؤال بسیار ساده است شما باید حداکثر استفاده از منابع مادی و مالی خود را داشته باشید. اما چگونه می توان به این مهم دست یافت، اینجاست که  استفاده از خدمات مشاوره دکوراسیون داخلی اهمیت پیدا می کند.

 مشاور دکوراسیون داخلی کیست؟

یک مشاور دکوراسیون داخلی فرد یا شرکتی متعهد و دارای دانش لازم اطلاعات کاملی در مورد شناخت انواع سبک های دکوراسیون داخلی، رنگ ها، نورپردازی ها، انواع عناصر رایج و غیر رایجی که در ساختمان سازی یا زیباسازی به کار گرفته می شود و بافت و ترکیب آن با رنگ دارد.

برای آشنایی با مفهوم دکوراسیون داخلی مقاله ” دکوراسیون داخلی ” را بخوانید.

آنها می توانند با بازدید از فضا و بررسی موقعیت مکانی، محدودیت های بنا و نظر و سلیقه خاص مشتری ایده آل ترین و کاربردی ترین سبک را به شما پیشنهاد دهند. و به این ترتیب هم در وقت که گران قیمت ترین دارایی هر فرد است و هم در هزینه ها صرفه جویی کنند.

کمک گرفتن از مشاوره بازسازی و تزیینات داخلی آری یا خیر؟

بسیاری از افراد تصوری اشتباه در مورد دریافت مشاوره در این زمینه دارند؛ آنها تصور می کنند این کار مخصوص ثروتمندان بوده که اولاً پول کافی برای چنین ریخت و پاش هایی دارند و ثانیاً منازل بسیار بزرگی دارند که خود از چیدمان آن ناتوان هستند و به این ترتیب دست به دامان طراحان و مشاوران می شوند؛ اگر شما هم چنین تصوری دارید وقت آن رسیده که در تصورات خود تجدید نظر کنید.

وظایف یک مشاور دکوراسیون

درواقع کمک گرفتن از مشاور دکوراسیون می تواند برای افرادی که منازل معمولی دارند هم به همان اندازه سودمند باشد، این افراد و شرکت ها به دلیل تجربه بالایی که دارند دسترسی گسترده ای به انواع اجناس و عناصری که در زمان انجام پروژه به آن نیاز خواهید داشت دارند و می توانند محصولات بسیار با کیفیتی با قیمت مناسب برای شما خریداری کنند؛ از طرفی با در نظر گفتن نظر آنها از خریدهای اشتباه و غیرضروری جلوگیری به عمل می آید و درنهایت شما نیز از آن سود خواهید برد.

وظایف مشاور دکوراسیون

  • بررسی فضای مدنظر مشتری
  • ارائه پیشنهاد مطابق با سلیقه مشتری
  • ارائه راهکارهای اقتصادی
  • تهیه چندین نمونه اولیه برای تصمیم گیری بهتر مشتری
  • استفاده از نرم افزارهای مرتبط کامپیوتری برای ارائه طرح نهائی
  • برنامه ریزی و تعهد به برنامه زمانی
  • نظارت مستمر در پروژه
  • بازدید از محل و بررسی میزان رضایت مندی مشتری

ویژگی های یک مشاور یا طراح داخلی

طراحی داخلی یک هنر است و لازمه هر هنرمند بهره مندی از قوه تخیل فوق العاده قوی می باشد، در واقع بهره مندی از تخیل قوی در کنار دانش می تواند منجر به خلق طرح های تازه و الهام بخش باشد.

از دیگر ویژگی های یک طراح خبره ایجاد ارتباطات سازمانی بسیار قوی و توانایی در حفظ و گسترش آن است، چراکه طراحی داخلی مستلزم همکاری اصناف مختلف است و یک مشاور خوب باید به بهترین های بازار دسترسی داشته باشد تا بتواند ضمن تضمین کیفیت در هزینه های نهائی نیز صرفه جویی کرده باشد، در واقع یکی از دلایل مهم مراجعه به مشاوره دکوراسیون داخلی نیز همین عامل است.

ویژگی مشاوره دکوراسیون

از ترندهای روز دنیا آگاهی داشته باشد و همواره بر دانش خود بیافزاید، این گونه نباشد که طرح هایی که تا چند سال پیش طرفدار داشته اند را بارها و بارها اجرا کند بلکه در حیطه شغلی خود دائماً در تکاپو باشد تا طرح های متفاوت و البته به روز خلق کند.

مشاوره دکوراسیون داخلی باید نسبت به دانش نوین و توانایی در استفاده از نرم افزارهای مرتبط با رشته خود توانا باشد، به این دلیل که نرم افزاها کار ارائه طرح و ارتباط مؤثر با مشتریان را فراهم می کنند و این گونه است که طراح و مشتری زبان مشترکی پیدا می کنند.

حتما بخوانید: دکوراسیون رمانتیک

حوصله و علاقه به این کار رمز موفقیت یک خصیصه مهم یک مشاور دکوراسیون داخلی ایده آل است، حوصله و علاقه دو مقوله در هم تنیده هستند وقتی فردی به یک موضوعی علاقه مند باشد حوصله هم خواهد داشت، این موضوع بسیار مهمی ست به این دلیل که همواره بحث های طولانی بین مشتری و طراح شکل خواهد گرفت تا نقاط اشتراک پیدا شوند. اهمیت دادن به جزئیات در دکوراسیون داخلی مثل قرنیز و توجه به اثراتی که افزودن آن می تواند در دکوراسیون داخلی داشته باشد بسیار مهم است.

مزایای مشاوره دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی و چیدمان از جمله مواردیست که روزانه با آن‌ها سروکار داریم و شاید این مسئله است که بعضاً باعث می‌شود که تصور کنیم بر روی آن‌ها تسلط کافی داریم. گاهی نیز داشتن ذوق و سلیقه برای اجرای یک دکوراسیون داخلی خوب، کافی در نظر گرفته می‌شود. در واقع نکته ای که هنوز در بین افراد به درستی جا نیفتاده است این است که دکوراسیون داخلی یک تخصص است و داشتن ذوق و سلیقه در آن یک فاکتور الزامی و نه کافیست!

بنابراین همانطور که در تمام مشاغل مراجعه به افراد متخصص توصیه می شود، در طراحی دکوراسیون داخلی نیز می توان از متخصصان این رشته برای مشاوره دکوراسیون داخلی کمک گرفت.

یک طراح داخلی آشنا به روانشناسی و اصول عملکردی فضاست. به این معنی که صرف نظر از زیبایی آن، چونگی عملکرد و تأثیر آن بر روی کاربر را در نظر گرفته و سپس طراحی می‌کند. دانستن قواعد معماری به طراحان کمک می‌کند که کار آن‌ها نه فقط از جنبه‌ هنری، که از لحاظ تکنیکی و کاربردی نیز دقیق و صحیح باشد تا افراد استفاده کننده از آن فضا بعدها احساس عدم آسایش یا امنیت نکنند.

معماران و طراحان داخلی، آشنا به قوائد رنگ شناسی، هندسه و ترکیب بندی هستند و هر عنصری را با استناد به سواد بصری و علمی خود جایگذاری می‌کنند. برای مثال ممکن است یک مبل به خودی خود بسیار زیبا و خوشرنگ باشد ولی در مجاورت سایر اشیا نازیبا یا ناهماهنگ به نظر بیاید. یک طراح داخلی قدرت تجسم و تحیل اِلِمان‌ها قبل از کنارهم قرار گرفتنشان را در ذهن خود دارد و با توجه به قسمت‌های دیگر فضا، انتخاب صحیحی انجام می‌دهد.

طراحان به بازار متریال و اکیپ‌های اجرایی آشنایی و اشراف دارند و به خوبی می‌دانند که یک جنس به خصوص را از کجا خریداری و توسط چه کسی نصب کنند تا با کمترین هزینه، بهترین نتیجه حاصل شود. علاوه بر این آگاهی آن‌ها از تنوع یک متریال خاص و جنس‌های جایگزین آن می‌تواند تا مقدار زیادی از هزینه‌های بالقوه بکاهد.

تا اینجا تعدادی از مزایای بهرمندی از مشاوره‌ دکوراسیون داخلی را برشمردیم. به عنوان نکته‌ مهم و نهایی، تأکید می‌کنیم که جلوگیری از خطاهای احتمالی اجرایی و یافتن بهترین و سریع‌ترین راه حل ممکن حین رویارویی با مشکلات در ساخت و ساز، داشتن تجربه‌ میدانی کافی در زمینه اجرا و طراحی است که مشاوران و طراحان مجرب از این علم برخوردارند.

نکات انتخاب یک مشاور دکوراسیون حرفه ای

شاید بسیاری از ما تصور کنیم که خود به تنهایی از پس تغییر منزل خود بر خواهیم آمد اما هر قدر هم در این امر تجربه داشته باشید به پای یک طرح داخلی حرفه ای نخواهید رسید، آنها دوره های مختلفی را گذرانده اند و سال ها تجربه اندوخته اند تا نه تنها یک فضا را زیبا بلکه آن را به کاربردی ترین شکل ممکن بیارایند، اما با این حال همه مشاوران دکوراسیون حرفه ای نیستند اما چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

نمونه کار شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی

داشتن نمونه کار

قبل از آنکه اقدام به انعقاد قرارداد با یک شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی کنید بهتر است راجع به آن خوب تحقیق کنید، بهتر است از دوستان و آشنایان خود که قبلاً تجربه استفاده از خدمات چنین شرکت هایی را داشتند استفاده کنید. یا می توانید از آنها تقاضای مشاهده نمونه کارهای انجام شده را داشته باشید.

شرکت های محلی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید بعد مسافتی منزل شما با شرکت مورد نظر است، درست است که مشاوران باید از محل بازدید داشته باشند ولی آنها اغلب برای پروژه های کوچک با مبلغ قراردادی پایین حاضر به رفت و آمدهای مکرر نیستند. بنابراین سعی کنید مشاورانی را انتخاب کنید که در حوالی منزل شما قرار دارند.

شناخت سبک ها

استفاده از نظر مشاوران باتجربه لزوماً ضامن رضایتمندی شما از نتیجه نهائی پروژه نخواهد بود. به این دلیل که مبحث دکوراسیون داخلی منزل کاملاً سلیقه ای ست و ممکن است نتیجه کار برای شما مثل آنها رضایت بخش نباشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید قبل از مراجعه به یک شرکت مشاوره دکوراسیون داخلی حتماً شناختی کلی از انواع سبک ها بدست بیاورید تا بتوانید براحتی با مشاور صحبت کرده و آنچه که می خواهید را بیان کنید.

شناخت سبک های دکوراسیون در مشاوره دکوراسیون داخلی

مقاله پیشهادی : سبک رترو در طراحی داخلی

مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی

چه چیز بهتر از این که بدون پرداخت هزینه‌ اضافی حین خرید متریال و محصول ها برای بازسازی منزل خود، مشاوره‌ رایگان دکوراسیون داخلی دریافت کنیم؟! گاهی ممکن است حین خرید مصالح خاصی برای دکوراسیون فضای مورد نظرتان در انتخاب رنگ، ابعاد، فرم، جنس  و … آن‌ها دچار تردید شوید یا مثلاً گمان کنیم محصولی که در فروشگاه به زیبایی جلوه می‌کند، در داخل فضای مورد نظر ما به خوبی خود را به نمایش نگذارد. امکان مشاوره با یک طراح داخلی در حین خرید، می‌تواند ما را از تمامی ابهامات دور کند تا به خریدی دقیق و مطمئن نایل شویم. مفتخریم اعلام کنیم که بازرگانی دکورچوب، با بهرمندی از متخصصان طراحی داخلی آماده است تا با همراهی و ارائه مشاوره‌ رایگان به شما، تجربه ای خوشایند و نتیجه‌ای دلنشین برای شما رقم بزند.

هزینه مشاوره دکوراسیون داخلی

همچنین قبل از آنکه بخواهید با یک مشاور صحبت کنید باید منابع مالی را بررسی کرده و به یک جمع بندی رسیده باشید. به این دلیل که به روش های مختلف می توان یک منزل را طراحی کرد اما هیچ تضمینی نیست که آن طرح مناسب بودجه شما باشد یا نه.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت درباره هزینه های مشاوره در تهران و همچنین دریافت خدمات مشاوره دکوراسیون داخلی، میتوانید همین حالا با پشتیبانی شرکت دکورچوب از طریق شماره تماس های درج شده در سایت تماس گرفته و با ما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

2 دیدگاه در “مشاوره دکوراسیون داخلی

  1. بنیادی گفت:

    چطور میتونم مشاوره بگیرم؟

    1. پشتیبانی دکورچوب گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من