فهرست مطالب

صفر تا صد دکوراسیون مدرن / 40 ایده جذاب و مدرن 2024

دکوراسیون مدرن چیست؟-دکورچوب

فهرست مطالب

دکوراسیون مدرن، جایی است که سادگی با رقصی از خطوط صاف زیبایی می‌آفریند! اگر برای چیدمان خانه خود به دنبال سبکی نوآورانه، ساده، به دور از شلوغی و در عین حال گیرا و شیک هستید؛ سبک مدرن دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید.

اغلب اوقات، واژه‌ی مدرن به اشتباه برای سبک معاصر در دکوراسیون داخلی به کار می‌رود! سبک مدرن به اوایل قرن بیستم و جنبش های طراحی این زمان باز می‌گردد. مبلمان و انواع دکوراسیون مدرن بر استفاده از متریال طبیعی، رنگ‌های خنثی یا برگرفته از طبیعت، و حذف تزئینات اضافی تاکید دارد. با این حال، در سبک معاصر ممکن است با رنگ‌های متنوعی روبرو شوید؛ در حالی که برای سبک مدرن معمولا از استایل های مونو کروم و پالت های رنگی محدود استفاده می‌شود.

با این تفاسیر احتمالا کمی گیج و سردرگم شده‎اید! اما نگران نباشید؛ برای درک دکوراسیون مدرن خانه، تنها کافی‌ است که بدانید این سبک، از لحاظ طراحی و دوره کاملا با سبک معاصر متفاوت است. در این مقاله از دکور چوب برای روشن شدن این موضوع، به سراغ تمام عناصر تعریف‌کننده‌ی طراحی مدرن می‌رویم؛ و اینکه دقیقاً چه چیزی این سبک را از طراحی معاصر متمایز می‌کند.

دکوراسیون مدرن چیست؟

طراحی دکوراسیون مدرن، ریشه در معماری و طراحی ساده و بدون تجملات آلمانی و اسکاندیناوی دارد. به عبارتی در دهه های 1920 تا 1940 با ظهور عصر ماشین آلات، سبک مدرن در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی نیز روی کار آمد. در اوایل قرن بیستم، طراحی مدرن به قدری جذاب و پر طرفدار شد که در ادامه سبک های دیگری همچون پست مدرن نیز از آن نشات گرفت.

دکوراسیون مدرن چیست

دکوراسیون مدرن خانه، با این رویکرد که ماشین آلات در ساخت مبلمان و سایر لوازم ضروری بشر، راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد محبوب شد؛ و در معماری، ساخت لوازم خانگی و هنر نیز تاثیر گذاشت.

بنابراین، طراحی مدرن با تاکید بر سادگی، استفاده از المان های مدرن در خانه، و ایجاد یک فضای راحت و در عین حال شیک شکل گرفت. با این حال، لازم است برای اجرای یک چیدمان دکوراسیون منزل مدرن و شیک با انواع المان‌ و عناصر ضروری در این سبک به خوبی آشنا شویم.

در ادامه با ویژگی های خاص این سبک، انواع دکوراسیون منزل مدرن و شیک و همچنین انواع المان های لازم برای چیدمان آن در بخش های مختلف خانه آشنا خواهیم شد.

ویژگی های دکوراسیون مدرن

همه‌ی ما می‌دانیم که پیش از اجرای یک سبک خاص از دکوراسیون داخلی، لازم است به خوبی با اصول اجرای آن آشنا شده و المان های لازم برای چیدمان این سبک را بشناسیم. بنابراین، برای اجرای انواع دکوراسیون منزل مدرن و شیک نیز در ابتدا به بررسی هر عنصر و ویژگی های آن می‌پردازیم.

ویژگی های دکوراسیون مدرن

1. الگوها و خطوط صاف و ساده در دکوراسیون مدرن

پیش از روی کار آمدن سبک مدرن، در بسیاری از طراحی های داخلی همچون گوتیک، رنسانس و ویکتوریایی از طرح های پیچیده و شلوغ، اکسسوری و تزیینات زیاد و عناصر نمایشی برای ایجاد یک فضای مجلل استفاده می‌شد. به عبارتی، در این سبک‌ها از المان هایی برای تجمل گرایی استفاده می‌شد. با این حال، سبک مدرن تمامی این عناطر را رد کرد؛ و خطوط صاف و مستقیم، فضاهای خلوت و دوری از تجملات را ترجیح داد.

چیدمان دکوراسیون مدرن پذیرایی

بنابراین، در طراحی و چیدمان دکوراسیون مدرن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و هر گوشه‌ی دیگر از خانه لازم است که؛ از خطوط صاف و الگوهای ساده و مدرن استفاده کرد.

2. رنگ های خنثی، یک عنصر مهم در سبک مدرن

از مهم ترین عناصر در سبک مدرن رنگ ها هستند. در این سبک از رنگ سفید، بژ، رنگ‌های خاکی و صرفا یک پالت رنگی محدود برای به کارگیری المان های مختلف مثل مبلمان، دیوارها، پرده و سایر عناصر استفاده می‌شود.

با این حال، می‌توان از رنگ های طبیعی نیز به عنوان رنگ های مکمل در دکوراسیون مدرن استفاده کرد. به عنوان مثال، به کارگیری رنگ‌هایی مثل سبز، رنگ های قهوه ایی و خاکی، رنگ قهوه‌ایی چوب که از طبیغت گرفته می‌شود؛ در این دکوراسیون رایج است. بنابراین، می‌توان یک دکوراسیون با پالت رنگی خنثی و اکسسوری هایی به رنگ طبیعی داشت.

رنگ های خنثی در دکوراسیون مدرن

همچنین که طراحان داخلی معتقدند در این سبک، خطوط صاف جای منحنی‌ها و رنگ های خنثی جای رنگ‌های جسورانه را می‌گیرند. تصور فضایی با این پالت رنگی نه تنها کسل کننده نیست؛ بلکه آرامش بی‌نظیری را به ساکنان خانه می‌دهد.

3. استفاده المان های ساخته شده از متریال طبیعی

عصر مدرن، مواد و متریال جدیدی را برای ساخت لوازم و مبلمان معرفی کرد. در عصر مدرن از متریالی همچون فلز، چوب و پلاستیک برای ساخت لوازم استفاده شد. هدف طراحان سبک مدرن از این کار، ایجاد تعادل میان عملکرد و زیبایی شناسی بود.

به عبارتی، در دکوراسیون منزل مدرن و شیک، لازم است که مبلمان در عین حال که کاربردی هستند و عملکرد بالایی دارند؛ ظاهر زیبایی نیز داشته باشند.

دکوراسیون منزل مدرن و شیک

 با این حال، استفاده از متریال طبیعی برای ساخت لوازم در ابتدای ظهور سبک مدرن داستان جالبی دارد! در دهه 1925 طراحان داخلی در آمریکا با استفاده از پلاستیک یک صندلی راحتی را برای استفاده در دکوراسیون مدرن ساختند؛ در حالی که طراحان آلمانی مبلمان فلزی را روی کار آوردند. در همان حال، مدرن گرایان برزیلی از چوب های طبیعی محلی برای ساخت مبلمان بهره گرفتند!

4. مبلمان با طراحی ساده و مدرن

مبلمان، صندلی‌ها و حتی از میز و تخت خواب‌های ساده و شیک بهترین المان های دکوراسیون مدرن خانه هستند. در چیدمان های سبک مدرن، لازم است تمامی المان ها طراحی ساده و به دور از پیچیدگی داشته باشند. همچنین، لازم است این عناصر علاوه بر سادگی زیبا و کاربردی نیز بوده؛ و راحتی شما را در حین استراحت، مطالعه و تماشای تلویزیون تضمین کنند.

مبلمان با طراحی ساده و مدرن

بنابراین در طراحی دکوراسیون مدرن اتاق خواب، پذیرایی و حتی آشپزخانه خود از وسایل و المان های ساده و کاربردی استفاده کنید. لازم است این وسایل علاوه بر زیبایی، محیطی راحت و آرامبخش را برای شما ایجاد کنند.

5. پلان های باز و نقش نور طبیعی در دکوراسیون مدرن

در طراحی دکوراسیون خانه مدرن، احاطه شدن فضا توسط دیوارها کم‌تر و پلان‌های باز بیشتر است. این بدان معناست که برای اجرای سبک مدرن به پلان های باز بیشتری نیاز دارید. به عنوان مثال پنجره های بزرگ، دیوارهای شیشه‌ای، نورگیرها نقش بیشتری در خانه‌ی شما خواهند داشت.

نقش نور طبیعی در دکوراسیون مدرن

با این حال، می‌توان گفت نور طبیعی نقش مهمی در دکوراسیون منزل مدرن و شیک دارد؛ و لازم است که در اجرای سبک مدرن از آن استفاده کنید. همچنین در این دکوراسیون، از پنجره های بدون پرده و یا پرده های حریر و نازک برای بهره مندی بیشتر از نور طبیعی استفاده می‌شود. پلان های باز و پنجره ها با دعوت نور به خانه، احساس بهتری نسبت به فضای شما و دلباز بودن آن می‌دهند.

بهره مندی از نور طبیعی در بسیاری از دکوراسیون های داخلی نقش مهمی دارد؛ در سبک مدرن نیز این المان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و لازم است فضایی برای عبور نور به خانه را در نظر بگیرید.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

دکوراسیون مدرن آشپزخانه فضایی است؛ که در آن سادگی، کارایی و زیبایی حرف اول را می‌زند. در این سبک از طراحی، خطوط صاف و ساده، رنگ‌های خنثی و متریال‌های مدرن مانند فلز، شیشه و سنگ به وفور به کار می‌روند.

کابینت‌ها در آشپزخانه مدرن معمولاً صاف و بدون طرح هستند و از جنس‌های مختلفی مانند ام دی اف، های گلاس، پلی گلاس و ممبران ساخته می‌شوند. رنگ‌های خنثی مانند سفید، طوسی، کرم و مشکی برای کابینت‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

انواع کانتر و سطوح روی جزیره در دکوراسیون مدرن آشپزخانه معمولاً از جنس سنگ کوارتز، کورین، مرمر یا کاشی است. رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی برای کانتر‎ها نیز بسیار محبوب هستند.

کفپوش آشپزخانه مدرن معمولاً از جنس پارکت یا لمینت است؛ رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده برای کفپوش نیز مناسب هستند.

به علاوه، لوازم و تجهیزات آشپزخانه مدرن باید ساده و کاربردی باشند. از لوازم و تجهیزاتی با طراحی‌های پیچیده و شلوغ خودداری کنید.

آشپزخانه مدرن بدون اپن
زیباترین دکوراسیون مدرن آشپزخانه ایرانی
آشپزخانه مدرن ایرانی
ورودی آشپزخانه مدرن
مدل آشپزخانه مدرن و شیک
دکوراسیون مدرن آشپزخانه

دکوراسیون مدرن پذیرایی

پذیرایی مهم‌ترین بخش هر خانه برای به نمایش گذاشتن سبک دکوراسیون شما است. در دکوراسیون مدرن پذیرایی، لازم است سبک مدرن را در انتخاب رنگ، نور پردازی، المان های ضروری، مبلمان و اکسسوری ها در نظر داشته باشید.

برای دکوراسیون منزل مدرن و شیک از مبلمان کاربردی و زیبا و در عین حال استفاده کنید. به علاوه، در انتخاب این مبلمان باید زیبایی و راحتی در استفاده از آن را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر استایل انتخابی شما برای دکوراسیون مدرن خانه تان، تم سفید و طوسی است؛ می‌توانید از مبلمانی راحت به رنگ سفید با کوسن‌های طوسی و یا پایه های فلزی نقره‌ایی استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن پذیرایی

چیدمان دکوراسیون مدرن پذیرایی

زیباترین دکوراسیون مدرن پذیرایی

دکور پذیرایی مدرن

دکوراسیون پذیرایی مدرن 1403

چیدمان دکور پذیرایی مدرن

علاوه بر مبلمان، لازم است که سبک مدرن در تمامی لوازم دیگر شما نیز رعایت شود. در دکوراسیون خانه مدرن کوچک ، استفاده از اکسسوری‌ها و وسایل غیر ضروری را به حداقل برسانید. در طراحی مدرن برای خانه های کوچک اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید؛ این است که به اندازه فضا و میزان نوری که در آن وجود دارد توجه کنید.

به عنوان مثال، اگر فضای شما دارای متراژ پایین و از نور طبیعی کمی برخوردار است؛ باید از یک پالت محدود رنگ روشن استفاده کنید. به علاوه، می‌توانید از وسایل و مبلمان مدرن چند کاربره یا چند منظوره استفاده کنید.

دکوراسیون خانه مدرن کوچک، یکی از انواع سبک های مناسب برای خانه هایی با فضای کم و متراژ پایین است.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب

در دکوراسیون مدرن اتاق خواب نیز باید به تمامی اصول سبک مدرن در چیدمان اتاق پای بند باشید. در دکوراسیون اتاق خواب مدرن، از کاغذ دیواری با طرح های مدرن و ساده به رنگ های روشن و طرح های ساده استفاده کنید.

تخت خواب شما باید به سبک مدرن بوده و علاوه بر زیبایی کارایی خوب و راحتی داشته باشد. از تخت خواب با طرح های ساده، و متریال با کیفیت استفاده کنید. یکی از موارد مهم در دکوراسیون مدرن اتاق خواب، استفاده از ملحفه با طرح های ساده و به دور از شلوغی است. بنابراین، از طرح های ساده با پالت رنگی دلخواهتان استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب

اتاق خواب مدرن و شیک

اتاق خواب مدرن و شیک دخترانه

دکوراسیون مدرن برای اتاق خواب به دنبال ایجاد فضایی ساده، شیک و آرامش‌بخش است. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و کرم پایه اصلی دکوراسیون مدرن هستند. می‌توانید از رنگ‌های تندتر ( از رنگ های طبیعی) برای ایجاد نقطه کانونی یا برجسته کردن برخی عناصر استفاده کنید. نورپردازی در دکوراسیون مدرن بسیار مهم است. از نور طبیعی و مصنوعی به طور ترکیبی استفاده کنید.

انواع دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن دنیای وسیعی از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه است که به شما اجازه می‌دهد فضایی زیبا، کاربردی و متناسب با سلیقه خود را خلق کنید. در این سبک، خطوط ساده، فرم‌های هندسی، فضاهای روشن و استفاده از مواد طبیعی حرف اول را می‌زنند. سادگی و عملکرد در این سبک حرف اول را می‌زنند. استفاده از رنگ‌های خنثی، مبلمان ساده و بدون جزئیات اضافی، و تمرکز بر فضاهای خالی از ویژگی‌های بارز این سبک است. در ادامه به انواع سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنیم.

انواع دکوراسیون مدرن

1. دکوراسیون مدرن صنعتی

دکوراسیون مدرن صنعتی سبکی خاص و منحصر به فرد است؛ که از ترکیب عناصر مدرن و صنعتی ایجاد می شود. این سبک در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و طرفداران خاص خود را دارد. استفاده از المان‌های صنعتی مانند آجر، بتن، فلز و لوله‌های در معرض دید در این سبک رایج است. این سبک فضایی خشن و سرد را تداعی می‌کند که ممکن است برای همه جذاب نباشد.

دکوراسیون مدرن صنعتی

امروزه، این سبک از دکوراسیون بیشتر برای فضاهای کاری همچون کافه‎ها و فروشگاه‌های مدرن استفاده می‌شود. به علاوه، این سبک به فضاهای باز و بزرگ با سقف های بلند نیاز دارد. همچنین، نورپردازی در این سبک بسیار مهم است؛ و از چراغ های آویز صنعتی، لامپ های رشته ای و نورهای طبیعی استفاده می شود. رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه ای در این سبک غالب هستند.

این سبک برای افراد با سلیقه خاص که به دنبال فضایی متفاوت هستند مناسب است.

2. دکوراسیون مدرن اسکاندیناوی

 سادگی، استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و نور طبیعی از ویژگی‌های بارز این سبک دکوراسیون اسکاندیناوی است. رنگ‌های روشن و خنثی نیز در این سبک غالب هستند. این سبک از تمامی اصول سبک مدرن در طراحی و چیدمان دکوراسیون پیروی می‌کند.

دکوراسیون مدرن اسکاندیناوی

به عنوان یک ایده برای اتاق نشیمن در سبک مدرن اسکاندیناوی، می‌توانید یک کاناپه ساده و مینیمال را با صندلی‌های راحتی و یک میز عسلی چوبی ترکیب کنید. همچنین از فرش‌های پشمی یا گلیم برای گرم‌تر کردن فضا استفاده کنید. یک میز و صندلی غذاخوری ساده با خطوط صاف انتخاب کنید؛ و از ظروف سفالی و چوبی برای سرو غذا استفاده کنید.

3. دکوراسیون مدرن اواسط قرن

این سبک از دهه 1950 تا 1970 میلادی رواج داشت؛ و از رنگ‌های روشن، مبلمان با خطوط صاف و اشکال هندسی استفاده می‌کرد. در این سبک نیز منحنی‌ها و تزئینات غیرضروری وجود ندارد. با این حال، در سبک مدرن اواسط قرن، رنگ‌های پررنگ همچون قرمز، نارنجی، زرد، آبی و سبز همگی رنگ‌های محبوبی بودند.

دکوراسیون مدرن اواسط قرن

سبک مدرن اواسط قرن به دلیل ظاهر شیک و مینیمالیستی خود همچنان محبوب است. همچنین ایجاد این سبک نسبتاً آسان است. چند نکته برای ایجاد ظاهری مدرن اواسط قرن در خانه خود وجود دارد:

  • به دنبال قطعاتی باشید که دارای منحنی یا تزئینات غیرضروری نباشند.
  • نترسید از رنگ‌های دیوارها، مبلمان یا اکسسوری‌های خود استفاده کنید.
  • برای ایجاد ظاهری جالب، چوب، سنگ و ریسمان را با پلاستیک، فایبرگلاس و فلز ترکیب کنید.

4. دکوراسیون مدرن کلاسیک

دکوراسیون مدرن کلاسیک، سبکی منحصر به فرد است که از ترکیب عناصر کلاسیک و مدرن خلق شده است. این سبک، تعادلی بین ظرافت و تجدد ایجاد می کند؛ و فضایی شیک و در عین حال صمیمی را به ارمغان می آورد. ترکیبی از ظرافت و زیبایی سبک کلاسیک با سادگی و کارایی سبک مدرن را در این دکوراسیون می‌توان دید. استفاده از مبلمان با خطوط صاف و ساده در کنار المان‌های دکوراسیون کلاسیک مانند پرده‌های والان‌دار، لوستر و آینه‌های بزرگ از ویژگی‌های این سبک است.

دکوراسیون مدرن کلاسیک

با این حال توجه داشته باشید که ؛ از استفاده بیش از حد از عناصر کلاسیک یا مدرن خودداری کنید و تعادل را حفظ کنید. مبلمان نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند؛ بنابراین در انتخاب آنها دقت کنید.

5. دکوراسیون مدرن ایرانی

دکوراسیون مدرن ایرانی سبکی است که زیبایی شناسی مینیمالیستی مدرن را با عناصر سنتی ایرانی ترکیب می کند. نتیجه فضایی شیک و کاربردی است که به فرهنگ و تاریخ ایرانی احترام می گذارد.

مبلمان و دکور مدرن ایرانی، اغلب دارای خطوط صاف و فرم های ساده هستند. این امر به ایجاد فضایی آرام و بدون درهم و برهمی کمک می کند.منسوجات سنتی ایرانی، مانند فرش و گلیم، اغلب برای افزودن رنگ و طرح استفاده می شوند. این منسوجات به ایجاد فضایی جذاب و صمیمی کمک می کند.

دکوراسیون مدرن ایرانی

هنر و اشیاء ایرانی، مانند نقاشی، مجسمه و سفال، اغلب برای افزودن فرهنگ و اصالت در این دکوراسیون استفاده می شوند. این اقلام به ایجاد فضایی منحصر به فرد و انعکاس سلیقه شخصی صاحب خانه کمک می کند.

دکوراسیون مدرن ایرانی به فرهنگ و تاریخ ایرانی احترام می گذارد؛ و در عین حال حس مدرن و معاصر را حفظ می کند.

دکوراسیون مدرن برای خانه های کوچک

دکوراسیون مدرن برای خانه های کوچک می تواند راهی عالی برای ایجاد فضایی شیک و کاربردی باشد. با استفاده از ترفندهای مناسب، می توانید حتی کوچکترین آپارتمان را نیز به مکانی زیبا و دلنشین تبدیل کنید. در ادامه به چند ایده برای دکوراسیون مدرن خانه های کوچک اشاره می‌کنیم.

از رنگ های روشن و خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری روشن و بژ استفاده کنید تا فضای خانه بزرگتر به نظر برسد. به علاوه، می توانید از یک رنگ تیره با تناژ طبیعی برای ایجاد یک دیوار کانونی استفاده کنید؛ اما مراقب باشید که از آن بیش از حد استفاده نکنید. همچنین می‌توانید از رنگ های پاستلی برای ایجاد فضایی آرام و دلنشین استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن برای خانه های کوچک

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید؛ تا از فضای خود به بهترین نحو استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از یک مبل تختخواب شو یا یک کاناپه با فضای ذخیره سازی استفاده کنید. از مبلمان با پایه های بلند استفاده کنید تا فضای خانه بزرگتر به نظر برسد.

باز چیدمان های ساده و مینیمال برای بخش های مختلف خانه استفاده کنید. از مبلمان خود برای ایجاد فضایی کاربردی استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از یک مبل برای جدا کردن فضای نشیمن از فضای غذاخوری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آینه ها برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید. از لامپ های روشنایی استفاده کنید که نور را به طور یکنواخت در فضا پخش کنند.

از تزئینات ساده و مینیمال استفاده کنید؛ و از گیاهان آپارتمانی برای ایجاد فضایی شاداب و سرزنده بهره بگیرید.

سخن پایانی

انتخاب نوع دکوراسیون مدرن به سلیقه شخصی شما، نوع فضا و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال فضایی ساده و کاربردی هستید؛ سبک مدرن انتخاب مناسبی برای شما است. همچنین اگر به دنبال فضایی شیک و ظریف هستید؛ سبک مدرن کلاسیک را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال فضایی نو و جسورانه هستید؛ سبک مدرن معاصر را امتحان کنید. در تمامی سبک‎های دکوراسیون مدرن، از اصول این سبک پیروی کنید؛ و در صورت لازم از راهنمایی های یک مشاور و طراح داخلی استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من