فهرست مطالب

چطور دکوراسیون خانه ۶۰ متری جذابی داشته باشیم؟ عکس خانه های ۶۰ متری

دکوراسیون خانه ۶۰ متری

فهرست مطالب

شهر تهران به عنوان یکی از 10 کلان شهر پرجمعیت دنیا میزبان مهاجران بسیاری از شهرهای مختلف شده است. افزایش جمعیت در کنار گران بودن مسکن در شهر تهران زمینه ساخت منازلی با ابعاد بسیار کوچک را ایجاد کرده است. منازلی که شاید محدودیت های آن آرامش را از بسیاری از خانواده ها گرفته است. اکثر این خانه های کوچک با مشکل فضا مواجهه هستند و چیدمان اشباه وسایل می تواند اوضاع را خراب تر کند. برای آن که آرامش و نظم و نظام به خانه تان برگردد باید از هر قسمتی از خانه به صورت بهینه استفاده کرد. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه به بررسی موضوع دکوراسیون خانه 60 متری بپردازیم. پس اگر شما هم منزل کوچکی دارید که در چیدمان آن دچار تردید هستید حتماً تا انتهای این راهنما با ما همراه باشید.

دکوراسیون خانه ۶۰ متری

دکوراسیون خانه های 60 متری 

در این مطلب دکوراسیون خانه 60 متری منظورمان خانه های بسیار کوچکی هستند که شاید با بی توجهی به یک سری موارد در دکوراسیون آن مشکلاتی بیش از منازل با متراژ بیشتر را ایجاد خواهد کرد. دکوراسیون خانه ۶۰ متری باید طوری طراحی شود تا فضای باز به حداکثر برسد. بدین منظور لازم است چند نکته را مدنظر قرار دهید. اولین موردی که باید در دکوراسیون خانه های 60 متری به آن پرداخته شود رنگ و تنالیته رنگی است که به کار می بریم. و پس از انتخاب عناصر و نحوه قرارگیری آن است که اولویت دارد.

مقاله پیشنهادی: دکوراسیون داخلی

نقش رنگ ها در چیدمان خانه 60 متری

رنگ ها را می توان یکی از مهم ترین فاکتورهایی دانست که باید در دکوراسیون خانه 60 متری مد نظر قرار داد. رنگ ها می توانند باعث شوند یک فضا بزرگتر و دلبازتر از آنچه که درواقع هست به نظر برسد؛ از سوی دیگر رنگ های تیره به دلیل جذب نور بالایی که دارند فضا را کوچک نشان می دهند. در فضاهای کوچک بهتر است رنگ ها اغلب از انواع روشن انتخاب شوند.

کاغذ دیواری ها انتخاب صحیح کاغذ دیواری باعث می شود تا منزل ظاهری فراخ تر به خود بگیرد. به طور کلی دیوارها به دلیل اختصاص دادن فضایی بزرگ در دکوراسیون نقش مهمی در نحوه به نظر رسیدن آن دارد. دیوارهای منازل کوچک باید حدالامکان به رنگ روشن انتخاب شوند. در این میان می توان به آلبوم های کاغذ دیواری جیل، کینگ ست و تیفانی اشاره کرد.

کفپوش، کفپوش ها یکی دیگر از عناصری هستند که رنگ آنها در منازل کوچک یا همان دکوراسیون خانه 60 متری مهم است. کفپوش ها می توانند شامل انواع سنگی، سرامیکی، پی وی سی یا لمینتی باشد. در همه این موارد توصیه می شود به سراغ تناژ رنگی روشن بروید.

دکور خانه 60 متری

مبلمان و سرویس چوب، مبلمان و سرویس چوب یکی از اصلی ترین عناصر در هر منزل به خصوص منازل کوچک به حساب می آیند. مبلمان باید در فضاهای کوچک در ابعاد بسیار کوچک، ساده و کاملاً کاربردی انتخاب شود.

کابینت، در منازل کوچک عمدتاً کابینت ها از داخل فضای پذیرایی قابل مشاهده هستند و به همین دلیل انتخاب رنگ آنها نیز مهم خواهد بود. رنگ کابینت ها حدالامکان باید روشن و چه بهتر که از انواع براق انتخاب شود. کابینت های سفید هایگلاس یکی از بهترین گزینه ها در منازل کوچک محسوب می شود. همچنین می توان برای افزودن کابینت ها به فضا بهتر است از کابینت جزیره استفاده کنید. این کابینت ها در انواع ساده و متحرک موجود هستند و می توان از آنها هم برای آماده سازی غذا و هم به عنوان یک میز ناهارخوری استفاده کرد.

پرده ها، پرده ها در دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری از دو جهت اهمیت دارد. پرده ها می توانند نور فضا را تعیین کنند. درواقع پرده ها به عنوان فیلتر نور عمل می کنند و از این رو پرده های ضخیم نمی تواند گزینه ایده آلی باشد. پرده های حریر و انواع پرده های نازک ساده از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

نقش رنگ ها در چیدمان خانه 60 متری

نحوه انتخاب عناصر در دکوراسیون خانه 60 متری

علاوه بر رنگ ها انتخاب نوع عناصر نیز در منازل کوچک مهم هستند؛ اینکه بدانیم چه وسایلی با چه جنسی می تواند کارایی بیشتری در فضاهای کوچک داشته باشد نکته ایست که باید در هنگام انتخاب و خرید لوازم در نظر داشت. در ادامه به برخی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون خانه 60 متری می پردازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

کفپوش های مناسب خانه های کوچک

کف منزل نیز همانند دیوارها بخش بزرگی از فضای منزل را به خود اختصاص می دهد پس لازم است در انتخاب رنگ و همینطور جنس آن دقت بالاتری داشته باشید. کفپوش پارکت لمینت به دلیل داشتن سطحی انعطاف پذیر، گرم و بادوام می تواند بهترین انتخاب برای منازل کوچک باشد.

کفپوش در دکوراسیون خانه کوچک

پارکت لمینت های روشن در رنگ های طوسی روشن، کرم و سفید انتخاب ایده الی برای منازل کوچک هستند به همین دلیل در طراحی دکوراسیون خانه های 60 متری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت دکورچوب با دارا بودن نمایندگی از برند های معروف ایرانی و خارجی می تواند پارکت لمینت های با کیفیت و قیمت مناسبی را برای منزل شما فراهم کند. یکی از این کفپوش های چوبی پارکت لمینت ایشیک می باشدکه محصول ترکیه است و رنگ های متنوعی را شامل می شود. از پارکت لمینت های دیگری که در تناژ روشن تولید می شود و مناسب منازل کوچک ایرانی می باشد پارکت لمینت ایزوفام می باشد. این برند با بیش از 15 مدل پارکت لمینت روشن به شما امکان انتخاب گسترده تری را می دهد.

آشپزخانه های اپن در دکوراسیون خانه های 60 متری

در دکوراسیون خانه های 60 متری معمولا آشپزخانه ها اندازه ای کوچک تر از بقیه ی قسمت های خانه خواهند داشت پس لازم است تا بهترین و بهینه ترین استفاده را از این محیط بکنیم و سعی کنیم با حذف اجسام دکوراتیو اضافی، شلوغی و بی نظمی موجود در آشپزخانه را کاهش دهیم.

اولین نکته ای که در آشپزخانه و دکوراسیون خانه های 60 متری اهمیت دارد استفاده از اپن به جای دیوار ها است زمانی که از اپن به جای دیوار استفاده شود فضای داخلی آشپزخانه نمایان می شود و در نگاه کلی فضایی باز و بزرگ به وجود می آید. حتی می توانید برای این که مرزی بین فضای آشپزخانه و پذیرایی احساس نشود از کابینت جزیره استفاده کنید. با اجرای کابینت جزیره می توانید میز نهارخوری را نیز از فضای خانه حذف کنید که به خالی شدن فضا کمک بسیاری می کند.

کابینت های پیشنهادی دکورچوب به شما برای دکوراسیون خانه 60 متری کابینت هایگلاس می باشد. این کابینت ها مدرن می باشند و براق اند و برای محیط های کوچک مناسبند زیرا با بازتاب نور، نور محیط افزایش پیدا می کند که در روشن تر دیده شدن فضا نقش دارد. همچنین کابینت های بدون دستگیره نیز یکی از پیشنهاد های بی نظیری دکورچوب به شما می باشد این کابینت ها دستگیره ندارند و نمایی ساده و مینیمال در آشپزخانه به وجود می آورند.

آشپزخانه در منازل کوچک

دیوارپوش در خانه 60 متری

در منازل کوچک انتخاب دیوارپوش می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. پیش تر گفتیم که رنگ دیوارپوش در منازل کوچک مهم است دیوارهای تیره نزدیکتر به نظر می رسند و نمی توانند انتخاب ایده آلی باشند. اما اینکه چه دیوارپوشی انتخاب شما باشد هم می تواند در چیدمان خانه 60 متری ایرانی تأثیر داشته باشد. دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که می توان انواع دیوارپوش کاغذی، ترموودی و پی وی سی را  نمونه ای از آنها دانست.

اگر انتخاب شما کاغذ دیواری خانه 60 متری باشد باید توجه کنید که کاغذ دیواری بسیار ساده و در رنگ های روشن انتخاب کنید. از سوی دیگر انتخاب انواع براق کاغذ دیواری نیز می تواند به نوبه خود در فراختر دیده شدن کاغذ دیواری نقش داشته باشد.

دیوارپوش در چیدمان خانه 60 متری

دیوارپوش های پی وی سی نیز از سوی دیگر می توانند در زیباتر شدن فضا نقش داشته باشند به خصوص اگر قرار باشد از آنها بر روی دیوارهای مهم مثل دیوار پشت تلویزیون و یا دیوار اکسنت استفاده کنید. استفاده از آنها مثل کاغذ دیواری ها باید محدود به رنگ های روشن باشد. انتخاب شما می تواند هر یک از این موارد باشد حتی می توان به جای دیوارپوش به نقاشی دیوارها نیز بسنده کرد. اما به یاد داشته باشید که رنگ انتخابی تا جای ممکن روشن باشد.

آینه ها

استفاده از آینه ها یکی از ساده ترین راهکارها برای ایجاد خطای دید بزرگی در فضاست، بویژه اگر در خلاف جهت پنجره قرار بگیرد. آینه ها به دلیل بازتاب نور شدیدی که دارند هم فضا را روشنتر می کنند و هم از نظر ابعاد با ایجاد خطای دید سبب بزرگتر دیده شدن منازل کوچک می شوند.

مبلمان

مبلمانی که در چیدمان خانه ۶۰ متری ایرانی به کار می رود بهتر است از انواع پایه دار انتخاب شود. مبل های پایه دار به این دلیل که اجازه می دهند کف کاملاً دیده شود احساس بزرگ بودن در فضا ایجاد می کنند، به همین دلیل مبلمانی را انتخاب کنید که پایه دار باشند. هر قدر پایه ها بلندتر و باریکتر باشند این ویژگی را بیشتر خواهند داشت. همچنین میز وسط مبل شیشه ای نیز خود می تواند شرایط بزرگتر دیده شدن فضا را فراهم کند. همچنین استفاده از مبمان چندکاره و تاشو نیز می تواند یک انتخاب ایده آل محسوب شود. مبلمان تخت شو به عنوان مثال هم می تواند یک کاناپه راحت محسوب شود و هم محلی برای استراحت افراد باشد.

مبلمان در دکوراسیون خانه 60 متری

دکوراسیون دیواری یا آویزان

اینکه منزلتان کوچک باشد دلیل نمی شود که از اکسسوری و تزئینات ضروری اجتناب کنید. درحقیقت نوع افزودن اکسسوری ها به چیدمان خانه ۶۰ متری می تواند متفاوت باشد اما پرهیز از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. استفاده از شلف های تزئینی برای چیدن لوازم دکوری، استفاده از گلدان های آویزان و حتی چراغ های تزئینی که قابل قرارگیری بر روی دیوار هستند همگی نمونه هایی از روش های افزودن آنها در فضاهای کوچک می باشند.

استفاده از ارتفاع

یکی از بهترین روش هایی که می توان در دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری مد نظر قرار داد این است که بهترین استفاده را از ارتفاع ببرید. تعبیه کردن کمدهای دیواری که تا سقف ادامه دارند، استفاده از تخت های دوطبقه و همچنین طراحی محل تخت خواب که بالاتر از سطح زمین قرار دارد نمونه هایی از روش های استفاده بهینه از ارتفاع در دکوراسیون خانه 60 متری می باشند.

استفاده از فضای عمودی در طراحی خانه 60 متری

نورپردازی در دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری

یکی از مهم ترین موارد در که باید برای دکوراسیون خانه های کوچک رعایت شود نحوه ی نورپردازی می باشد. سعی کنید از لامپ های پر نور و تو کار دور سقف استفاده کنید تا نور به صورت متوازن به تمامی قسمت های اتاق بتابد و از لوستر های بزرگ و پر نور در مرکز اتاق ها و آشپزخانه استفاده کنید. نور محیط هر چه بیشتر باشد خانه شما زیبا تر و بزرگ تر از اندازه ی واقعی به نظر می رسد. سعی کنید از پرده های نازک و روشن بر روی پنجره های خانه تان استفاده کنید تا نور طبیعی بتواند به راحتی وارد اتاق های منزل شما شود.

نورپردازی در خانه 60 متری

عکس دکوراسیون خانه ۶۰ متری

در ادامه چند عکس ایده های مختلف برای خانه های کوچک 60 متری را برای شما قرار داده ایم.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی یکی از موضوعات مهم مطرح در دکوراسیون داخلی این روزها پرداختیم؛ دکوراسیون خانه ۶۰ متری و یا به طور کلی دکوراسیون منازل کوچک. این روزها دکوراسیون خانه از مباحث داغ محسوب می شود و توجه افراد به زیباسازی محیط بیش از سایر ادوار گذشته مطرح است. این موضوع با کوچکتر شدن هر روزه منازل شرایط را اندکی سخت میکند. با این حال پایبندی به یک سری اصول می تواند در موفقیت طراح نقش عمده ای داشته باشید. اینکه بدانیم چه لوازمی در چه رنگ هایی می تواند ایده آل ترین انتخاب باشد می تواند برای افراد بسیار کمک کننده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من