فهرست مطالب

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو

کاغذ دیواری راهرو

فهرست مطالب

راهرو اولین اتاقی است که افراد هنگام ورود به خانه شما از آن عبور می‌کنند. با وجود اندازه‌های کوچکشان، راهروها چندین ویژگی کاربردی را با هم دارند. به‌عنوان مثال، در راهرو است که کفش‌ها، لباس‌های بیرونی و لوازم جانبی مانند چتر، کیف و روسری نگهداری می‌شوند؛ بنابراین، دکوراسیون دیوارهای راهرو جنبه مهمی دارد. انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو، فضایی شیک و خارق‌العاده را به شما هدیه می‌دهد که شخصیت ساکنان خانه را به بهترین شکل بیان می‌کند و اولین برداشت را ایجاد می‌کند.

برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب راهرو چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

دکور یک راهرو دشوار است؛ زیرا راهروها معمولاً اتاق‌های کوچک دراز یا مربع هستند. بااین‌حال، با انواع مختلف طراحی داخلی راهرو که امروزه در دسترس است، می‌توانید به‌راحتی راهروی خود را به فضایی منحصربه‌فرد و جذاب تبدیل کنید. مواد تکمیل‌کننده فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود، به‌خصوص که امروزه انواع بی پایانی از پانل‌های سه‌بعدی گرفته تا رنگ، لمینت و بسیاری موارد دیگر موجود است. برای سال‌ها، کاغذ دیواری بهترین انتخاب برای دکور راهرو بوده است. بااین‌حال، برای تبدیل راهرو و شیک‌تر و دیدنی‌تر کردن آن، باید کاغذ دیواری برای راهرو را به‌صورت استراتژیک انتخاب کنید. در اینجا چند نکته مهم در انتخاب کاغذ دیواریوجود دارد. بیشتر راهروها فاقد منابع نور طبیعی هستند؛ بنابراین، طرح رنگ کاغذ دیواری برای راهرو بسیار مهم است. رنگ‌های تیره کاغذ دیواری را دور بیندازید؛ زیرا با تیره کردن، گرفتگی و کوچک‌تر نشان‌دادن راهرو، جذابیت کمتری برای راهرو ایجاد می‌کنید.

کاغذ دیواری طرح دار برای ورود به راهرو

مهم است که کاغذ دیواری برای راهرو مقاومت خوبی در برابر سایش، رطوبت، گردوغبار و آلودگی داشته باشد. ترجیحاً باید به سراغ کاغذ دیواری بروید که با استفاده از روش‌های تمیزکردن ساده تمیز شود. راهروهای کوچک اغلب مشکلاتی را برای بسیاری از صاحبان خانه ایجاد می‌کنند. بااین‌حال، با کمک کاغذ دیواری مناسب برای راهرو ، می‌توانید چالش‌هایی را که با راهروهای کوچک همراه است، پنهان کنید. به یاد داشته باشید که سایه‌های سرد می‌توانند به‌صورت بصری اتاق را گسترش دهند درحالی‌که رنگ‌های گرم اتاق را باریک می‌کنند و فضایی دنج به آن می‌بخشند.

ترفند ترکیب کاغذ دیواری برای راهرو جدید را در نظر بگیرید. این ترفند مخصوصاً برای راهروهای کوچک مناسب است. در حالت ایده‌آل، این ترفند زمانی کار می‌کند که بوم‌هایی با سایه‌های تیره را در قسمت پایینی اتاق قرار دهید، درحالی‌که قسمت‌های بالایی کاغذ دیواری رنگ روشن‌تری دارند. با استفاده از این ترفند، می‌توانید عیوبی را که اغلب در پایین دیوار ظاهر می‌شود پنهان کنید و درعین‌حال با استفاده از رنگ‌های روشن، اتاق را به‌صورت بصری گسترش دهید.

برای آشنایی با مراکز فروش کاغذ دیواری میتوانید مقاله ” بورس کاغذ دیواری در تهران ” را بخوانید.

انواع کاغذ دیواری برای راهرو

بیشترین بار گردوغبار، خاک یا آب‌، روی زمین می‌رود. بااین‌حال، هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو، باید فعالیت و ترافیک بسیار زیاد این منطقه را در نظر بگیرید، عاملی که نوع کاغذ دیواری مورد استفاده برای تزئین این فضا را محدود می‌کند. بااین‌حال، با وجود این محدودیت، هنوز رنگ‌ها و مواد کاغذ دیواری زیادی برای انتخاب راهرو وجود دارد. علاوه بر این، شما آزاد هستید که ایده‌های خلاقانه را امتحان کنید.

کاغذ دیواری طوسی برای راهرو

انواع متریال کاغذ دیواری مناسب راهرو

بدیهی است که مقاومت کاغذ دیواری برای راهرو در برابر رطوبت یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود.

  1. کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیواری کاغذی، کلاسیک است که برای دهه‌ها برای تزئین داخلی استفاده می‌شود. بااین‌حال، برای راهرو، کاغذ دیواری کاغذی ممنوع است. درحالی‌که کاغذ دیواری‌های کاغذی کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستند و در طیف وسیعی عرضه می‌شوند، مقاومت کمی در برابر رطوبت دارند. کاغذ دیواری‌های کاغذی به دلیل تحمل کم در برابر رطوبت، نمی‌توانند با دستمال مرطوب از خاک و گردوغبار پاک شوند و به طور قابل‌توجهی فرایند تمیزکردن را پیچیده می‌کنند. علاوه بر این، اینها در برابر آسیب‌ها مقاوم نیستند، لکه‌ها را نمی‌توان پاک کرد؛ زیرا برس‌های تمیزکننده کاغذ دیواری را خراب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون نئوکلاسیک | طراحی داخلی به سبک دکوراسییون نئوکلاسیک

اگر در حال ترکیب انواع کاغذ دیواری یا حتی انواع تزئینات مختلف بر روی دیوارهای خود هستید، می‌توانید ورق‌های کاغذی را در قسمت بالایی اتاق بچسبانید، جایی که کمتر کثیفی و رطوبت را جذب می‌کنند.

  1. کاغذ دیواری‌های وینیل

کاغذ دیواری‌های وینیل شاید بهترین گزینه برای تزیین راهرو باشند. ویژگی اصلی کاغذ دیواری‌های وینیل این است که یک‌لایه وینیل مخصوص روی پایه قرار داده شده است که محافظت بیشتری از کاغذ دیواری در برابر آلودگی و رطوبت ایجاد می‌کند. کاغذ دیواری‌های وینیل دوام بیشتری نسبت به کاغذ دیواری‌های کاغذی دارند. آنها در برابر رطوبت بالا، گردوغبار و خاک مقاوم هستند. علاوه بر این، آنها می‌توانند در برابر تأثیرات محیطی مختلف مقاومت کنند. با طیف گسترده‌ای از سایه‌ها و مدل‌های موجود، قطعاً می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای فضای داخلی شما ایده‌آل است.

کاغذ دیواری وینیل برای راهرو

کاغذ دیواری طرح افقی راهرو

مقاله پیشنهادی: کاغذ دیواری قابل شستشو

  1. کاغذ دیواری نانوُوِن

این نوع کاغذ دیواری از ماده خاصی ساخته می‌شود که تا حدودی شبیه کاغذ دیواری کاغذی معمولی است. بااین‌حال، برخلاف کاغذ دیواری کاغذی، این نوع مقاومت در برابر سایش بهتری دارد، سازگار با محیط‌ زیست است و گردش هوای خوبی را فراهم می‌کند. این کاغذ دیواری برای راهرو مناسب است؛ زیرا شستن آن آسان است. برای این کار به یک پارچه مرطوب و هر نوع شوینده معمولی نیاز دارید. این کاغذ دیواری را می‌توان حتی روی یک‌پایه ناقص آماده چسباند و دارای خاصیت تقویت‌کننده است که برای آب‌بندی ترک‌های کوچک روی دیوارها قبل از چسباندن کاغذ دیواری ایده‌آل است.

4. کاغذ دیواری عکس

اگر می‌خواهید طراحی راهرو اصلی‌تری داشته باشید، به سراغ کاغذ دیواری عکس در فضای داخلی راهرو بروید. تولیدکنندگان با استفاده از فناوری‌های نوآورانه، تصاویر مختلفی را روی بوم اعمال می‌کنند.

کاغذ دیواری طرح عموری راهرو

  1. طیف رنگ

نکته مهم در انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو کوچک، انتخاب رنگ است. تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از سایه‌های مختلف را ارائه می‌دهند که به خریداران امکان می‌دهد به‌راحتی گزینه‌هایی را برای هر سبکی پیدا کنند. می‌توانید مدل‌های مونوفونیک یا کاغذ دیواری با چاپ را انتخاب کنید. هنگام انتخاب سایه کاغذ دیواری، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • کل مساحت راهرو. همان‌طور که در این مقاله قبلاً توضیح داده شد، برای یک راهرو کوچک، استفاده از کاغذ دیواری تیره ایده خوبی نیست. در عوض، به شما توصیه می‌شود از سایه‌های پاستلی مانند سفید شیری، بژ یا آبی استفاده کنید.
  • شکل اتاق. وجود منبع نور طبیعی.
  • سبک داخلی. طرح رنگ اتاق‌هایی که در مجاورت راهرو قرار دارند.
  • رنگ‌بندی نمای مبلمان در راهرو و همچنین رنگ کف و سقف.
  • ترجیحات شما

بیشتر بخوانید: دکوراسیون با رنگ بنفش | 20 نمونه پر طرفدار

کاغذ دیواری مناسب راهرو هندسی

مزایای استفاده از کاغذ دیواری برای راهرو

کاغذ دیواری یک راه عالی برای تزئین راهرو است. مزایای زیادی برای استفاده از کاغذ دیواری در راهرو وجود دارد، از جمله:

کاغذ دیواری می تواند به ایجاد یک فضای جذاب و چشم نواز کمک کند. راهروها اغلب فضاهای کوچک و کم نوری هستند که می توانند کسل کننده و خسته کننده به نظر برسند. کاغذ دیواری می تواند با افزودن رنگ، طرح و بافت به راهرو، آن را به فضایی دلپذیر و دعوت کننده تبدیل کند.
کاغذ دیواری می تواند به بزرگ نشان دادن راهرو کمک کند. راهروهای کوچک اغلب با استفاده از رنگ های روشن، طرح های عمودی و خطوط افقی می توانند بزرگتر نشان داده شوند. کاغذ دیواری می تواند به ایجاد این جلوه کمک کند.
کاغذ دیواری در پنهان کردن عیوب دیوار کمک میکند. اگر دیوارهای راهرو شما دارای خراش، سوراخ یا ناهمواری هستند، کاغذ دیواری می تواند یک راه عالی برای پنهان کردن آنها باشد.
کاغذ دیواری به ایجاد یک سبک و حس خاص در راهرو کمک میکند. کاغذ دیواری با طرح های متنوع می تواند به ایجاد یک فضای خاص و منحصر به فرد در راهرو کمک کند.

بهترین رنگ کاغذ دیواری مناسب راهرو

به یاد داشته باشید که رنگ دیوار نقش بسزایی در ظاهر کلی اتاق دارد. رنگ‌های نامناسب می‌توانند زیبایی را از بین ببرند و طراحی اتاق را غیرعملی و ناراحت‌کننده کنند. طراحان به‌طورکلی از رنگ‌های زیر در راهرو حمایت می‌کنند:

رنگ‌های گرم روشن مانند قهوه‌ای روشن، هلویی، شیری، بژ یا طلایی. چنین سایه‌هایی هر اتاق را راحت‌تر جلوه می‌دهند و به آن گرما می‌دهند.

کاغذ دیواری روشن در راهرو: کاغذ دیواری روشن اغلب روی یکی از دیوارهای راهرو قرار می‌گیرد و با رنگ‌های خنثی‌تر ترکیب می‌شود.

سفید: کاغذ دیواری سفید در راهرو بسیار کلاسیک است. این سایه به شما امکان می‌دهد اتاق را از نظر بصری بزرگ‌تر و سبک‌تر کنید. ناگفته نماند که استفاده از کاغذ دیواری سفید نیاز به احتیاط دارد. حتی کوچک‌ترین کثیفی روی صفحه سفید قابل‌توجه خواهد بود.

نکته: استفاده از کاغذ دیواری تیره در راهرو توصیه نمی‌شود؛ زیرا سایه‌های تیره اتاق را باریک می‌کنند و آن را تاریک و ناراحت جلوه می‌دهند. اگر کاغذ دیواری را در سایه‌های تیره مانند آبی تیره، قهوه‌ای یا مشکی انتخاب می‌کنید، مهم است که اتاق دارای منابع نوری مختلفی باشد. علاوه بر لوستر اصلی، طراحان توصیه می‌کنند که برای روشن‌تر کردن اتاق، چند دیوارکوب یا چراغ‌های کف نیز اضافه کنید.

طرح مناسب کاغذ دیواری برای راهرو

مرحله بعدی انتخاب بین کاغذ دیواری ساده یا چاپ شده است. انتخاب در درجه اول به ترجیحات شما بستگی دارد. بااین‌حال، ازآنجایی‌ که راهروی ورودی اغلب کوچک‌ترین اتاق خانه است، توصیه می‌کنیم کاغذ دیواری ساده با رنگ‌های پاستلی روشن را انتخاب کنید. کاغذ دیواری ساده نیز راهروی بزرگ را به زیبایی تزئین می‌کند. استفاده از سایه متضاد با کاغذ دیواری به فضای داخلی اصالت می‌بخشد. همچنین برای ایجاد تضاد می‌توانید از نمای مبلمان در راهرو استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، کاغذ دیواری روشن در راهرو با کابینت‌های قهوه‌ای تیره یا مشکی هماهنگی کامل دارد.

اگر راهروی بلند و باریکی دارید، می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری چاپ شده آن را به زیبایی تزئین کنید. بسته به سبک اتاق و ترجیح خود می‌توانید الگوهای هندسی روشن یا الگوهای گل‌های زیبا را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که چاپ‌های بزرگ از نظر بصری مساحت اتاق را کاهش می‌دهند درحالی‌که الگوهای کوچک و محجوب فضا را گسترش می‌دهند.

کاغذ دیواری برای راهرو ورودی

راهرو ورودی اولین فضایی است که مهمانان هنگام ورود به خانه شما می بینند. بنابراین، انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای راهرو ورودی اهمیت زیادی دارد. کاغذ دیواری می تواند به ایجاد یک فضای جذاب و دعوت کننده کمک کند و اولین برداشت مهمانان از خانه شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو ورودی، باید به چند نکته توجه داشت:

  • اندازه راهرو را در نظر بگیرید. اگر راهرو شما کوچک است، از طرح های کوچک و ظریف استفاده کنید. اگر راهرو شما بزرگ است، می توانید از طرح های بزرگ تر و جسورانه تر استفاده کنید.
  • نورپردازی راهرو را در نظر بگیرید. اگر راهرو شما کم نور است، از رنگ های روشن و طرح های ظریف استفاده کنید. اگر راهرو شما پرنور است، می توانید از رنگ های تیره تر و طرح های جسورانه تر استفاده کنید.
  • سبک دکوراسیون داخلی خانه: کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون داخلی خانه شما هماهنگ باشد.

برای راهرو بهتر است از بهترین برندها استفاده کنید که ما آن ها در مقاله ” بهترین مارک کاغذ دیواری ” معرفی کرده ایم.

کاغذ دیواری راهرو کرم رنگ

رایج‌ترین الگوهای کاغذ دیواری راهرو

نوارها (نوارهای افقی عرض اتاق را گسترش می‌دهند، درحالی‌که نوارهای عمودی به‌صورت بصری سقف را بلندتر نشان می‌دهند).

الگوهای انتزاعی که به شما امکان می‌دهند برخی از نقص‌ها را در سطح دیوار کاملاً پنهان کنید.

الگوهای هندسی

از کاغذ دیواری طرح‌دار می‌توان به‌عنوان دکوراسیون اصلی دیوار در راهرو یا برای ایجاد یک دیوار برجسته استفاده کرد. به‌عنوان مثال، مردم اغلب از کاغذ دیواری چاپی در اتاق‌های مستطیل با چسباندن آن به دیواری که راهرو را به پایان می‌رساند، استفاده می‌کنند.

همان‌طور که در این مقاله قبلاً ذکر شد، می‌توانید به‌راحتی کاغذ دیواری‌های مختلف را در راهرو ترکیب کنید تا ظاهری منحصربه‌فرد داشته باشید. بااین‌حال، ضخامت کاغذ دیواری‌های مختلف مورد استفاده باید یکنواخت باشد تا از ناهماهنگی جلوگیری شود. دو نوع اصلی ترکیب کاغذ دیواری وجود دارد: افقی و عمودی. ترکیب‌های افقی به گسترش منطقه کمک می‌کنند، درحالی‌که ترکیب‌های عمودی باعث می‌شوند سقف از نظر بصری بالاتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری راهرو با سبک‌های مختلف

تزئین راهرو به طور منحصربه‌فرد شامل تصمیمات ساده‌ای مانند انتخاب کاغذ دیواری است. در این قسمت بسته به سبک طراحی داخلی، گزینه‌های مختلفی برای کاغذ دیواری راهرو در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سبک کلاسیک کاغذ دیواری در راهرو

  1. کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک کاغذ دیواری با رنگ‌های گرم را ترجیح می‌دهد. این رنگ‌ها به اتاق جذابیت و راحتی خاصی می‌بخشد. در حالت ایده‌آل، شما باید بوم‌هایی را در رنگ‌های بژ، قهوه‌ای روشن یا طلایی انتخاب کنید. در ترکیب با نمای مبلمان تیره، چنین فضای داخلی مجلل و دیدنی به نظر می‌رسد.

سبک اسکاندیناوی در راهرو

  1. سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی طیف گسترده‌ای از کاغذ دیواری مناسب را برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد. دیوارهای سفید رنگ که ویژگی اصلی فضای داخلی اسکاندیناوی هستند، از نظر بصری یک راهرو کوچک را افزایش می‌دهند. کاغذ دیواری برای راهرو به سبک اسکاندیناوی ترجیحاً باید ساده باشد یا دارای چاپ هندسی لاکونیک باشد. همچنین، سایه‌های آبی تیره یا خاکستری کاملاً در چنین فضای داخلی قرار می‌گیرند.

نتیجه‌گیری:

چندین دهه است که استفاده از کاغذ دیواری برای راهرو رایج بوده است. بااین‌حال، اخیراً، تولیدکنندگان کاغذ دیواری آزمایش کرده‌اند و رنگ‌های اصلی‌تر و چاپ‌های جدید روی بوم‌ها را به مشتریان ارائه می‌دهند. از انتخاب نوع جدیدی از کاغذ دیواری نترسید و گزینه‌های جسورانه را انتخاب کنید که به زیبایی آن را متحول می‌کند و به شما و مهمانان اجازه می‌دهد تا از همان لحظه در فضای داخلی احساس راحتی کنید.اگر این مقاله دکور چوب برای شما مفید بود، لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من