فهرست مطالب

همه چیز در مورد دکوراسیون فرانسوی

دکوراسیون فرانسوی

فهرست مطالب

دکوراسیون فرانسوی، بر خلاف سبک روستیک فرانسه کمی رسمی و ظریف تر است. در سبک روستیک یا فرنچ کانتری سادگی بیشتری را می‎توان دید؛ در حالیکه دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی با رنگ‌های غنی و الگوهای برجسته خودنمایی می‎کند!

شاید با شنیدن دکوراسیون به سبک فرانسوی، به یاد عکس خانه های فرانسه که در شبکه های مجازی و مجله‌ها دیده‎اید بیافتید. اما برای تصور این سبک، می‎توانید شکوه و زیبایی پاریس را با یک سادگی منسجم و صمیمی مجسم کنید!

دکوراسیون فرانسوی، می‎تواند سادگی را با ظرافت ریزی با عتیقه های قدیمی و گران قیمت درآمیزد؛ و خالق یک خانه رویایی و شاهکار باشد. با این وجود پارچه های ابریشمی، چراغ های طلایی، گل‎های بهاری برای داشتن یک خانه به سبک فرانسوی کافی نیست! بلکه مبلمان سبک فرانسوی، لوستر، پرده و یک چیدمان اصولی می‎تواند این سبک را به درستی کامل کند.

در ادامه این مقاله از مجله دکورچوب، به بررسی کامل ویژگی های دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی، چیدمان آن، مبلمان و تمامی المان‌ها و اکسسوری های لازم برای داشتن یک دکور زیبا می‎پردازیم. همچنین، با نگاهی به عکس خانه های فرانسوی، با این سبک از دکوراسیون بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی های دکوراسیون سبک فرانسوی

از ابتدایی ترین مواردی که شما برای اجرای یک سبک از دکوراسیون داخلی به آن نیاز دارید؛ توجه به ویژگی ها و اصول اجرای آن است. دکوراسیون فرانسوی، یکی از سبک‌های خاص و ظریف است؛ که اگر به ویژگی‌های آن توجه نکنیم، احتمالا نتیجه کار چیزی شبیه به سبک روستیک یا شابی شیک خواهد شد!

ویژگی های دکوراسیون سبک فرانسوی

دکوراسیون سبک فرانسوی

گاهی نیز، برخی گمان می‎کنند تنها با استفاده از مبلمان سبک فرانسوی، می‎توان به سبک فرانسوی کانتری رسید! در حالیکه این تفکر به کلی غلط است؛ و چیدمان منزل با مبل فرانسوی به یک اصول فرانسوی نیز نیاز دارد.

بنابراین، پیش از آنکه به سراغ انتخاب مبلمان و خود بروید؛ باید با اصول طراحی دکوراسیون فرانسوی آشنا شوید.

به طور کلی، دکوراسیون داخلی فرانسوی دو ویژگی اصلی دارد، که باید در انتخاب تمامی المان‌های آن به کار رود. به طوری که، برای چیدمان خانه با مبل فرانسوی، به لوستر سبک فرانسوی و همچنین پرده فرانسوی نیاز دارید.

1. طراحی گرم و دنج، اما با شکوه!

شاید در ژورنال‌ها و عکس خانه های فرانسوی هم دیده باشید؛ پایه رنگ در این سبک خنثی است، و از رنگ‌های دیگر برای ایجاد تأکید و شخصیت استفاده می‌شود. رنگ‌های رایج در این سبک طلایی، قرمز، سبز و آبی هستند که با زمینه‌ای از سایه‌های گرم اولیه همراه می‌شوند.

عکس خانه های فرانسوی

طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی

دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

این ترکیب رنگ، به ایجاد فضایی دنج و صمیمی کمک در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی می‌کند. استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی و خاکستری در این سبک بسیار کم است؛ و در صورت استفاده، به مقدار خیلی کم به کار می‌رود.

نقش و طرح در طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی، برای ایجاد کنتراست و شکستن یکدستی رنگ‌های غالب استفاده می‌شود. برخی از طرح‌های رایج قابل استفاده در این سبک، شامل اسطوخودوس، خروس، زیتون و گل آفتابگردان هستند. این طرح‌ها معمولا روی وسایلی مانند رومیزی و پرده فرانسوی استفاده می‌شوند. جنس پارچه‌های طرح‌دار نیز معمولا از کتان یا پنبه است.

2. متریال طبیعی، عضوی جدای ناپذیر از سبک فرانسوی

سبک کلاسیک فرانسوی، همراه با اصالت انکار نشدنی‎اش با عناصر طبیعی تزئین شده است. چیزی که به طور واضح می‎توان در عکس خانه های فرانسوی نیز مشاهده کرد؛ استفاده از تیرهای چوبی در سقف، دیوارهای سنگی یا چوبی و شومینه سنگی هستند. مواد غالب در این سبک چوب یا سنگ با ظاهری فرسوده یا همان پتینه است. در این سبک به‌جای استفاده از عناصر صیقلی، از بافت‌های کهنه و قدیمی برای القای حس زندگی‌شده استفاده می‌شود. امروزه، بسیاری برای القای همان حس و حال در دکوراسیون فرانسوی خود از کاغذ دیواری با طرح پتینه استفاده می‎کنند.

چیدمان اتاق نشیمن به سبک دکوراسیون فرانسوی

اتاق نشیمن از بخش های اصلی هر خانه است؛ که می‎توان گفت تا حدود بسیاری مکانی برای نمایش سبک دکوراسیون داخلی خانه می‎باشد. همانطور که برایتان قابل حدس است؛ در اتاق نشیمن به سبک دکوراسیون فرانسوی، می‎توانید از مبلمان به سبک فرانسوی، پرده فرانسوی و همچنین لوستر و اکسسوری هاییی به سبک فرانسوی استفاده کنید. اما چیزی که خیلی مهم است؛ شناخت کافی از المان‌ها به سبک فرانسوی و اصول کلی برای چیدمان آن‎ها می‎باشد.

چیدمان اتاق نشیمن به سبک دکوراسیون فرانسوی

مبلمان به سبک فرانسوی

برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی در اتاق نشیمن خود، یک رنگ روشن را به عنوان رنگ اصلی خود انتخاب کنید. سپس از یک پالت رنگی گرم‌‌تر برای ایجاد ظرافت‌ها و اکسسوری‌ها به فضا استفاده کنید.

از مبلمان با خطوط منحنی و ظریف استفاده کنید؛ و به دنبال قطعاتی با جزئیات تزئینی مانند حکاکی، منبت کاری و روکش فلزی باشید. این مبلمان با سبک خود می‎توانند تداعی کننده مبلمان فرانسوی دکوراسیون شما باشند.

همچنین، می‎توانید از مخمل، ابریشم و ساتن برای روکش مبلمان استفاده کنید. از صندلی های راحتی، مبل های نرم و راحت و صندلی های بدون دسته و پاف‌ها برای ایجاد فضایی برای نشستن استفاده کنید. برای پرده های خود نیز، می‎توانید پارچه های ابریشمی با طرح های ظریف و برجسته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سبک فرنچ کانتری

چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون فرانسوی

اتاق خواب به سبک فرانسوی کانتری، همانند سایر بخش های خانه، فضایی زیبا و لطیف است. این فضا با ترکیبی از سادگی دلنشین و عناصر ساده دلپذیر، فضایی نرم و آرامش بخش ایجاد می کند. برای افزایش جذابیت این فضا، می توانید از لوستر فرانسوی و آباژورهای کوچک استفاده کنید.

تخت خواب را می توانید با لایه هایی از ملحفه و روبالشی توری سفید نرم و ملایم، همراه با و پرده های طرح گل تزئین کنید.

سردر تخت خواب که به عنوان نقطه کانونی اتاق خودنمایی می کند؛ می تواند از چوب با ظاهری کهنه و طرحی قدیمی ساخته شود. برای اینکه اتاق دنج و منحصر به فردتر به نظر برسد؛ می توانید یک نیمکت تئاتر قدیمی فلزی را به عنوان نشیمن در انتهای تخت خواب قرار دهید.

در سبک دکوراسیون فرانسوی، اتاق خواب مکان مناسبی برای قرار دادن دراور و کمدهای رنگ آمیزی شده و کهنه نما است. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر، روی نیمکت یک تشکچه نازک قرار دهید. برای زیبا و کاربردی تر کردن فضا نیز، می توانید چندین کوسن طرح دار روی نیمکت بچینید.

به طور کلی، در اتاق خوابی با دکوراسیون فرانسوی، می‎توانید از پارچه های ابریشمی طرح دار، تخت و کمدهای با طراحی ظریف استفاده کنید.

چیدمان دکوراسیون آشپزخانه به سبک دکوراسیون فرانسوی

یکی از المان های مهم در آشپزخانه، کابینت‌ها هستند؛ چرا که فضای بسیاری را در بر می‎گیرد و می‎تواند وسیله‎ای برای به نمایش گذاشتن سبک دکوراسیون باشد. حتما تا به حال با عنوان کابینت سبک فرانسوی روبه رو شده اید. این اصطلاح برای کابینت ها در چیدمان آشپزخانه به سبک فرانسوی، به کار می‏رود.

آشپزخانه به سبک فرانسوی، فضایی پر از ظرافت، گرما و صمیمیت را تداعی می کند. این سبک با تلفیقی از عناصر کلاسیک و فرنچ کانتری، حس اصالت و صمیمیت را به ارمغان می آورد. اگر شما نیز به دنبال خلق آشپزخانه ای به سبک فرانسوی هستید، در ادامه ایده هایی را برایتان شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: مدل جزیره آشپزخانه

استفاده از رنگ های روشن و خنثی، مانند سفید، کرم، شیری و طوسی، پایه و اساس رنگ های آشپزخانه فرانسوی را تشکیل می دهند. این رنگ ها فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهند و حس آرامش و صمیمیت را القا می کنند. از رنگ های شاد و پر جنب و جوش مانند آبی، زرد، سبز و قرمز می توانید به عنوان رنگ های تاکیدی استفاده کنید. این رنگ ها را می توانید در کابینت ها، کاشی ها، لوازم جانبی و یا حتی گلدان ها و گیاهان به کار ببرید.

کابینت سبک فرانسوی معمولا چوبی با روکش طبیعی یا رنگ شده، رایج ترین انتخاب برای آشپزخانه های فرانسوی هستند. هممچنین، در دکوراسیون فرانسوی آشپزخانه خود، می‎توانید از کابینت های کلاسیک با درب های قاب دار و دستگیره های فلزی استفاده کنید.

در طراحی دکوراسیون فرانسوی در آشپزخانه، استفاده از پارچه های طرح دار و گلدار در پرده ها، رومیزی ها، حوله ها و دستگیره ها استفاده کنید. این پارچه ها به آشپزخانه شما حس گرما و صمیمیت می بخشند.

اکسسوری های مورد نیاز در سبک دکوراسیون فرانسوی

اکسسوری‌ها می‎توانند مرز باریک میان دکوراسیون فرانسوی، دکوراسیون کلاسیک فرانسوی، روستیک فرانسوی و شابی شیک را تعیین کنند. بنابراین، در استفاده از اکسسوری‌ها حواستان را به خوبی جمع کنید!

یکی از اکسسوری هایی که به طور محسوس می‎توانیم در عکس خانه های فرانسوی شاهد آن باشیم؛ لوستر سبک فرانسوی است. استفاده از لوسترهای ظریف به رنگ طلایی، می‎تواند یکی از مشخصه های مهم طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی باشد.

وجود کوسن ها با طرح‌های منحصر به فرد و برجسته خود، بر روی مبل‎ها می‎تواند فضای شما را گرم، دنج و حتی باشکوه تر کند.

لوازم جانبی عتیقه یا قدیمی می توانند به فضا اصالت و جذابیت ببخشند. از گلدان های عتیقه، ساعت های جیبی، کتاب های قدیمی یا چینی های عتیقه استفاده کنید. همچنین، می‎توانید لوازم جانبی عتیقه را به صورت تکی یا در کلکسیون‎های کوچک قرار دهید.

با این حال، در انتخاب اکسسوری ها به تناسب و تعادل در چیدمان دکوراسیون فرانسوی خود توجه کنید. از به کار بردن اکسسوری های زیاد خودداری کنید؛ اکسسوری هایی را انتخاب کنید که با رنگ ها و سبک کلی دکوراسیون شما هماهنگ باشند. در دکواسیون داخلی به سبک فرانسوی، از اکسسوری هایی استفاده کنید که دوستشان دارید و برای شما معنی دارند.

سبک دکوراسیون فرانسوی

آغاز سبک دکوراسیون فرانسوی از همان سبک کلاسیک آغاز شد، که یکی از معروف ترین سبک ها در جهان است. این سبک ترکیبی از سبک های باروک، رکوکو، پادشاهی و بسیاری دیگر از استایل هاست. به دلیل استقبال مردم از این سبک در عصر کنونی هنر دکوراسیون فرانسوی مدرن شکل گرفت. این سبک هم شکوه سبک کلاسیک را دارد و هم دارای المان های سبک نوین مینیمال است. بهتر بگوییم، این سبک را می توان ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن دانست.

رنگ ها در دکوراسیون فرانسوی مدرن

انتخاب رنگ دردکوراسیون فرانسوی از مهم ترین بخش های این سبک است. رنگ غالب در اغلب موارد سفید است که دیوارها را نیز می پوشاند. در کنار آن رنگ هایی مثل بژ، طوسی روشن، آبی روشن و صورتی روشن استفاده می شوند. اگرچه که این استایل با رنگ های روشن گره خورده است اما می توان طراحی های تیره تر نیز در این سبک پیدا کرد. این طراحی ها شیک بوده و برای افراد‌ی که طرفدار رنگ های تیره هستند ایده آل است.

1. طلایی در دکوراسیون به سبک فرانسوی

رنگ طلایی ما را به استایل فرانسوی نزدیک می کند که به آن سبک باروک نیز گفته می شود. ویژگی های این سبک ظاهر لوکس آن می باشد که با تزئین های متعدد شکل گرفته است. اما در دکوراسیون فرانسوی مدرن به این دلیل که تأکید بر سادگی در آن وجود دارد به میزان کمی از رنگ طلایی استفاده می شود.

2. قرمز در دکوراسیون فرانسوی

به یاد داشته باشید وقتی در مورد افزودن رنگ مکمل صحبت می کنیم قرمز می تواند یکی از آنها باشد. از ویژگی های رنگ قرمز این است که ضمن آنکه فضا را از یکنواختی خارج می کند ظاهر کلاسیک دکوراسیون را حفظ می کند. می توان از آن در مبلمان یا اکسسوری ها استفاده کرد. حتی می توان به عنوان رنگ دیوار روی آن حساب کرد.

3. مشکی در دکوراسیون سبک فرانسوی

به این دلیل که در دکوراسیون فرانسوی رنگ روشن و سفید رنگ غالب هستند، استفاده از مشکی یک تضاد رنگی زیبایی ایجاد می کند. می توان از آن برای تأکید بیشتر بر نقاطی که تمایل دارید استفاده کنید و بین آن و دیگر عناصر مرزبندی ایجاد کنید. همچنین مشکی به خوبی با رنگ طلایی همخوانی دارد.

تزئینات سقف و دیوارها در دکوراسیون فرانسوی

یکی از بخش هایی که به شکل متفاوت در این سبک طراحی می شود دیوارها و سقف هستند. افزودن جزئیات مخصوص این سبک در دیوارها و سقف به تنهایی می تواند استایل کلی منزل شما را به سبک دکوراسیون فرانسوی شبیه کند. در این سبک استفاده از گچبری ها، قرنیزها و پنل های ساده دیواری رایج است. اما هرگز در این مرحله زیاده روی نکنید. حتماً بخش هایی از دیوارها را ساده رها کنید چراکه در صورت افراط دکوراسیون داخلی منزل از حالت سادگی خارج می شود و تعادل خود را از دست می دهد.

1. کفپوش در دکوراسیون فرانسوی

رایج ترین کفپوش ها در دکوراسیون فرانسوی مدرن چوب و سرامیک هستند. چوب گرمای خاصی به منزل می بخشد و محیط مناسبی برای فضای نشیمن ایجاد می کند. درحالی که سنگ ها و سرامیک ها ظاهری لوکس دارند و می توانند در ورودی، لابی، حمام و در هر بخشی که نیاز است ظاهر لوکس ایحاد شود به کار رود.

2. سقف در دکوراسیون فرانسوی

همانطور که گفتیم گچبری های سقف در این استایل بسیار رایج هستند. اما گچبری هایی که استفاده می شوند تنوع فوق العاده بالایی دارند و باید مطابق با سلیقه و سایر بخش های منزل انتخاب شوند. اگر سقف منزل شما کوتاه است، بهتر است سقف را روشن تر از دیوارها رنگ کنید.

مبلمان در سبک دکوراسیون فرانسوی

وقتی در مورد مبلمان صحبت می کنیم، ناخودآگاه پای ترفند و خلاقیت به میان می آید. این سبک اجازه می دهد سبک رایج، مدرن و مینیمال را در هم بیامیزیم. برای ایجاد این سبک می توان به سراغ انواع مبلمان کلاسیک فرانسوی رفت و یا از انواع مدرن استفاده کرد. البته اهمیت انتخاب رنگ نیز در این مورد بسیار مهم است. مبلمان چوبی سفید بخوبی در هر فضایی قابل استفاده هستند. مبلمانی که دارای روکش چرمی و مخملی هستند نیز در سبک دکوراسیون فرانسوی به وفور استفاده می شوند.

دیوارها در دکوراسیون داخلی فرانسوی

دیوارها، یکی از المان های مهم برای طراحی سبک خاصی از دکوراسیون داخلی هستند. رنگ های محبوب برای دیوارها در دکوراسیون فرانسوی شامل سفید، کرم، بژ، خاکستری روشن و آبی آسمانی هستند. این رنگ ها فضا را روشن تر و بزرگتر نشان می دهند و حس آرامش و لطافت را القا می کنند.

با این حال، در طراحی دکوراسیون فرانسوی، می‎توانید از کاغذ دیواری طرح پتینه نیز استفاده کنید. این کاغذ دیواری با طرح های خاص و بی نظیر خود، جلوه‎ایی ویژه و طبیعی را به دکوراسیون شما خواهد بخشید. همچنین، شما می‎توانید از میان انبوهی از طرح و رنگ های این کاغذ دیواری، طرح و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

دیوارهای گچبری شده یکی از ویژگی های بارز سبک فرانسوی هستند. گچبری می تواند ظرافت و پیچیدگی را به فضا اضافه کند و حس تاریخ و اصالت را القا کند. استفاده از قرنیز ساده یا گچبری شده نیز می تواند به تعریف خطوط دیوارها و افزودن ظرافت به فضا کمک کند.

سخن پایانی

با لمس نهایی ظرافت و توجه به جزئیات، دکوراسیون فرانسوی شما به مکانی تبدیل می‌شود که در آن می‌توانید هنر زندگی خوب را تجربه کنید. برای اجرا و طراحی دکوراسیون به سبک فرانسوی، می‎توانید خانه‎ای با شکوه و در عین حال زیبا و جذاب داشته باشید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید