فهرست مطالب

4 مدل از بهترین انواع دیوارپوش جدید پذیرایی + عکس

انواع دیوارپوش جدید پذیرایی

فهرست مطالب

سالن‎ های پذیرایی، نقش مهم و اساسی در دکوراسیون کلی یک خانه را دارند. بنابراین، توجه به هر المانی که در این محل استفاده شده و به کار می‎رود؛ اهمیت ویژه ای خواهد داشت. دیوارپوش جدید پذیرایی، یکی از اساسی ترین عناصری است؛ که در هر تغییر دکوراسیون و چیدمان حرف اول را می‎زند.

برای یک چیدمان اصولی و متناسب با دکوراسیونی که برای سالن پذیرایی خود در نظر دارید؛ لازم است به انتخاب کفپوش و دیوارپوش‎هایی که بهترین بازدهی و جلوه را در سالن شما دارند بپردازید.

هم‌پا شدن با ترندهای به روز دکوراسیون و استفاده از المان‎های جدید، یکی از مواردی است که بسیاری از ما هنگام تغییر دکوراسیون به دنبال آن هستیم.

انواع دیوارپوش جدید پذیرایی متناسب با هر سلیقه، دکوراسیون و بودجه در بازار عرضه شده و برای داشتن بهترین‎ آن‎ها کافی است به سلایقتان توجه کنید.

در ادامه این مقاله از مجله دکورچوب، با انواع دیوارپوش جدید برای پذیرایی آشنا شده و به بررسی قیمت، و نکات مهم نصب آن‎ها می‎پردازیم.

انواع دیوارپوش جدید برای پذیرایی

یکی از گزینه ‎های همیشگی ما برای تغییرات دکوراسیون داخلی، انتخاب میان ترندها، و المان‎های جدید و به روز است. این داستان برای خرید انواع دیوارپوش برای پذیرایی، نیز صدق می‎کند؛ چرا دیوارپوش‎ها، یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار در فضای داخلی هستند. در ادامه به معرفی انواع دیوارپوش جدید پذیرایی می‎پردازیم.

1. دیوارپوش پلی استایرن

انواع دیوارپوش پلی استایرن

این نوع دیوارپوش از نوعی پلاستیک فشرده به نام پلی استایرن ساخته می‌شود. امروزه، از دیوارپوش های پلی استایرن برای بسیاری از فضاهای داخلی استفاده می‎شود. بنابراین می‎توان آن‎ها را از انواع دیوارپوش جدید برای پذیرایی نیز دانست.

دیوارپوش پلی استایرن به دلیل مزایای متعددی از جمله قیمت مناسب، عایق حرارت و صدا، وزن کم، نصب آسان و تنوع طرح و رنگ، می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در پذیرایی باشد.

دیوارپوش پلی استایرن1

تنوع طرح و رنگ این دیوارپوش‌ها به شما این امکان را می‌دهد؛ که متناسب با سلیقه و دکوراسیون پذیرایی خود، طرحی را انتخاب کنید.

به علاوه،  پلی استایرن عایق حرارتی مناسبی است؛ و می‌تواند به خنک ماندن پذیرایی در تابستان و گرم ماندن آن در زمستان کمک کند. همچنین این نوع دیوارپوش عایق صوتی نیز بوده و می‌تواند از ورود سر و صدای مزاحم به داخل پذیرایی جلوگیری کند. سبکی وزن این دیوارپوش‌ها، حمل و نقل و نصب آن‌ها را نیز آسان‌تر می‌کند.

دیوارپوش پلی استایرن2

این دیوارپوش از انواع دیوارپوش جدید پذیرایی است؛ که در مقایسه با سایر انواع دیوارپوش‌ها، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارد.

2. دیوارپوش ام دی اف

انواع دیوارپوش ام دی اف

شاید در نگاه اول، انتخاب دیوارپوش ام دی اف، به عنوان دیوارپوش جدید پذیرایی کمی دشوار باشد. اما، امروزه دیوارپوش های ام دی اف با روکش، طرح و رنگ های جدید و متنوع در بازار موجود هستند؛ که می‎توان از آن‎ها برای سالن‎های پذیرایی استفاده کرد.

انواع دیوارپوش ام دی اف2

تنوع در طرح و رنگ این دیوارپوش‎ها به شما این امکان را می‎دهد؛ که دکوراسیونی متناسب با سلایق شخصی خود داشته باشید. این نوع دیوارپوش به راحتی تمیز می‌شود و برای مکان‌هایی که احتمال کثیف شدن دیوارها بیشتر است، مانند پذیرایی، ایده‌آل است.

انواع دیوارپوش ام دی اف3

نصب دیوارپوش ام دی اف نسبتاً آسان است؛ و می‌توانید خودتان آن را انجام دهید یا از یک متخصص کمک بگیرید. قیمت دیوارپوش ام دی اف نیز در مقایسه با سایر انواع دیوارپوش مانند چوب یا سنگ، مناسب‌تر است.

3. دیوارپوش پی وی سی

انواع دیوارپوش پی وی سی

یکی از نام آشنا و محبوب‎ترین دیوارپوش های جدید موجود در بازار دیوارپوش‎های پی وی سی هستند. این دیوارپوش‏ها از قیمت، تنوع و کیفیت خوبی برای استفاده در بسیاری از فضاهای داخلی و همچنین سالن پذیرایی مناسب هستند.

انواع دیوارپوش پی وی سی1

علاوه بر این، هر روزه دیوارپوش‎های پی وی سی با طرح و رنگ‌های متنوع‌تری نسبت به گذشته در بازار عرضه می‌شوند. با این حال، شما می‌توانید محصولی که با کیفیت و قیمت آن آشنا هستید را با طرحی و زیبا خریداری کنید.

انواع دیوارپوش پی وی سی2

بنابراین می‎توان دیوارپوش‎های پی وی سی را نیز در انواع دیوارپوش جدید پذیرایی قرار داد؛ و از آن‌ها برای انواع سالن های پذیرای استفاده کرد. به علاوه، تنوع طرح‌های دیوارپوش پی وی سی باعث شده تا بتوان از آن‌ها در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

انواع دیوارپوش پی وی سی3

در نهایت، این دیوارپوش جدید پذیرایی با تنوع در طرح و رنگ خود، می‌تواند یکی از انتخاب های همیشگی شما برای گوشه‌های مختلفی از خانه باشد.

4. دیوارپوش ترموود

انواع دیوارپوش ترموود

ترموودها یکی از شیک‎ترین دیوارپوش‎های موجود در بازار هستند؛ که می‎توانید از آن به عنوان دیوارپوش جدید پذیرایی خود استفاده کنید. این عناصر به قدری زیبا، کاربردی و لوکس بوده که در بسیاری از سالن‎های پذیرایی خانه و حتی دفترهای کاری می‎توان از آن استفاده کرد.

انواع دیوارپوش ترموود2

اگر به دنبال یک دیوارپوش با دوام و کیفیت بالا هستید؛ که در عین حال جدید و لوکس نیز باشد، ترموودها یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهند بود.

انواع دیوارپوش ترموود3

به علاوه، این عناصر با بسیاری از عوامل و شرایط محیطی سازگار بوده و جلوه و ساختار خود را حفظ می‎کنند. به عنوان مثال، اگر محیط زندگی شما مستعد وجود و رشد حشرات هستند؛ ترموود می‎تواند سازگاری و مقاومت بالایی در این شرایط از خود نشان دهد.

راهنمای خرید دیوارپوش پذیرایی

سالن‎های پذیرایی ، یکی از مهم‎ترین مکان‌های هر خانه برای نمایش سبک دکوراسیون داخلی و سلایق شخصی افراد است. با این حال، انتخاب هر المان برای این فضا، نیازمند توجه به سبک و ترجیحات شخصی شما خواهد بود.

دیوارپوش‎ها یکی از المان‎هایی هستند؛ که می‎توانند در نمایش تم و استایل اصلی خانه شما نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کنند. با این حال، برای چیدمان این محیط تنها انواع دیوارپوش جدید پذیرایی کافی نیست! بلکه لازم است تا شما دیوارپوش خود را بر اساس سلیقه و سبک خود از میان گزینه‎های جدید موجود انتخاب کنید.

علاوه بر این، انتخاب دیوارپوش جدید و مناسب برای پذیرایی می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد؛ چرا که باید عواملی مانند زیبایی، دوام، قیمت و کارایی را نیز در نظر بگیرید.

راهنمای خرید دیوارپوش پذیرایی

بنابراین، ابتدا باید سبک دکوراسیون پذیرایی خود را مشخص کنید؛ سپس، دیوارپوشی را انتخاب کنید که با این سبک هماهنگ باشد. همچنین، قیمت دیوارپوش‌ جدید پذیرایی می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. بنابراین، قبل از خرید، باید بودجه خود را مشخص کنید.

به این فکر کنید که چگونه از پذیرایی خود استفاده می‌کنید!؟ اگر حیوان خانگی دارید، یا فرزندانتان کوچک هستند، باید دیوارپوشی را انتخاب کنید که بادوام و قابل شستشو باشد.

نوع نورپردازی پذیرایی شما می‌تواند بر ظاهر دیوارپوش تأثیر بگذارد؛ هنگام انتخاب انواع دیوارپوش جدید پذیرایی، به نورپردازی منزل خود نیز توجه کنید.

قیمت دیوارپوش پذیرایی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دیوارپوش پذیرایی به عوامل مختلفی از جمله جنس دیوارپوش، متراژ مورد نیاز شما، برند سازنده، طرح و رنگ آن بستگی دارد.

به عنوان مثال، دیوارپوش چوبی یکی از گران‌ترین انواع دیوارپوش است؛ به خصوص اگر از چوب‌های طبیعی و کمیاب ساخته شده باشد. قیمت این نوع دیوارپوش به عواملی مانند نوع چوب، ضخامت، طرح و برند آن بستگی دارد. در مقابل، دیوارپوش MDFنوعی دیوارپوش چوبی است که از خرده چوب‌ها و رزین ساخته می‌شود. قیمت این نوع دیوارپوش از دیوارپوش چوبی طبیعی ارزان‌تر است؛ اما همچنان از سایر انواع دیوارپوش گران‌تر است.

دیوارپوش  PVC یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع دیوارپوش است؛ که طرح‎های بسیاری نیز برای ارائه در انواع دیوارپوش جدید پذیرایی دارد.

علاوه بر این، هر چه متراژ فضایی که می‌خواهید دیوارپوش کنید بیشتر باشد، قیمت آن نیز به طبع بیشتر خواهد بود. هزینه نصب دیوارپوش نیز به عواملی مانند متراژ، نوع دیوارپوش و دستمزد نصاب بستگی دارد.

برندهای مختلف دیوارپوش قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور کلی، برندهای معروف‌تر قیمت‌های بالاتری دارند. از طرفی، طرح‌ها و رنگ‌های خاص و منحصر به فرد ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

عوامل دیگری مانند عایق صدا و حرارت، ضد آب بودن و ضد آتش بودن نیز می‌توانند بر قیمت دیوارپوش پذیرایی تاثیر بگذارند.

نکات مهم نصب دیوارپوش پذیرایی

نکات مهم نصب دیوارپوش پذیرایی
  • پیش از نصب، مساحت دیوارهای مدنظر را به دقت اندازه بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا مقدار و متراژ مورد نیاز دیوارپوشی که لازم دارید را به درستی تخمین بزنید.
  • قبل از نصب، باید سطح دیوار را صاف و تمیز کنید. هرگونه ناهمواری، ترک خوردگی یا سوراخ باید قبل از نصب دیوارپوش برطرف شود.
  • تمام ابزار و مصالح مورد نیاز برای نصب دیوارپوش جدید پذیرایی را تهیه کنید.
  • هنگام نصب انواع دیوارپوش جدید پذیرایی، به دقت دستورالعمل های نصب ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید. چرا که هر نوع دیوارپوش روش نصب خاص خود را دارد.
  • در نصب دیوارپوش دقت و ظرافت به خرج دهید تا نتیجه نهایی کار تمیز و زیبا باشد.
  • پس از اتمام نصب، سطح دیوارپوش را به طور کامل تمیز کنید؛ و کار خود را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه نقص یا ایرادی وجود ندارد.
  • اگر تجربه کافی در نصب دیوارپوش ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
  • قبل از شروع کار، از شرایط آب و هوایی مطلع شوید. برخی از انواع دیوارپوش به شرایط آب و هوایی خاصی حساس هستند.
  • در صورت استفاده از چسب، از نوع مناسب چسب برای نوع دیوارپوش مورد نظر خود استفاده کنید.
  • از نصب دیوارپوش در مکان هایی که در معرض رطوبت یا آب هستند خودداری کنید.

دیوارپوش یا کاغذدیواری برای پذیرایی؟

انتخاب و تصمیم گیری بین دو گزینه دیوار پوش یا کاغذ دیواری برای پذیرایی، شاید کمی شما را باعث سردرگمی کند؛ اما در نهایت به سبک، سلیقه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. با این حال، لازم است با توجه به شرایط خود، مزایا و معایب استفاده از هر کدام را بررسی کرده؛ و سپس تصمیم بگیرید.

از مزایای دیوارپوش می‎توان گفت؛ به طور کلی از کاغذ دیواری بادوام‌تر هستند و در برابر خراش، ضربه و رطوبت مقاوم‌ترند. این امر آنها را برای مکان‌هایی با جمعیت و رفت و آمد بالا مانند سالن پذیرایی که ممکن است مبلمان یا افراد به دیوار برخورد کنند، ایده‌آل می‌کند.

دیوارپوش یا کاغذدیواری

به علاوه،  برخی از انواع دیوارپوش جدید پذیرایی می‌توانند عایق حرارتی و صوتی را نیز فراهم کنند؛ که می‌تواند به گرم‌تر و آرام‌تر شدن سالن پذیرایی شما کمک کند.

کاغذ دیواری ها نیز مزایا و ویژگی‎های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، کاغذ دیواری را می توان به نسبت آسان نصب کرد؛ که می تواند راهی عالی برای به روز رسانی سریع و آسان ظاهر سالن پذیرایی شما باشد.

به علاوه، کاغذ دیواری از انواع دیوارپوش جدید پذیرایی ارزان تر است؛ و در طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها موجود بوده که به شما امکان می دهد دکوراسیونی متناسب با سلیقه خود ایجاد کنید.

در نهایت، بهترین گزینه همان چیزی خواهد بود که به سلیقه و شرایط شما نزدیک‎تر است.

سخن پایانی

امروزه طرح‎های متنوع و بسیاری از دیوارپوش‎ها با جنس‎های متفاوت را می‎توان یافت؛ که هر کدام می‎توانند یکی از انواع دیوارپوش جدید پذیرایی است. با این حال، چیزی که از جدید و به روز بودن این محصولات مهم‎تر است؛ دوام و کاربری آن‎هاست. بنابراین، بهتر است که تنها معیار شما برای خرید دیوار پوش، جدید بودن آن نباشد!

با این حال، انتخاب بهترین نوع دیوارپوش به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. عواملی مانند بودجه، نوع فضا، کاربری مورد نظر،  آب و هوا و غیره را در نظر بگیرید؛ و با مقایسه مزایا و معایب هر نوع، انتخابی آگاهانه داشته باشید. اگر در انتخاب دیوارپوش پذیرایی خود مشکل دارید؛ می‌توانید با یک متخصص دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید