فهرست مطالب

چگونه یک دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل داشته باشیم؟

فهرست مطالب

امروزه مبلمان تبدیل به جزء جدایی ناپذیر هر منزلی شده است به نحوی که می توان از آن به عنوان مهم ترین و تأثیرگذارترین عنصر در دکوراسیون یاد کرد. شاید سال ها قبل استفاده از مبل مخصوص میهمانان بود اما اکنون دیگر سنت نشستن بر روی زمین امری غیرعادی تلقی می شود که کمتر کسی هنوز به آن پایبند است. گذشته از زیبایی که مبلمان با خود به همراه دارد مزیت های سلامتی و کمک به حفظ بدن در شرایط مناسب از طرفی دیگر افراد بیشتری را به استفاده روزانه از آن تشویق کرده است. اما داشتن مبل علاوه بر همه مزیت هایی که برشمردیم و آنهایی که هنوز به آن اشاره نکرده ایم یک ایراد بزرگ دارد؛ اشغال بخش بزرگی از نشیمن. بله درست است که مبلمان توانسته کمک زیادی به داشتن منزلی به روز کند اما با این حال این روزها هر کسی فضای کافی برای جا دادن یک دست مبل را ندارد. به همین دلیل لزوم ایجاد دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل احساس می شود. در این راهنما سعی داریم به عزیزانی که پذیرایی هایی بسیار کوچک دارند کمک کنیم تا بدون داشتن مبلمان جاگیر چیدمان عالی داشته باشند. پس توصیه می کنم اگر شما هم جزء همین گروه هستید با ما تا به انتها همراه باشید.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل

دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل

نشستن بر روی زمین سنت دیرینه ایرانیان است که این روزها خیلی طرفدار ندارد. اما اگر اندکی با دنیای دکوراسیون آشنا باشید بخوبی می دانید که در چیدمان و هنر دکوراسیون پیروی از عادات جایگاهی ندارد. این روزها در جدیدترین مجلات دکوراسیون به عناصری برمی خوریم که صدها سال پیش رایج بودند و گویی هیچ ایده ای تنها به این دلیل که قدیمی به نظر می رسد نادیده گرفته نمی شود. پس دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل می تواند خود یک تم جدید و مینیمال در نظر گرفته شود. برای شناخت بیشتر ایده های دکوراسیون داخلی به صفحه دکوراسیون داخلی مراجعه کنید.

عکس خانه ساده بدون مبل

در واقع شاید روی کار آمدن چیدمان منزل ساده یا به عبارتی دیگر سبک مینیمال به داشتن منازلی بدون مبل دامن بزند. در سبک چیدمان مینیمال طراح همه تلاش خود را می کند تا تنها وسایلی که کاملاً کاربردی هستند مورد استفاده قرار بگیرد و از وسایلی با کارکرد متوسط تا ضعیف تا حد امکان خودداری شود. نتیجه کار شاید شگفت زده یتان کند. خانه ای تقریباً خالی اما پر از احساس آرامش و امنیت؛ همان چیزی که شاید بسیاری به دنبال آن هستند اما نمی دانند چگونه به آن دست بیابند. بنابراین حتی افرادیکه منزل کوچکی ندارند با پیروی از سبک دکوراسیون مینیمال ممکن است با فاکتور گرفتن از خرید مبلمان به آرامش فضای خود کمک کنند.

نحوه چیدمان دکوراسیون منزل ساده بدون مبل

فقدان مبلمان در دکوراسیون منزل یک فقدان بزرگ است که جای خالی آن بشدت واضح است، اما نداشتن مبلمان به این معنا نیست که جایگاه ویژه ای برای نشستن و گردهمایی های خانوادگی نداشته باشیم. درواقع مبلمان آنگونه که به ذهن می رسد یعنی مبلمانی مخصوص 7 یا 9 نفر در فضاهای کوچک و در دکوراسیون ساده جایگاهی ندارد اما می توان با استفاده از کاناپه و صندلی های بسیار کوچک فضایی را به نشستن اختصاص داد و این یعنی هوشمندانه ترین روش خرید وسایل؛ خرید براساس نیازمندی ها و شرایط موجود نه براساس علاقه شخصی.

چیدمان منزل بدون مبل

1. استفاده از مبلمان عربی برای داشتن دکوراسیون بدون مبل

گزینه دیگر که البته می توان آن را چیدمان سنتی بدون مبل محسوب کرد استفاده از مبلمان عربی است. این مبلمان به صورت تشکچه هایی به همراه پشتی هستند که در میان اعراب رایج هستند. استفاده از مبلمان عربی می تواند علاوه بر اینکه نشستن روی زمین را ساده کند بخوبی جای خالی مبلمان را به بهترین شکل پر کند. از طرف دیگر مبلمان عربی با قیمتی به مراتب کمتر از مبلمان معمولی به فروش می رسد و بنابراین می توانید با هزینه کم دکوراسیون پذیرایی خود را تکمیل کنید. همچنین مبلمان عربی علاوه بر پذیرایی در اتاق خواب ها نیز رایج هستند و دیده می شود حتی افرادیکه مبلمان معمولی دارند برای تکمیل چیدمان سایر اتاق ها یا فضاهای خالی پذیرایی از چنین مبل هایی استفاده می کنند.

2. ایجاد سکو و استفاده از تورفتگی ها در خانه

همچنین در چیدمان منزل بدون مبل می توانید متناسب با شکل و ابعاد دیوارها سکویی با ارتفاع مناسب و از جنس ام دی اف تهیه کنید و یا به صورت سفارشی بسازید و روی آن را با تشکچه ها و کوسن های رنگی بپوشانید. این کار علاوه بر اینکه دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل را مدرن تر جلوه می دهد فضای زیادی را هم اشغال نمی کند؛ زیرا کاملاً در کنار دیوارها قرار گرفته و از حداقل فضا استفاده می کند.

3. استفاده از صندلی های تک و سبک

استفاده از صندلی در دکوراسیون خانه های کوچک بدون مبل اولین و بهترین جایگرین مبل است. زیرا نسبت به مبلمان فضای زیادی را اشغال نمی کنند و در عین حال نیازی به نشستن روی زمین وجود ندارد و ساختار سنتی نشستن در پذیرایی حفظ می شود . شما می توانید از دو یا چند صندلی کوچک به همراه دو یا سه میز کوچک تاشو برای پذیرایی استفاده کنید. صندلی های زیادی در بازار وجود داردند که علاوه بر سبکی فضای کمی از محیط را اشغال می کنند.

4. استفاده از صندلی های تاتامی در دکوراسیون بدون مبل

صندلی های تاتامی که به صندلی ژاپنی معروف است یک مدل صندلی بدون پایه می باشد که دارای تکیه گاه پشتی و بالشتک نشیمن است و روی زمین قرار میگیرد. این مدل صندلی ها برا کسانیکه طرفدار سبک های مینیمال هستند پیشنهاد می شود.

5. استفاده از نیکمت

یک نیمکت با طراحی خوب می تواند جایگزین عالی برای مبلمان های سنتی پذیرایی باشد. نیمکت ها بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند می توانند برای فضاهای کوچک و مینیمالیستی جای نشستن ایجاد کنند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که چون نیمکت ها پشتی و تکیه گاه ندارند ممکن است برای بعضی از افراد راحت نباشند. در این شرایط می توانید آن ها را کنار دیوار قرار دهید و از دیوار به عنوان تکیه گاه استفاده نمایید. هم چنین می توانید از نیمکت هایی که دارای پشتی هستند استفاده کنید. اینکه چه مدل نیمکتی تهیه کنید به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. اما به کارگیری این گزینه در دکوراسیون منزل ساده بدون مبل یک ایده عالی و بسیار مقرون به صرفه است.

6. استفاده از تخت خواب های مبلی

یکی دیگر از ایده های دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل استفاده از تخت خواب های طرح مبل است. این ایده برای خانه های کوچک بسیار کاربردی است. این مدل تختخواب ها برای استراحت روزانه و یا زمانی که میهمان دارید بسیار کاربردی هستند و می توانید به عنوان مبل در طول روز و هم به عنوان تخت خواب در شب از آنها استفاده کنید. این تخت خواب های دوکاره در استفاده بهینه از فضاهای کوچک به شما کمک زیادی می کنند و یک ایده کاربردی برای دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل است. شما می توانید با یک پتو و بالشت فانتزی آن را تزیین کنید و یک نشیمن دنج و دوستانه داشته باشید.

7. استفاده از کوسن های کوچک و بزرگ به جای مبلمان

استفاده از کوسن در دکوراسیون منزل ساده بدون مبل بسیار مقرون به صرفه و آسان است. این کوسن ها تنوع زیادی دارند و شما می توانید با توجه به سبک منزلتان بهترین مدل را انتخاب نمایید. شما می توانید این کوسن ها را روی زمین و دور یک میز قهوه خوری دایره ای بزرگ بچینید. استفاده از این کوسن ها با رنگ های مختلف به فضای شما گرما می بخشد.

8. استفاده از صندلی های آویز

استفاده از صندلی های آویز در دکوراسیون بدون مبل در فضاهایی که دکور خاص و اسپرت دارند بسیار کاربرد دارد و این روزها در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. فقط توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این صندلی ها حتما از ساختار سقف و مقاومت آن برای آویزان کردن صندلی مطمئن شوید. شما می توانید این صندلی ها را با دیگر ایده هایی که در این مقاله معرفی کردیم ترکیب کنید.

9. استفاده از پشتی و تشکچه های مدرن

تسشکچه هایی که برای نشیمن ساخته شده اند الهام گرفته از سبک مراکشی هستند. این تشکچه های به فضای شما حال و هوای مدرن می دهند و از آنجایی که تنوع رنگ و طرح زیادی دارند می توانید با کاغذ دیواری و یا کفپوش منزل تان رنگ آن را ست کنید. شما می توانید این پشتی ها را با کنار هم قرار دادنشان به شکل مبلمان مدنظرتان بچینید.

10. به کارگیری تشک و رختحواب ها برای ساخت مبلمان

این ایده برای دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل بسیار آسان و کم هزینه است. شما می توانید با روی هم قرار دادن رختخواب هایی که دارید برای خودتان مبل بسازید و فضایی بسیار دلنشین و دوستانه درست کنید.

چیدمان خانه عروس بدون مبل

شاید تصور کنید که دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل ایده ایست که خیلی در چیدمان منزل عروس کاربرد ندارد. اما این رویکرد در چیدمان پذیرایی حتی می تواند در منزل عروس هم کاربرد داشته باشد. درواقع زوج های جوان اغلب توان تهیه منزل بسیار بزرگ را ندارند و به این ترتیب احتمال کوچک بودن اتاق پذیرایی در آنها بالاست. از این رو لزوم آشنایی با چیدمان خانه عروس بدون مبل می تواند برای این افراد راهگشا باشد. علاوه بر اتاق پذیرایی حتی می توان از روش های ذکر شده در این مطلب برای چیدمان اتاق هایی که فعلاً کارایی ندارند اما در آینده احتمالاً قرار است تبدیل به اتاق کودک شوند نیز استفاده کرد. درواقع با این روش می توان یک فضای نشیمن اختصاصی و دنج را در منزل ایجاد کرد.

چیدمان خانه عروس بدون مبل

هم چنین شما می توانید نسبت به سبک منزل خود از روش های مدرن استفاده کنید. سبک ها یمراکشی، ژاپنی و هندی نیز از دکوراسیون بدون مبل پیروی می کنند. اگر خیلی طرفدار استفاده از تشک و کوسن در دکوراسیون منزلتان نیستید پیشنهاد م یکنیم از سبک ژاپنی ایده بگیرید و از این سبک برای دکوراسیون منزل کوچک بدون مبل استفاده کنید.

اهمیت کفپوش در دکوراسیون بدون مبل

در چیدمان خانه بدون مبل که قرار است روی زمین بنشینید و یا از مبل های عربی و تشکچه به جای مبل استفاده کنید کفپوش آن فضا ناگهان بسیار مهم تر از پیش به نظر می رسد. درواقع نشستن بر روی زمین نیازمند کفپوشی است که علاوه بر زیبایی بسیار راحت باشد. راحتی کفپوش از جهات مختلف قابل بررسی است. یکی از مهم ترین معیارهای سنجش راحتی کفپوش عایق بودن گرماست. سطوح سنگی و سرامیکی بدلیل انتقال شدید گرما همیشه سرد هستند و نشستن بر روی آن احساس ناخوشایندی به فرد انتقال می دهد. علاوه بر این اگر قرار باشد روی زمین بنشینید یا با پای برهنه بر روی آن قدم بگذارید انعطاف پذیری سطح نیز حائز اهمیت است. سطوح سخت سنگی نمی تواند کفپوشی ایده آل بدین منظور باشد.

کفپوش در چیدمان منزل بدون مبل

علاوه بر این موارد زیبایی و دلنشینی کفپوش نیز از نکاتی ست که نباید نادیده گرفته شود. درواقع رنگ های کفپوش که دارای تناژ گرم بوده برای چنین منازلی می تواند بهترین انتخاب باشد. همه این ویژگی های مثبت در کفپوش های پارکت لمینت موجود است. علاوه بر آن قیمت کفپوش های پارکت لمینت نیز بسیار مقرون به صرفه است و برای افرادیکه دارای بودجه محدودی هستند توصیه می شود. در این زمینه برندهایی همچون پارکت ایشیک و پارکت ایزوفام توصیه می شوند. برای خرید پارکت لمینت های قیمت منایب به صفحهپارکت لمینت مراجعه کنید.

چند نمونه عکس خانه بدون مبل

در ادامه چند مدل از خانه های بدون مبل را برای شما قرار داده ایم. شما می توانید نسبت به فضا و دکور منزلتان نزدیک ترین طرح را انتخاب و اجرا کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی موضوع جذاب دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل پرداختیم و به راهکارهایی برای ایجاد چیدمان خانه بدون مبل را مورد بررسی قرار دادیم. دکوراسیون بدون مبل بخصوص در پذیرایی های کوچک می تواند یک ایده هوشمندانه تلقی شود و شما را از معضل کمبود فضا نجات دهد.

4.4/5 - (7 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من