فهرست مطالب

8 ایده جدید برای طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

پارکت لمینت اکسپرینس (Experience) کد 6003

فهرست مطالب

دکوراسیون حمام مانند دکوراسیون سایر بخش های منزل می تواند مهم باشد زیرا اگر بخواهیم بدرستی به مبحث دکوراسیون داخلی بپردازیم باید یکپارچگی و اتحاد بین تمام بخش های منزل وجود داشته باشد. درواقع شاید چیدمان برخی از فضاها مثل اتاق پذیرایی بدلیل عمومی بودن بیشتر این فضا ممکن است مهم تر به نظر برسد اما این موضوع اصلاً به این معنا نیست که باید به زیبایی سایر فضاها بی اهمیت است. اما چطور می توان فضای حمام را بخوبی سایر فضاها طراحی کرد؟ در ادامه سعی داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم و ایده های خوبی در زمینه انواع مدل حمام در اختیارتان قرار دهیم. پس حتماً تا انتهای این راهنما با ما همراه باشید.

دکوراسیون حمام

در مورد دکوراسیون حمام شاید اغلب کم لطفی می شود زیرا معمولاً مطالبی که گفته می شود به دکوراسیون اتاق نشیمن و اتاق خواب که بیشتر دیده می شوند می پردازند و دکوراسیون حمام تبدیل به موضوعی می شود که اغلب افراد کمتر راجع به آن چیزی شنیده اند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این راهنما بیشتر به این موضوع بپردازیم. در ادامه با برخی از انواع رایج سبک دکوراسیون داخلی منزل در این حوزه آشنا می شویم.

دکوراسیون حمام

دکوراسیون حمام مدرن

طراحی دکوراسیون حمام به سبک مدرن با ساده ترین و کاربردی ترین روش های ممکن اجرا می شود و از استفاده از رنگ های مختلف در آن اجتناب می شود. نهایت سعی دکوراتور در طراحی حمام مدرن در این است تا در نهایت سادگی و بدون هیچ آلایشی با چیدمان صحیح و درست و با رعایت اصول نورپردازی این کار را انجام دهد و بر خلاف نامی که این سبک دارد اجرای کار بدون تکلف به اتمام برسد. در حقیقت تلاش دکوراتورها در این سبک این است که درنهایت سادگی بیشترین کارایی ایجاد شود. به همین دلیل است که در این سبک اغلب حمام کوچک بوده و تمام عناصر در دسترس فرد هستند. همچنین مدل سرامیک سرویس بهداشتی در این سبک در ساده ترین شکل انتخاب می شوند. شاید به همین دلیل است که این نوع از دکوراسیون را به دکوراسیون مینیمال نزدیک می دانند.

عناصر حمام های سبک مدرن

  • محفظه حمام شیشه ای
  • وان مستقل
  • شیرآلات مینیمالیستی
  • روشنایی روان
  • آینه های فریم

دکوراسیون حمام سنتی

طراحی دکوراسیون حمام به سبک سنتی از جزییات زیادی برخوردار است و به همین دلیل از وسایل و اقلام متعددی در آن استفاده می شود. به طور معمول نسبت به سایر سبک های طراحی حمام تا حدی شلوغ تر است و معمولا از کارهایی چون گچ بری، تزیین کاشی دستشویی، کابینت ها و مبلمان در این سبک زیاد استفاده می شود. همچنین عناصر در این فضا معمولاً در رنگ های سفید، کرم و قهوه ای انتخاب می شوند. در کنار آن از شیرآلاتی با جنس  فلزات آهن، مس و برنز استفاده می شود. شاید بتوان دکوراسیون حمامهای کوچک ایرانی را به این سبک نزدیک دانست.

عناصر اصلی حمام سبک سنتی

  • پیشخوان های سنگی
  • نورپردازی به سبک کلاسیک
  • وان کلاسیک پایه دار
  • میز توالت
  • کاغذ دیواری و قالب تزیینی

دکوراسیون حمام به سبک سنتی

دکوراسیون حمام به سبک انتقالی

طراحی دکوراسیون حمام به سبک انتقالی در حقیقت زاییده ای از ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن است و افرادی که به هر دو سبک در طراحی دکوراسیون داخلی منزل علاقه مند هستند اجرا و پیاده سازی حمام انتقالی برای آنها گزینه بسیار عالی به حساب می آید. چرا که در این سبک از عناصر سبک های سنتی و مدرن مثل ترکیب چوب با فلز استفاده می شود.

در حقیقت هدف از دکوراسیون انتقالی در حمام یا هر جای دیگری از منزل تان در این است که بتوانید از دو طرح سنتی و مدرن در حالتی متعادل و هماهنگ در کنار هم بهره ببرید. چراکه اگر در دکوراسیون مدرن از اجزا و عناصر سنتی استفاده کنید و یا در دکوراسیون کلاسیک از وسایل مدرن استفاده کرده باشید قطعا نظم و توازن بین قسمت های مختلف در فضای حمام یا هر مکان دیگری بر هم زده می شود. اما اگر شما با استفاده از سبک انتقالی یا ترنزیشنال دو طراحی سنتی و مدرن را با وضعیتی متعادل و هماهنگ کنار هم قرار دهید توازن فضا برهم زده نخواهد شد.

شما با استفاده از وسایلی چون شیشه، فلز، سرامیک و چوب به راحتی می توانید طرح حمام را به سبک انتقالی یا ترنزیشنال نزدیک تر کنید. برای این کار کافی است کف حمام را با سرامیک کفپوش کنید و از درب های شیشه ای کمک بگیرید و همچنین با  استفاده از لامپ های سبک کلاسیک یا معاصر  نور پردازی حمام تان را به سبک انتقالی تغییر دهید.

ویژگی های اصلی حمام به سبک انتقالی

  • پیشخوان سنگی، کف و یا عملیات تصفیه دیواری از موادی نظیر سنگ مرمر و کوارتز
  • سینگ زیر آب
  • کاشی کاری
  • وان
  • محفظه حمام شیشه ای
  • نورپردازی کلاسیک

شما در طراحی حمام به سبک اتقالی می توانید از رنگ های سرد و گرم استفاده کنید و به طور کلی تمامی رنگ های به کار رفته در این سبک، نرم و لطیف هستند و برای بهتر جلوه دادن کار می توانید از رنگ های آبی، قهوه ای، خاکستری و یا چوب بهره ببرید.

دکوراسیون حمام های معاصر یا امروزی

قطعا برای شما هم تشخیص سبک های مدرن و معاصر مشکل است. در واقع منظور از طراحی دکوراسیون حمام های معاصر در لحظه و یا در حال حاضر است. خوبی حمام های به سبک معاصر در این است که می توانند هم مدرن باشند و همچنین در کنار آن از عناصر وابسته به سایر سبک های طراحی به کار رفته است. به نوعی در این سبک می توان مدل های حمام را به سلیقه خود انتخاب کنید بی آنکه نگران باشید از سبک معاصر دور شده اید.

ویژگی های اصلی حمام های سبک معاصر

  • شیرآلات مینیمالیستی
  • محفظه حمام شیشه ای
  • آینه های باریک و کشیده
  • دوش کنترلی
  • آینه های هوشمند

در طراحی دکوراسیون حمام به سبک معاصر می توانید از هر رنگ قوی استفاده کنید. اما رنگ های سیاه و سفید از محبوب ترین رنگ ها در حمام های معاصر هستند. همچنین نقطه مشترکی که در اغلب آنها وجود دارد این است که ابعاد آنها کوچک است و به همین دلیل از عناصر باید به طور هوشمندانه برای دکوراسیون حمام کوچک در این سبک استفاده شود.

دکوراسیون حمام معاصر

دکوراسیون حمام به سبک روستایی

افراد زیادی به دکوراسیون حمام با سبک روستایی به خاطر ظاهر ساده و آرامش بخشی که دارد علاقه مند هستند و معمولا در این سبک از سایر سبک های دیگر هم استفاده می کنند. در این سبک از طراحی حمام تلاش می شود تا از قطعات و وسایل شبیه به انبارهای روستایی استفاده شود و به همین دلیل حمام های طراحی شده در این سبک الهام گرفته شده از طبیعت و رنگ های کلاسیک هستند و رنگ های سیاه و سفید از جمله رنگ های محبوب دراین سبک به شمار می آیند. شاید بتوان دکوراسیون حمام ایرانی را به این سبک نزدیک دانست، البته جزئیات در دیزاین دستشویی ایرانی و حمام ایرانی بسیار بیشتر به چشم می خورد. البته اگر به این سبک علاقه مندید حتماً توصیه می کنم مقاله “دکوراسیون خانه های روستیک” را مطالعه کنید.

ویژگی های اصلی حمام به سبک خانه روستایی

  • روشنایی از طریق نور طبیعی
  • دیوارپوش
  • وان پنجه ای
  • درهای کشویی و شبیه به انبار
  • سینک ظرفشویی

دکوراسیون حمام به سبک روستیک

این سبک از طراحی دکوراسیون حمام در حقیقت سبکی طبیعت گرا است و کاملا بی آلایش و ساده است. در این سبک معمولا از مصالح ساختمانی کاملاً طبیعی استفاده می شود. به همین دلیل در این حمام ها اغلب رنگ های موجود در طبیعت به شکل موثرتری به چشم می خورند و رنگ های تند تا حد امکان مورد استفاده قرار نمی گیرند. در حمام روستیک محدود به استفاده از چوب و فلز نیستید و می توانید از سایر متریال های دیگر هم کمک بگیرید تا از ایجاد یکنواختی پیشگیری کرده باشید.

ویژگی های اصلی حمام های سبک روستیک

  • سینک ظرفشویی سنگی یا مسی
  • کابینت ها، کف و دیوارهای سنگی
  • وان مسی
  • لامپ رشته ای

دکوراسیون حمام های ساحلی

طراحی دکوراسیون حمام به سبک ساحلی الهام گرفته شده از ساحل و طبیعت بکر آن است. در طراحی این سبک از رنگ های شن و ماسه، آسمان و دریا الهام می گیرند تا بتوانند به خوبی حس و حال طبیعت ساحل را به شما منتقل کنند. به همین دلیل رنگ های سفید و آبی بیش از سایر رنگ ها در این سبک به کار می رود. اما در کنار آن می توان رنگ های مرجانی را نیز چاشنی کار کرد. با این روش طبیعت بکر زیر دریا را در طول یک حمام داغ و گرم تجربه خواهید کرد.

ویژگی های اصلی حمام به سبک ساحلی

  • کاشی ها پر رنگ
  • دوش بزرگ
  • عناصر بافتی مانند کاشی سنگریزه، چوب فرسوده و مروارید
  • دیوارپوش
  • استفاده از رنگ های ساحلی

دکوراسیون حمام ساحلی

تغییر دکوراسیون حمام با کاغذ دیواری

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که می توان در حمام نیز از کاغذ دیواری استفاده کرد. این روزها کیفیت کاغذ دیواری ها به حدی بالا رفته است که می توان از آنها در محیط های مرطوبی مثل حمام ها استفاده کرد. استفاده از کاغذ دیواری در حمام باعث می شود بسادگی بتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید بی آنکه لازم باشد هزینه زیادی را صرف کنید.

البته محل نصب کاغذ دیواری یکی از فاکتورهای مهم و اثرگذار در زیبایی محیط است. بهتر است آن را طوری نصب کنید که اولاً خیلی در معرض برخورد مستقیم با آب نباشد و ثانیاً دید خوبی داشته باشد. البته می توانید آن را بر روی دیواری که روبه روی درب ورودی است نصب کنید، یا اینکه دیواری که دارای در است را برای این کار در نظر بگیرید. با این کار فضای سرویس حمام و توالت ظاهری مجزا و دوست داشتنی به خود می ‌گیرد. یک فرم طراحی تازه و سرگرم کننده را ایجاد می ‌کنند.

شاید در نگاه اول دکوراسیون حمام و انتخاب کاغذ دیواری حمام چندان مهم به نظر رسد و دکوراسیون سایر فضاها برای شما اولویت بیشتری داشته باشد. اما نکته ای که وجود دارد این است که داشتن یک منزل زیبا و هارمونیک محدود به فضایی خاص از منزل نیست و به طور کلی هماهنگی و ارتباط معناداری باید بین فضاهای مختلف یک منزل وجود داشته باشد تا در نهایت شما را به هدف اصلیتان از طراحی منزل که همان ایجاد آرامش است برساند.

حس پرواز پرندگان را در فضای حمام ایجاد کنید

اگر به پرندگان علاقه مندید می توانید از کاغذ دیواری طرح پرندگان در حمام استفاده کنید. هیچ نمایی مثل پرواز پرندگان نمی تواند احساس رمانتیک آزادی را در فضا تداعی کند. علاوه بر این کاغذ دیواری طرح پرندگان مخصوصاً با پس زمینه روشن می تواند رنگ را وارد فضای حمام شما کند و از این طریق طراحی حمام را از حالت کسالت بار خارج کند. علاوه بر این کاغذ دیواری طرح پرندگان البته اگر به رنگ تیره نباشد فضا را بازتر نشان می دهد. کاغذ دیواری با طرح پرنده مانند خود پرندگان، اندازه ‌ها، شکل ‌ها و رنگ ‌های مختلفی دارد و این بدان معنا است که برای انتخاب این نوع از کاغذ دیواری محدودیت نخواهید داشت.

سفر گرمسیری پرجنب و جوش را تجربه کنید

اگر عاشق طبیعت گرمسیری هستید، استفاده از کاغذ دیواری با طرح ‌های گرمسیری برای حمام می ‌تواند گزینه مناسبی باشد. کاغذ دیواری طرح گرمسیری اصولاً دارای طرح هایی از گل و گیاهان با برگ های پهن و اغلب بزرگنمایی شده می باشند. استفاده از این طرح در حال حاضر بسیار محبوب است. اگر به دنبال ایجاد تنوعی خاص هستید، از این طرح حتما برای فضای حمام یا قسمت روشویی استفاده کنید.

استفاده از کاغذ دیواری طرح ‌های گرمسیری یک انتخاب جسورانه محسوب می شود، زیرا غالب طرح ها دارای رنگ ‌های روشن و مفرح در کنار گیاهان گرمسیری می باشند که ممکن است همه شجاعت این انتخاب را نداشته باشند. البته فرآموش نکنید انتخاب این نوع از کاغذ دیواری باید مطابق رنگ و نمای کلی حمام صورت بگیرد.

در میان طرح های کاغذ دیواری گرمسیری درختان نخل و موز جزء پرطرفدارترین ها هستند. درختان نخل می تواند سلیقه افرادی باشد که عاشق طرح های خلوت تر هستند و در مقابل درختان موز منبعی از شور و هیجان را برای دوستداران این سبک خلق می کند.

کاغذ دیواری گرمسیری در دکوراسیون حمام

طرحی از بیشه و جنگل در حمام

عناصر آرامش بخش زیادی در جنگل وجود دارد، جای تعجب نیست که بسیاری از ما در طراحی هایمان به آنها تکیه می کنیم. تصاویر پس زمینه کاغذ دیواری با طرح جنگل و همچنین نقاشی ‌های دیواری در سال ‌های اخیر محبوبیت گسترده ای پیدا کرده‌ اند. این موضوع بدان معناست که هنگام ایجاد طراحی حمام منزل گزینه‌ های زیادی پیش رو دارید. استفاده از چنین طرحی الهام گرفته شده از حس لطیف طبیعت است.

تصور کنید کاغذ دیواری طرح ‌های جنگل انبوه با درختانی باریک و بلند و سر به فلک کشیده را با تابلوی چوبی یا آینه های دکوراتیو مزین کنید و فضایی شبیه به کلبه را در آن خلق کنید.

دکورسیوان حمام با طرح گل

شاید زیاد در مورد مزیت های طرح گل در منزل شنیده باشید. طرح گل به هر نحوی که در فضا استفاده شده باشد می تواند منبع آرامش و جذب انرژی های منفی باشد. بنابراین استفاده از کاغذ دیواری طرح گل در حمام هم به همان اندازه می تواند اثرات مثبت ایجاد کند. هر چه طرح و الگوی گل بزرگتر و براق تر می‌ شود محیط را دراماتیک تر می کند. در عین حال، اگر به دنبال ایجاد حس طراوت هستید، از استفاده از کاغذ دیواری با طرح گل‌ های بزرگ و یا با رنگ تیره مناسب‌تر خواهد بود. استفاده از طرح ‌های دارای الگوی ساده و تکرار شونده هم می تواند حسی لطیف در فرد ایجاد کند.

[box type=”info” align=”alignright” class=”” width=”100*100″]برای آشنایی با انواع کاغذ دیواری می توانید به بخش فروش کاغذ دیواری شرکت دکورچوب مراجعه کنید.[/box]

استفاده از این گونه طرح ‌ها به سبک سنتی باعث می ‌شود، تا فضای حمام سراسر حسی از آرامش را به خود بگیرد. اضافه کردن سایر عناصر سنتی مانند آینه طلایی و سینک پایه طرح دار می تواند محیط حمام را دنج و آرام کند.

کاغذ دیواری طرح گل مخصوص حمام

دکورسیوان حمام با طرح ماهی و جانوران دریایی

استفاده از کاغذ دیواری طرح آبزیان در حمام و سرویس بهداشتی می تواند یک انتخاب مناسب و هوشمندانه باشد، به این دلیل که آب در حمام یک عنصر اصلی ست که می تواند در کنار کاغذ دیواری طرح آبزیان همگونی خاصی ایجاد کند.

ماهی یکی از جذاب ترین طرح ‌های کاغذ دیواری این سبک محسوب می شود. طرح ماهی ‌های رنگ پریده، ماهی ‌هایی با ظاهر عجیب تا طرح‌ های جسورانه و رنگ ‌های تاریک و روشن از عجائب این نوع از طرح ها محسوب می شود. البته انتخاب سبک، رنگ و اندازه متناسب حمام نیز از ظرائف این طرح است و در زیبایی آن نقش بسزایی دارد.

کلام آخر

طراحی دکوراسیون حمام نیز مانند سایر بخش های منزل مهم است و شما به عنوان فرد متخصص یا صاحب خانه برای ایجاد فضایی زیبا و یکپارچه لازم است زیبایی آن را نیز در نظر بگیرید. در این مطلب چند ایده برای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام ارائه شد تا افرادیکه هنوز تصمیم جدی در این زمینه نگرفته اند بتوانند تصمیم نهائی خود را بگیرند.

امیدوارم از مطالعه این راهنما لذت برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من