فهرست مطالب

15 ایده برای برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم

تغییر دکوراسیون با هزینه کم

فهرست مطالب

برای ایجاد تنوع در فضای منزل حتماً لازم نیست هزینه سنگینی انجام دهید یا اقدام به خرید وسایل پر زرق و برق کنید. برای تنوع بخشیدن به فضای منزل مهم ترین گام دانستن طرح کلی در ذهن است که با داشتن اندکی خلاقیت و شوق و ذوق می توان گفت همه به خوبی از پس آن بر خواهند آمد. از این رو، تغییر دکوراسیون با هزینه کم اصلا کار سختی نیست و تنها لازم است سلیقه خوبی داشته باشید و ترکیب رنگ های درستی را در کنار هم استفاده کنید. در این نوشته از دکورچوب، قصد داریم ساده ترین راه های تغییر دکوراسیون با هزینه کم را با شما به اشتراک بگذاریم.

راهکارهای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه

شاید دکوراسیون ساده و بی رنگ فضای منزل خیلی وقت است که شما را به فکر نو کردن آن انداخته؛ اما ترس از هزینه ها شما را هر بار منصرف می کند. اما درواقعیت داشتن یک دکوراسیون شیک و زیبا مساوی با هزینه های سنگین نیست و حسن سلیقه از مهم ترین فاکتورهای آن می باشد. شاید حتی نیازی نباشد که در این راه از راهنمایی یک مشاور کمک بگیرید؛ چون به هر حال استفاده از نظر مشاورین چندان کار اقتصادی ای به نظر نمی رسد. در این راهنما تصمیم داریم شما را با راهکارهایی برای داشتن یک دکوراسیون زیبا با کمترین هزینه یاری کنیم.

راهکارهای پیشنهادی دکورچوب برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم عبارت اند از:

  1. استفاده خلاقانه از وسایل
  2. گلدان های حصیری
  3. دیوارهای رنگارنگ
  4. استفاده از کاغذ دیواری
  5. رنگ کردن اشیای قدیمی
  6. اکسنت وال
  7. تغییر چیدمان مبل ها
  8. گلدان های رنگارنگ
  9. استفاده از تابلو
  10. مبلمان های حصیری
  11. پارکت دست دوم
  12. قرنیز نوری در دیوار پشتی تلویزیون
  13. طاقچه قاب عکس
  14. کوسن جدید برای کاناپه
  15. نورپردازی خانه با هزینه کم

مقاله پیشنهادی: دکوراسیون پاییزی

1. استفاده خلاقانه از وسایل

می توان گفت متفاوت بودن کار هر کسی نیست و دل شیر می خواهد. اما استفاده خلاقانه از ابزارها و وسایل می تواند علاوه بر تنوع و زیبایی یک نوع صرفه جویی در هزینه ها باشد، تصور کنید به جای خرید یک روتختی جدید با تکه پارچه های باقیمانده از کار خیاطیتان یک روتختی رنگارنگ چهل تکه بدوزید یا با نخ های رنگی روی آباژور یا وسایل دیگر را جلوه ای نو دهید.

استفاده خلاقانه از وسایل

مثلاً اگر احساس کردید که برای اتاقتان نیاز به یک صندلی دارید، ناامید نشوید. می توانید از یک میز به عنوان صندلی استفاده کنید این راهکاری جذاب برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه میباشد. تغییر کارایی اغلب شامل ایجاد تغییراتی در ظاهر وسایل است. برای مثال، می توانید یک میز قدیمی را رنگ کنید و برخی از قسمت های آن را جدا کنید و استفاده دیگری از آن ببرید یا می توانید از یک دراور به عنوان کتابخانه استفاده کنید. خلاقیت شرط اصلی داشتن یک دکوراسیون داخلی منزل زیباست و البته، ایده های خلاقانه کمی هم ریسکی هستند و همه افراد تمایل ندارند تا این حد ریسک کنند.

2. گلدان های حصیری

گلدان حصیری در تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

گلدان های حصیری یکی از آن ایده هاییست که اگرچه چندان گران نیست اما تحول بزرگی ایجاد می کند. این گلدان ها نمایی زیبا و روستیک به فضای منزل شما می دهند و بسیار پرطرفدار هم هستند.

3. دیوارهای رنگارنگ

نقاشی دیوار متفاوت در تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه را دارید، استفاده از رنگ های خاص می تواند تحول باورنکردنی در فضا ایجاد کند. شاید حتی بتوانید با تغییر رنگ و طرح دیوارها به تنهایی پروژه تغییر دکوراسیون اتاق تان را به اتمام برسانید. البته پروژه رنگ کردن منزل را می توان با چاشنی خلاقیت هیجان انگیزتر کرد. استفاده از شابلون های رنگرزی یا رنگ کرده به شیوه های متفاوت (مثل راه راه) یا استفاده از چند رنگ متفاوت می تواند زیبایی کار را دوچندان کند.

4. استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری در تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

استفاده از کاغذ دیواری برای کل منزل ایده اقتصادی ای نیست؛ اما شما می توانید با تغییر تنها یک دیوار، با هزینه کم خانه را نونوار کنید. مثلاً می توانید از کاغذ دیواری فقط برای دیوار فوکال یا دیوار پشت تخت استفاده کنید. کاغذ دیواری ها از تنوع طرح و رنگ فوق العاده ای برخوردار هستند، طرح های برخی از کاغذ دیواری ها به قدری پیچیده و هنرمندانه است که امکان ایجاد آن را با رنگ نخواهید داشت. استفاده از کاغذ دیواری این مزیت را ایجاد می کند که امکان تمیز کردن آن نیز وجود دارد، که شاید در برخی از رنگ ها امکان پذیر نباشد. البته شاید خرید کاغذ دیواری گرانتر از رنگ باشد و نصب آن احتمالاً به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

5. رنگ کردن اشیای قدیمی

آیا شما هم یک کمد قدیمی در منزل خود دارید که خیلی وقت است در فکر آن هستید که از شرش راحت شوید؟! خوشحال باشید که تاکنون موفق به عملی کردن تصمیم خود نشده اید؛ به این دلیل که می توانید آن را به یک اکسسوری زیبا تبدیل کنید. درواقع با خرید یک اسپری رنگ ساده و یا حتی کاغذ دیواری پشت چسب دار خواهید توانست کمدها و یا اشیای قدیمی بدون استفاده را مجدد مورد استفاده قرار دهید.

6. اکسنت وال

اکسنت وال در تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

یکی از راه های تغییر دکوراسیون با هزینه کم داشتن اکسنت وال است که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای طراحی اکسنت وال به روش های مختلفی انجام می شود. برخی با تغییر رنگ یک دیوار و استفاده از وسایل دکوری خاص و برخی دیگر با استفاده از بشقاب ها و قاب های تزئینی یک اکسنت وال طراحی می کنند.

7. تغییر چیدمان مبل ها

می توانید با تغییر چیدمان مبل ها حس و حال فضا را کاملاً تغییر دهید. برای مثال، اگر همیشه با وارد شدن به اتاق پذیرایی، پشت مبلمان را می بینید که فضا را بشدت اشغال کرده است، می توانید مبل را به دیوار مقابل انتقال دهید. با این کار هم تغییر خوبی در فضا ایجاد می شود و هم استفاده بهینه تری از فضا کرده اید. از همه مهم تر انجام این کار هیچ هزینه ای ندارد.

تغییر چیدمان مبلمان در دکوراسیون با هزینه کم

تصور برخی افراد این است که همیشه خرید وسایل جدید به بهبود چیدمان منزل کمک می کند درحالیکه اینگونه نیست. در نشیمن هایی که از چندین ست مبلمان و صندلی استفاده شده است خارج کردن برخی از آنها یا تغییر جای آن ها در محیط می تواند دکوراسیون منزل را متحول کند. پس با این تفکر که خرید وسایل همیشه اولین راهکار برای تغییر چیدمان است خداحافظی کنید. همچنین برای تغییر دکوراسیون منزل خود میتوانید از مشاوره دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

8. گلدان های رنگارنگ

نقش گلدان در تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

استفاده از گلدان های مختلف در فضای نشیمن و حتی آشپزخانه و اتاق خواب یک ایده جالب و هیجان انگیز است. به طور کلی گل و گیاه فضای اتاق را شاد و انرژی بخش می کند. البته باید برای خرید گلدان ها نهایت سلیقه را به کار ببرید. مثلاً انتخاب گلدان با گل های بسیار بزرگ و چیدن آن در فضای کنار تلویزیون انتخاب جالبی نیست، این انتخاب باید مطابق چیدمان منزل صورت بگیرد. اما اهمیت انتخاب رنگ گلدان ها را نیز فرآموش نکنید.

9. استفاده از تابلو

استفاده از تابلو در تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

حتماً لازم نیست از تابلوهای خیلی گران قیمت استفاده کنید تا بتوانید منزلتان را متحول کنید. پرینت هایی که خودتان تهیه کرده اید و یا حتی اثر هنری که توسط خودتان خلق شده اند. می توان با قرار دادن در فریم های رنگی دست ساز به دیوار آویخت. ایجاد دیوار گالری نیز می تواند یک ایده مهیج و البته زیبا باشد که با کنار هم قرار دادن تصاویر متعدد دارای یک تم ایجاد می شود.

10. مبلمان های حصیری

مبلمان های حصیری

مبلمان های حصیری ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارند و مناسب انواع دکوراسیون های سنتی و مدرن هستند. این نوع مبلمان ها ماندگاری بالایی نیز دارند و از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه می باشند.

11. پارکت دست دوم

پارکت دست دوم

همانند کاغذ دیواری، خرید پارکت نیز گزینه چندان اقتصادی ای برای تغییر دکوراسیون به نظر نمی رسد؛ اما اگر از پارکت های دست دوم استفاده کنید، به راحتی می توانید با صرف هزینه نه چندان بالا، کفپوش منزل خود را زیبا و چشم نواز نمایید. در خرید پارکت های دست دوم، به سالم بودن کلیک ها و مدت استفاده از پارکت در استفاده اولیه آن، توجه داشته باشید.

برای خرید انواع پارکت به صفحه خرید پارکت لمینت مراجعه کنید.

12. قرنیز نوری در دیوار پشتی تلویزیون

قرنیز نوری در دیوار پشتی تلویزیون

قرنیز نوری به طور کلی متریال گرانی نیست؛ اما اگر قصد صرف هزینه کم را دارید، می توانید صرفا دیوار پشتی تلویزیون را با قرنیز نوری در قسمت سقف بپوشانید.

13. طاقچه قاب عکس

طاقچه قاب عکس

این شاید یکی از بهترین ایده ها از حیث اقتصادی بودن و امکان ایجاد تغییرات بسیار چشمگیر در خانه شما باشد. روی این طاقچه ها، وسایل مختلفی را می توانید بچینید؛ از جامدادی های رنگی گرفته تا قاب عکس های کوچک و گلدان های تزیینی. این ایده از بهترین نمونه های تغییر دکوراسیون اتاق با کمترین هزینه می باشد.

14. کوسن جدید برای کاناپه

کوسن جدید برای کاناپه

خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید موثر است! خانه ای را با کاناپه های قهوه ای سوخته تصور کنید که کوسن های آن سفید رنگ هستند. حال این کوسن ها را با رنگ های مات و شاد، اما متناسب با قهوه ای، عوض کنید. خواهید دید که تغیر به وجود آمده بسیار چشمگیر خواهد بود!

15. نورپردازی خانه با هزینه کم

نورپردازی خانه

نورپرداری آنقدر مهم و حیاتی است که حتی با صرف هزینه بسیار زیاد برای دکوراسیون نیز، بدون نورپردازی خوب، نتیجه مطلوبی دریافت نخواهید کرد. سقف خانه و گوشه ها و محل تلاقی دیوار ها، برای نورپردازی تزیینی مناسب اند. همچنین، تغییر چراغ های خانه و لامپ ها نیز می تواند تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون خانه تان داشته باشد. با توجه به محدودیت در تغییر دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی گزینه مناسبی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه نیز می باشد.

چگونه با هزینه کم خانه ای زیبا داشته باشیم؟

بازسازی خانه همواره یادآورهزینه‌های سرسام آور برای ما بوده‌است. احتمالا این یکی از دلایل پر اهمیتی است که ما را از انجام تغییرات دکوراسیون داخلی منصرف می‌کند. مانند هر زمینه‌ دیگری، برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه نیز خلاقیت می‌تواند یک عنصر کلیدی و مهم  برای کاهش مخارج مربوط به بازسازی محسوب شود. در واقع ما با ارائه‌ی راه حلهای خلاقانه، روش‌های جایگزینی برای هزینه‌های گزاف تغییرات دکوراسیون پیدا می‌کنیم. برای مثال با انتخاب کردن سبک بی آلایشی مانند روستیک برای دیزاین فضای خود و قرار دادن گلدان‌های حصیری و استفاده از وسایل چوبی، نه تنها حس و حالی طبیعی را به خانه‌ خود می‌بخشیم، بلکه از خرید وسایل گران قیمت و لوکس نیز اجتناب می‌کنیم. یک راه حل ساده و بسیار مؤثربرای تغییر دکوراسیون با هزینه کم، استفاده از رنگ‌های خلاقانه در طراحی فضای مورد نظر می‌باشد. این تنوع و خلاقیت رنگی می‌تواند در دیوار‌ها، مبلمان و اکسسوری خانه خود را نمایش دهد. دراین صورت چشم در فضا به گردش آمده و موجب هیجان و لذت بصری می‌گردد.

علاوه بر این‌ها می‌توانیم با استفاده از وسایل ارزان قیمت و به کار بردن کمی ابتکار و سلیقه، آن‌ها را تبدیل به وسایل دکوری جذاب بنماییم. برای مثال می‌توانیم بشقاب‌هایی که از مصرف خارج شده اند را با انواع رنگ، نخ، سنگ، گیاهان خشک شده و … تزیین کرده و به عنوان دیوارکوب استفاده نماییم. به جای خرید تابلو‌های گران‌قیمت می‌توانیم با حداقل هزینه و استفاده از طرح‌های انتزاعی تابلو‌های زیبایی را خلق کرده و برای دکور خانه خود مورد استفاده قرار دهیم. درصورتی که علاقمند به یک دیزاین لوکس و همچنان ارزان هستیم، می‌توانیم بجای استفاده از انواع گچبری‌ها، از ابزارهای آماده‌ی پلی استایرن استفاده کنیم تا علاوه بر کاهش هزینه، در زمان اجرا نیز صرفه جویی کنیم. در نهایت در بین کفپوش‌های گوناگون موجود در بازار، استفاده از لمینت، با توجه به دارا بودن ظاهری جذاب، می‌تواند در مجموع انتخاب اقتصادی دیگری را برای ما فراهم کند.

در صفحه خرید کفپوش می توانید بهترین مدل ها با مناسب ترین قیمت را مشاهده کنید.

مشاوره جهت زیبا سازی منزل با کمترین هزینه

جهت استفاده از خدمات مشاوره رایگان جهت دکوراسیون منزل با کمترین هزینه و همچنین خرید ابزارآلاتی همچون پارکت و کاغذ دیواری و پرده با ما در شرکت دکورچوب در تماس باشید.

امیدوارم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من