فهرست مطالب

دکوراسیون سبز و طوسی؛ مهم‎ترین اصولی که باید در چیدمان سبز و طوسی بدانید

دکوراسیون سبز و طوسی

فهرست مطالب

دکوراسیون سبز و طوسی، ترکیبی جذاب را برای اجرای سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. اگر به دنبال یک ترکیب جذاب و گیرا برای خانه‌ و یا دفتر کارتان هستید؛ باید شما را با دکوراسیون سبز و طوسی آشنا کنیم.

رنگ طوسی، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی است؛ که امروزه به عنوان رنگ پایه در دکوراسیون‌های بسیاری به کار می‌رود. اما یک سالن تماما طوسی را تصور کنید؛ احتما کمی بی روح و کسل کننده به نظر می‌رسد. اینجاست که با رنگ سبز، نشاط و حس سرزندگی را به فضا دعوت می‌کنیم!

وجود سایه و طیف های مختلفی از رنگ سبز، فضا را شاداب، جسور و چشم نوازتر خواهد کرد. از طرفی، رنگ سبز با الهام از طبیعت خاصیتی آرامبخش و تکسین دهنده نیز دارد. البته تا زمانی که به سراغ سبزهای نئونی نروید!

در ادامه‌ی مقاله به بررسی ایده هایی نو برای استفاده از دکوراسیون سبز و طوسی می‌پردازیم. همچنین، مهم‌ترین اصولی که باید در چیدمان‌ دکوراسیون خود رعایت کنید را نیز بررسی می‌کنیم.

ایده هایی برای دکوراسیون سبز وطوسی

یکی از مزایای ایده پردازی برای دکوراسیون با تم مشخص این است؛ که شما رنگ های پایه و مکمل خود را انتخاب کرده اید. بنابراین می‌دانید که استایل خانه شما قرار است به چه رنگی باشد. با این حال باید به فکر سبک دکوراسیون داخلی، طیف های رنگی برای المان های مختلف و چیدمان بخش‌های مختلف باشید.

دکوراسیون سبز و طوسی یکی از زیباترین دکوراسیون های داخلی است؛ که در بسیاری از خانه‌ها، شرکت و دفترهای کار اجرا می‌شود. این دکوراسیون با ترکیب زیبای خود جلوه‌ایی لوکس و همچنین دلپذیر دارد. در این دکوراسیون جلوه‌ی زیبای رنگ طوسی در کنار رنگ تسکین بخش سبز را با هم خواهید داشت.

ایده هایی برای دکوراسیون سبز و طوسی

ترکیب رنگ طوسی و سبز در دکوراسیون

دکوراسیون طوسی و سبز کله غازی

حال که پایه‌ی اصلی رنگ دکوراسیون شما مشخص است؛ سبک دکوراسیون داخلی خود را انتخاب کنید. بسیاری از دکوراسیون های امروزی به رنگ طوسی در سبک های مدرن هستند؛ اما شما می‌توانید از این رنگ در سایر سبک های دکوراسیون داخلی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال می ‌توانید از سبک های کلاسیک و مینیمال نیز برای دکوراسیون سبز و طوسی خود استفاده کنید.

در گام اول تناژ و طیف رنگی دلخواه سبز و طوسی را انتخاب کنید

برای داشتن یک دکوراسیون سبز و طوسی جذاب، در ابتدا باید تناژهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. توجه داشت باشید که این طیف ها باید با هم هماهنگ باشند؛ و در کنار یکدیگر مجذوب کننده به نظر برسند. رنگ های طوسی و سبز تناژ و طیف رنگی گسترده ایی دارند؛ که با توجه به سلیقه ی شخصی خود می‌توانید دو رنگ را انتخاب کنید.

از تناژهای رنگ سبز، می‌توانیم به سبز روشن، سبز تیره، سبز زیتونی، سبز جنگلی، سبز مریم گلی، سبز آبی، سبز یشمی، سبز زمردی و سبز نعناعی اشاره کنیم. جالب است بدانید، هر طیف از رنگ سبز نماد خاصی دارد؛ که می‌توانید از این رنگ ها و نمادهایشان برای طراحی دکوراسیون خود الهام بگیرید. به عنوان مثال، سبز نعنایی نماد نماد تازگی، طراوت و آرامش است؛ در مقابل سبز زمردی نماد ثروت، قدرت و خرد است.

طیف رنگی طوسی و سبز در دکوراسیون داخلی

دکور طوسی و سبز در منزل

طوسی یک رنگ خنثی است که از ترکیب سیاه و سفید به دست می آید؛ طیف های رنگ طوسی بسیار گسترده است و شامل طیف گسترده ای از رنگ ها از طوسی روشن و ملایم تا طوسی تیره و عمیق می شود. از تناژهای مربوط به طیف رنگی طوسی می‌توان به طوسی روشن، طوسی تیره، طوسی خاکستری، طوسی نقره ای، طوسی دودی، طوسی بژ و طوسی سربی اشاره کرد.

بنابراین، شاهد طیف گسترده ایی برای رنگ های سبز و طوسی هستیم؛ که می‎توان از آنها در دکوراسیون سبز و طوسی استفاده کرد. در ادامه راهنمایی برای هماهنگ سازی رنگ های مختلف از طوسی و سبز در دکوراسیون داخلی را ارائه می‌کنیم.

راهنمای استفاده از طیف های مختلف رنگ سبز و طوسی در کنار هم در دکوراسیون داخلی

برای داشتن یک دکوراسیون سبز و طوسی گیرا، که به خوبی اجرا شده؛ باید طیف های درست از این دو رنگ را برای قرارگیری در کنارهم انتخاب کرد. البته که شما می‌توانید از طیف های مورد علاقه خود در دکوراسیونتان استفاده کنید؛ و یا اصلا از چند رنگ سبز یا طوسی در طیف های مختلف استفاده کنید. با این حال، اگر اصول هماهنگ سازی رنگ ‌ها را نیز بدانید؛ در ایده پردازی و چیدمان سبز و طوسی به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

رنگ سبز و طوسی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیوان داخلی سبز تیره و طوسی
  • برای ایجاد یک فضای آرامش بخش، از طیف های سبز روشن و طوسی تیره استفاده کنید. این ترکیب رنگی می تواند به ایجاد یک فضای آرام و صمیمی کمک کند.
  • برای ایجاد یک فضای پرانرژی، از طیف های سبز تیره و طوسی روشن استفاده کنید. ترکیب این دو رنگ به ایجاد یک فضای زنده و پر جنب و جوش کمک ‌می‌کند.
  • برای ایجاد یک فضای مدرن، از طیف های سبز پاستلی و طوسی متالیک استفاده کنید. این ترکیب رنگی یک فضای شیک و امروزی را خلق می‌کند.

در نهایت، مهم ترین نکته در ست کردن طیف های مختلف رنگ سبز و طوسی، تناسب است. به این معنی که باید نسبت رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید؛ که ترکیبی هماهنگ و چشم نواز ایجاد شود. برای مثال، اگر از رنگ سبز روشن برای دیوارها استفاده می کنید؛ می توانید از رنگ طوسی تیره برای مبلمان و لوازم جانبی استفاده کنید. یا اگر از رنگ سبز تیره برای مبلمان خود استفاده می کنید؛ می توانید از رنگ طوسی روشن برای اکسسوری های دکوراسیون سبز و طوسی خود استفاده کنید.

طیف رنگ‌ها، سبک دکوراسیون سبز و طوسی شما را تعیین می‌کند

همان طور که از عنوان دکوراسیون سبز و طوسی پیداست؛ مهم‌ترین عنصری که در چیدمان و اجرای این دکوراسیون مهم است؛ رنگ‌ها هستند. پیش از این به طیف رنگ های سبز و طوسی و نحوه ی ست کردن آن‌ها با هم اشاره کردیم.

بعد از انتخاب رنگ و تناژهای مورد نظر خود، باید بدانید که استفاده از هر طیف رنگ ها در دکوراسیون سبز و طوسی، سبک دکوراسیون شما را تعیین می‌کند. شاید باورتان نشود؛ اما انتخاب طیف رنگی واقعا مهم، حیاتی و تعیین کننده است. پس علاوه بر، تناسب میان طیف های سبز و طوسی، به تناسب میان طیف و سبک دکوراسیون نیز دقت کنید. با این حال می‎توان گفت اجرای یک دکوراسیون با دو رنگ مشخص به این آسانی ‌ها هم نیست؛ و لازم است در اجرای آن به تمامی جزییات به خوبی دقت کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک طوسی و سبز

اگر به دنبال ایجاد یک سبک مدرن با دکوراسیون سبز و طوسی هستید؛ می‎توانید از طوسی تیره در کنار سبز جنگلی استفاده کنید. اما اگر بیشتر به دنبال یک دکوراسیون کلاسیک با رنگ ‌های سبز و طوسی هستید؛ می‌توانید از سبز نعنایی در کنار طوسی دودی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از رنگ سبز نعنایی برای دیوارها، و رنگ طوسی برای مبلمان استفاده کنید؛ و این سبک را با لوازم چوبی به رنگ قهوه‌ایی تیره کامل کنید.

اگر برای دکوراسیون سبز و طوسی خود، به دنبال یک سبک مینمال و ساده هستید؛ می‌توانید از طیف های روشن رنگ سبز و طوسی استفاده کنید. به عنوان مثال سبز نعنایی یا سبز روشن در کنار طوسی روشن یا طوسی نقره ایی، می تواند استایل مینیمال خوبی را ایجاد کند.

دکوراسیون مینیمال با روشن‌ترین طیف های سبز و طوسی

یکی از محبوب ترین دکوراسیون هایی که امروزه طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده؛ سبک مینیمال است. در دکوراسیون داخلی مینیمال از رنگ های روشن و یا خنثی برای ایجاد یک فضای ساده، کاربردی و به دور از هر گونه شلوغی استفاده کرد.

برای ایجاد یک سبک مینیمال در دکوراسیون سبز و طوسی، رنگ طوسی را به عنوان رنگ پایه‌ایی و اصلی خود به کار ببرید. می‌توانید این کار را با طوسی خاکستری انجام دهید. برای مثال می‌توانید از طوسی خاکستری برای دیوارها، مبلمان، میزها و کابینت‌ها استفاده کنید. به علاوه می‌توانید از رنگ سبز روشن نیز به تناسب در کنار رنگ طوسی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی مینیمال به رنگ سبز و  طوسی

به عنوان یک ایده، در سبک مینیمال با رنگ طوسی و سبز می توانید از رنگ های طوسی خاکستری و سبز روشن و همچنین سبز نعنایی در المان های مختلف از جمله کاغذ دیواری، فرش‌ها، مبلمان، تخت خواب، پرده ها و غیره استفاده کنید. در کنار این دو رنگ می‌توانید از گیاهانی با رنگ سبز تیره، مثل گیاه زاموفیلیا برای نجات فضا از یکنواختی و کرختی استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن با تیره‌ترین طیف‌های سبز و طوسی

یکی دیگر از سبک های پر استفاده در خانه و محل کار، دکوراسیون داخلی مدرن است. شما می‌توانید در دکوراسیون سبز و طوسی خود از سبک مدرن نیز بهره بگیرید. یکی از عناصر تعیین کننده سبک شما در این دکوراسیون طیف های رنگی است که استفاده می کنید.

برای داشتن یک دکوراسیون مدرن سبز و طوسی، می‌توانید از طیف های تیره تر طوسی و سبز استفاده کنید. ترکیب تیره‌ترین طیف‌های سبز و طوسی، یک ترکیب مدرن و شیک است که می‌تواند؛ فضایی جذاب و آرامش‌بخش ایجاد کند. این ترکیب رنگی، به دلیل خنثی بودن رنگ طوسی، به خوبی با سایر رنگ‌ها و عناصر دکوراسیون هماهنگ می‌شود.

در دکوراسیون سبز و طوسی مدرن با تیره‌ترین طیف‌ها، معمولاً از دیوارها به عنوان پس‌زمینه استفاده می‌شود. دیوارها می‌توانند به رنگ تیره‌ترین طیف سبز، طوسی یا ترکیبی از این دو رنگ باشند. برای مثال، می‌توان از دیواری به رنگ سبز تیره برای ایجاد نقطه کانونی در فضای اتاق استفاده کرد.

برای مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون نیز، می‌توان از طیف‌های روشن‌تر سبز و طوسی استفاده کرد. این کار به ایجاد تعادل در فضای اتاق کمک می‌کند. همچنین، می‌توان از عناصر تزئینی مانند کوسن‌ها، پرده‌ها و آثار هنری برای ایجاد تضاد و جذابیت بیشتر در فضای اتاق استفاده کرد.

به عنوان ایده، برای دکوراسیون اتاق نشیمن، می‌توانید از مبلمان راحتی به رنگ طوسی یا خاکستری تیره استفاده کرد. دیوارهای اتاق را به رنگ سبز تیره یا ترکیبی از سبز و طوسی رنگ‌آمیزی کنید. همچنین، برای ایجاد تضاد در فضای اتاق، می‌توانید از کوسن‌ها و پرده‌های سبز روشن یا آبی استفاده کرد.

انتخاب رنگ برای دیوارها؛ طوسی یا سبز؟

یکی از انتخاب های سخت پیش رو برای اجرای دکوراسیون سبز و طوسی، رنگ دیوارهاست. بسیاری از ما در انتخاب رنگ طوسی و سبز برای دیوارها در دو راهی سختی می‌مانیم. اما باید بگوییم که انتخاب رنگ دیوارها به نوع محیط و حسی که می‌خواهید از فضا بگیرید؛ مرتبط است.

انتخاب رنگ دیوار طوسی یا سبز ؟

اگر می‌خواهید فضایی آرامش‌بخش ایجاد کنید؛ می‌توانید دیوارها را به رنگ سبز روشن یا ملایم رنگ‌آمیزی کنید. در این صورت، می‌توانید از مبلمان و وسایلی با رنگ طوسی تیره یا متوسط استفاده کنید. از طرفی، اگر می‌خواهید فضایی شاد و پرانرژی داشته باشید؛ می‌توانید دیوارها را به رنگ سبز تیره یا تند رنگ‌آمیزی کنید. در این صورت، می‌توانید از مبلمان و وسایلی با رنگ طوسی روشن یا ملایم استفاده کنید. این ترکیب رنگ، فضایی گرم و دنج را ایجاد می‌کند.

در مقابل می‌توانید برای ایجاد فضای آرام و مدرن‌تر از رنگ طوسی برای دیوارها استفاده کنید؛ و سایر المان ها را به رنگ سبز انتخاب کنید. یکی از بهترین انتخاب ها برای دیوارهای این دکوراسیون، استفاده از کاغذ دیواری های مدرن است؛ این کاغذ دیواری ها می‌توانند در ایجاد کنتراست تاثیر بسیاری داشته باشند.

در نهایت، انتخاب رنگ دیوارها در دکوراسیون سبز و طوسی، به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف ، بهترین ترکیب را برای فضای خود پیدا کنید.

چند نکته برای انتخاب رنگ دیوارها در دکوراسیون سبز و طوسی

  • به اندازه اتاق توجه کنید. اگر اتاق کوچک است؛ بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید تا فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.
  • به نور طبیعی اتاق توجه کنید. اگر اتاق نور طبیعی زیادی دارد؛ می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.
  • به سبک دکوراسیون اتاق توجه کنید. اگر اتاق دارای دکوراسیون مدرن است؛ می‌توانید از رنگ‌های تند و جسورانه استفاده کنید. اگر اتاق دارای دکوراسیون کلاسیک است، می‌توانید از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید.
نکاتی برای انتخاب رنگ دکوراسیون سبز و طوسی

نقش گیاهان در دکوراسیون سبز و طوسی

گیاهان از تاثیر گذار ترین المان های مورد استفاده در انواع سبک های دکوراسیون داخلی هستند. اما در دکوراسیون سبز و طوسی، تاثیر عمیق تری دارند. چرا که شما می‌توانید از گیاهان با طیف های مختلف رنگ سبز در دکوراسیون خود استفاده کنید.

در ترکیب رنگ سبز و طوسی، گیاهان می‌توانند به ایجاد تعادل و هماهنگی بین این دو رنگ کمک کنند. آنها می‌توانند با افزودن رنگ سبز به فضایی که عمدتاً با رنگ طوسی تزئین شده است؛ حس طراوت و سرزندگی را به آن اضافه کنند.

استفاده از اکسسوری ر دکوراسیون سبز و طوسی

استفاده از گیاهان بزرگ در گوشه‌ها یا مرکز اتاق می‌تواند به ایجاد نقطه کانونی در فضا کمک کند. همچنین، استفاده از گیاهان کوچک در قفسه‌ها، میز یا کنسول‌ها می‌تواند؛ به ایجاد حس صمیمیت و گرما در فضا کمک کند. به علاوه، استفاده از گیاهان آویزان می‌تواند به ایجاد حس عمق و حرکت در فضا کمک کند.

گیاهان بسیاری در طیف های مختلف رنگ سبز وجود دارند؛ که شرایط نگهداری آن‌ها در آپارتمان و فضای خانه به راحتی فراهم است. بنابراین می توانید از این گیاهان در دکوراسیون سبز و طوسی خانه خود استفاده کنید.

افزودن رنگ‌های مکمل با اکسسوری‌ها به دکوراسیون سبز و طوسی

یکی از مواردی که می‌تواند دکوراسیون سبز و طوسی را از یکنواختی و تعادل کسل کننده‌ رها کند؛ استفاده از اکسسوری هایی با رنگ های مکمل سبز و طوسی است. اگر روحیه‌ی شما به دنبال فضایی پویا و با نشاط است؛ می‌توانید از اکسسوری هایی به رنگ های مکمل در فضا استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از اکسسوری ها به رنگ های قهوه‌ایی تیره، می‌تواند فضایی گرم ‌تر خلق کند.

استفاده از اکسسوری ر دکوراسیون سبز و طوسی
اکسسوری در دکوراسیون سبز و طوسی

برای ایده، کوسن‌ها و مبلمان یکی از بهترین راه‌ها برای افزودن رنگ به دکوراسیون هستند. می‌توانید از کوسن‌ها و مبلمان با رنگ‌های مکمل مانند نارنجی یا قرمز استفاده کنید. وسایل تزئینی و دکوراتیو مانند شمع، جاشمعی، ساعت و آینه نیز می‌توانند؛ به فضای شما رنگ و جلوه‌ای جدید ببخشند. می‌توانید از وسایل تزئینی با رنگ‌های مکمل مانند قهوه‌ای، طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید.

سخن پایانی

دکوراسیون سبز و طوسی، یکی از محبوب ترین دکوراسیون های امروزی برای خانه و حتی دفترهای کاری است. این دکوراسیون با ایجاد یک فضای شیک، مدرن و در عین حال آرامبخش، بسیاری از افراد را به خود مجذوب خواهد کرد. اگر قصد دارید، دکوراسیون سبز و طوسی را پیاده سازی کنید؛ به طیف های رنگی، المان های مورد استفاده و تناسب رنگی میان آن‌ها توجه کنید. از اکسسوری ها با رنگ های مکمل برای جلوگیری از دلزدگی استفاده کنید و از فضای خانه خود لذت ببرید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید