فهرست مطالب

مزایای پارکت آشپزخانه و 7 رنگ و طرح زیبای پیشنهادی

مزیت های پارکت لمینت برای آشپزخانه

فهرست مطالب

وقتی فکر تغییر دکوراسیون کف آشپزخانه به ذهنتان خطور می کند، گزینه های متعددی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. اما یک گزینه شبهه برانگیز در این میان پارکت آشپزخانه است که بسیاری از خریداران را دچار تردید می کند. قبل از آنکه بدانید آیا پارکت لمینت بهترین انتخاب برای آشپزخانه شماست، این راهنما را به طور کامل مطالعه کنید و با ویژگی هایی که یک لمینت مناسب برای آشپزخانه باید داشته باشد آشنا شوید.

آیا پارکت برای آشپزخانه مناسب است؟

آیا می توان پارکت را در آشپزخانه نصب کرد؟ برخی از کفپوش ها بدون شک بهترین انتخاب برای آشپزخانه هستند؛ به عنوان مثال سرامیک و کفپوش های وینیل گزینه های ایده آلی در آشپزخانه محسوب می شوند. برخی دیگر نیز مثل پارکت های تمام چوب اصلاً برای استفاده در آشپزخانه توصیه نمی شوند.

آیا پارکت برای آشپزخانه مناسب است؟

اما مسئله نصب لمینت در آشپزخانه نه در دسته اول قرار می گیرد و نه در دسته دوم. برخلاف متریال هایی که کاملاً برای آشپزخانه مناسب هستند لمینت در مرز قرار می گیرد. برخی از طراحان معتقدند به دلیل آسیب پذیری لمینت در برابر رطوبت استفاده از آنها در آشپزخانه مناسب نیست. درحالیکه طرفداران آن معتقدند که این محصول بهترین کفپوش برای آشپزخانه است. برخی از ایراداتی که به پارکت لمینت وارد است به همراه راهکار در جدول زیر بیان شده است.

 مشکلراهکار
رطوبترطوبت دشمن اصلی لمینت است و می تواند از درزها به آن نفوذ کند.نصب اصولی و بدون درز لمینت احتمال نفوذ آب به لایه های زیرین را به حداقل می رساند.
فرسودگیدر صورت قرار دادن اجسام سنگین بشدت دچار فرسایش می شود.مقاومت در برابر فرسایش لمینت در مقایسه با ضخامت آن ایده آل است. باید وسایل تیز و برنده و سنگین را بر روی لمینت حرکت ندهید.
نگهداریتمیز کردن لمینت بسادگی سطوح سنگی و سرامیکی نیست.برای نگهداری اصولی از لمینت باید حدالامکان از آب و دستمال نرم استفاده کرد. در غیر این صورت حتماً از از شوینده های مخصوص استفاده کنید.

آشپزخانه و آسیب با آب

آب دشمن اغلب کفپوش ها است. حتی کفپوش های سرامیکی با اینکه ضدآب هستند مشکل جذب آب دارند. بنابراین اگر آب طولانی مدت روی آن قرار بگیرد از طریق روزنه ها جذب آب صورت می گیرد. تنها کفپوش هایی که کاملاً ضدآب هستند کفپوش های پی وی سی یا همان پلاستیکی هستند. بنابراین اگر نگران رسیدن رطوبت به لمینت نیستید می توانید از پارکت به عنوان کفپوش آشپزخانه استفاده کنید. برخی از پارکت لمینت ایرانی و مرغوبی مثل تکنوفلور و آلتون مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و استفاده از آنها در آشپزخانه امکان پذیر است. ولی اگر تمایل به خرید کفپوشی دارید که صدردصد ضد آب باشد کفپوش های PVC مناسب ترین گزینه هستند.

آشپزخانه و آسیب با آب

سطح لمینت و درزها

اگر بخواهیم آسیب پذیرترین بخش لمینت را معرفی کنیم آن بخش لبه هاست. درحالیکه لایه اورلی از بالا و لایه بالانس از پایین از لایه مغزی محافظت می کنند، لبه های لمینت بدون محافظ هستند. به همین دلیل در صورت ریخته شدن آب روی لمینت امکان دارد از طریق لبه ها به لایه مغزی برسد. به همین دلیل باید لمینتی را برای آشپزخانه انتخاب کنید که دارای لبه های مقاوم تری باشند.

سطح لمینت و درزها

مقاومت در برابر خط و خش

پارکت لمینت دارای ساختار لایه ای بوده و از 4 لایه تشکیل شده است. لایه بی رنگ رویی از ایجاد خط و خش بر روی لمینت پیشگیری می کند. فرسایش لمینت را با استانداردی به نام مقاومت سایشی یا همان AC می سنجند. مقاومت سایشی مناسب برای لمینت آشپزخانه AC4 می باشد. این سطح از مقاومت تضمین کند رفت و آمدها و تمیزکاری های مکرر منجر به ایجاد آسیب های سطحی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: پارکت لمینت ایشیک

رنگ مناسب پارکت آشپزخانه

رنگ پارکت لمینت ارتباط تنگاتنگی با تعداد دفعات تمیزکاری آن دارد. لمینت های تیره آلودگی ها را بیشتر جلوه می دهند به همین دلیل برای انتخاب لمینت کف آشپزخانه بهتر است به سراغ انواع پارکت لمینت روشن بروید. پارکت لمینت های تیره همچنین خراش و آسیب های سطحی را بیشتر نمایان می کنند. درواقع به دلیل وجود تضاد رنگی بین لایه بیرونی و داخلی در صورت خراش از فاصله دور آسیب ها به چشم می رسند. به همین دلیل در فضای آشپزخانه به سراغ پارکت لمینت تیره نروید.

رنگ مناسب پارکت آشپزخانه

ضخامت پارکت آشپزخانه

کف آشپزخانه محلی ست که قرار است وسایل سنگین متعددی روی آن قرار بگیرد. بنابراین لازم است از کفپوشی با استحکام بالا در آن استفاده شود. استحکام پارکت لمینت به ضخامت آن بستگی دارد. هر قدر ضخامت پارکت لمینت افزایش بیابد استحکام لمینت نیز بیشتر خواهد شد. ضخامت رایج پارکت کف آشپزخانه 8 میلی متر است.

مزیت های پارکت لمینت در آشپزخانه

استفاده از پارکت در آشپزخانه مزایای زیادی دارد که در ادامه قصد داریم به برخی از آنها اشاره کنیم.

زیبایی ظاهری پارکت لمینت

پارکت لمینت ها کفپوش هایی هستند که در فضاهای مختلفی به کار می روند و در استفاده از آن محدودیت های خاصی وجود ندارد. محبوبیت لمینت بیشتر به دلیل تنوع در استایل، رنگ و طرح است. بنابراین در هنگام خرید با صدها طرح و رنگ مواجه هستید که امر انتخاب را برای سلایق مختلف تسهیل می شود. وقتی اقدام به خرید پارکت برای آشپزخانه می کنید می توانید به سراغ سبک ها و طرح هایی بروید که با سایر بخش های منزل در هماهنگی کامل باشد.

زیبایی ظاهری پارکت لمینت

قیمت مناسب

از دیگر مزیت های پارکت لمینت قیمت مناسب است. درواقع می توان ادعا کرد که لمینت ها از مقرون به صرفه ترین انواع کفپوش ها برای آشپزخانه هستند. با این حال پیشنهاد می شود برای خرید لمینت برای آشپزخانه بیشتر به دنبال کیفیت بالاتر باشید.

بیشتر بخوانید: پارکت لمینت شیاردار

نصب ساده

لمینت ها از طریق سیستم کلیکی نصب می شوند و در نصب آنها از هیچ ماده اضافی استفاده نمی شود. کلیک های لمینت همان شیارها و برجستگی هایی هستند که در هنگام نصب در هم قفل می شوند. نصب لمینت همچنین خیلی سریع اتفاق می افتد و در سه ساعت می توان یک منزل 80 متری را لمینت کرد.

دوام بالا

پارکت لمینت دارای ساختار چندلایه بوده و از این رو استحکام بالایی دارند. البته از آنجائیکه این محصول از فرآورده های چوبی محسوب می شود در برابر رطوبت حساس بوده و قرارگیری در برابر آن می تواند اثرات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. از این رو اکثر افراد لمینت را مناسب برای آشپزخانه نمی دانند.

قیمت پارکت آشپزخانه

شرکت دکورچوب تولیدکننده انواع پارکت آشپزخانه در طرح ها و رنگ های مختلف است و به نوعی یکی از باسابقه ترین شرکت های فروشنده کفپوش لمینت در ایران به شمار می رود. از این رو، برای تهیه پارکت لمینت آشپزخانه، می توانید از لمینت های این شرکت استفاده کنید. برای اطلاع دقیق از قیمت پارکت لمینت آشپزخانه، می توانید به صفحه خرید پارکت مراجعه کنید تا قیمت ها را مشاهده نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مناسب ترین لمینت برای آشپزخانه، می توانید با کارشناسان ما در دکورچوب تماس بگیرید.

پارکت ضدآب برای آشپزخانه

به دلیل احتمال بالای ریخته شدن آب در کف آشپزخانه، بسیاری از افرادی که علاقه دارند کف آشپزخانه خود را با پارکت بپوشانند، به دنبال پارکت ضدآب هستند. پارکت های ضدآب آشپزخانه دارای لایه رویی بسیار مقاوم، کلیک های محکم و بدون درز و لایه بالانس باکیفیت باشند تا بتوانند از نفوذ آب به لمینت جلوگیری کنند. البته لازم به ذکر است که پارکت ها در نهایت کاملا ضدآب نیستند و اصلاح پارکت ضد آب آشپزخانه را به پارکت هایی می گویند که مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت به درون پارکت دارند.

نگهداری از پارکت آشپزخانه

پارکت لمینت ها به نگهداری و مراقبت مناسبی نیاز دارند و اگر در آشپزخانه خود اقدام به نصب لمینت کردید، باید مراقبت های لازم را برای آن به عمل آورید. برای محافظت از لمینت آشپزخانه:

  • برای نظافت پارکت لمینت در آشپزخانه از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.
  • از ریختن مایعات داغ یا اسیدی روی پارکت لمینت خودداری کنید.
  • در صورت ریختن مایعات روی پارکت لمینت، بلافاصله آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.
  • برای جلوگیری از خراشیدگی پارکت لمینت، از کشیدن وسایل سنگین روی آن خودداری کنید.
  • آن را مرتب تمیز کنید.
  • مانع مرطوب شدن کف آشپزخانه شوید و در صورت وقوع، کف را به سرعت خشک نمایید.
  • اجسام داغ را روی لمینت قرار ندهید.
  • دمای آشپزخانه را در حد اعتدال نگه دارید.

6 طرح پیشنهادی بسیار زیبا برای رنگ پارکت آشپزخانه

حال که به یک شناخت از مزایا و نکات لمینت آشپزخانه رسیدیم، لازم است چند طرح پیشنهادی برای لمینت آشپزخانه را نیز به شما معرفی کنیم:

1. کفپوش سفید آشپزخانه

زیبایی پارکت سفید برای آشپزخانه واقعا خیره کننده است. رنگ سفید را تقریبا با هر طرح و رنگی از کابینت ها و سایر وایل می توانید ست کنید. کفپوش سفید انعکاس نور را در آشپزخانه افزایش می دهد و یک محیط دلباز برای آشپزی برایتان ایجاد می کند.

کفپوش سفید آشپزخانه

بیبیشتر بخوانید: پارکت چیست

2. کفپوش کهربایی آشپزخانه

یک ترکیب جذاب و زیبا، ترکیب رنگ سفید کابینت ها با کفپوش های کهربایی است. اگر سلیقه سنتی تری دارید و تمایل تان به رنگ های گرم بیشتر است، این ترکیب را برای شما ساخته اند. رنگ کهربایی را اغلب برای بازسازی کف خانه های قدیمی و تاریخی به کار می برند و استفاده از آن، گرما، آرامش و حس نوستالژیک فوق العاده لذت بخشی را برایتان تداعی می نماید.

کفپوش کهربایی آشپزخانه

3. کفپوش قهوه ای آشپزخانه با کابینت های سفید

اگر دوستدار دکوراسیون داخلی خانه به سبک خانه های روستایی اروپایی هستید، این ترکیب رنگ را انتخاب کنید. الگو و بافت رنگ قهوه ای، خراش های کوچک لمینت آشپزخانه تان را از دید همه مخفی نگه می دارد. همچنین، این ترکیب رنگ نیز یک ترکیب کلاسیک و قدیمی می باشد که این روزها استفاده از آن ها بسیار رایج و پرطرفدار است.

کفپوش قهوه ای آشپزخانه با کابینت های سفید

4. کفپوش قهوه ای تیره برای آشپزخانه

قهوه ای تیره نیز در کنار رنگ سفید جلوه بسیار زیبایی دارد. برای افزایش این زیبایی، می توانید از وسایل نارنجی رنگ (نارنجی را باید با دقت انتخاب کنید!) در چیدمان وسایل آشپزخانه استفاده کنید تا آشپزخانه شما زیباتر به نظر برسد.

کفپوش قهوه ای تیره برای آشپزخانه

5. کفپوش قهوه ای افرا، مناسب برای آشپزخانه

تنها توصیفی که زیبایی این رنگ را ادا می کند همین است؛ به رنگ افرا. رنگ افرا علاوه بر رنگ سفید، با انواع رنگ های روشن نیز به خوبی ست می شود و گرمای آرامش بخشی به آشپزخانه شما می دهد.

کفپوش قهوه ای افرا، مناسب برای آشپزخانه

6. کفپوش چوبی خاکستری

ترکیبی از زیبایی چوب و خاکستر. انگار که رنگ زیبای چوب از دل خاکستر برآمده باشد! این رنگ، رنگ روشنی محسوب می شود و بهتر است آن را با کابینت های تیره ست کرد. محیط آشپزخانه با این نوع پارکت ها بسیار مدرن و زیبا خواهد شد.

کفپوش چوبی خاکستری

راهنمایی انتخاب پارکت لمینت آشپزخانه

آشپزخانه یکی از پرترددترین مکان‌ها در خانه است. بنابراین، انتخاب کفپوش مناسب برای این فضا بسیار مهم است. پارکت لمینت یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آشپزخانه است زیرا ظاهری زیبا و طبیعی دارد و در برابر رطوبت و ضربه مقاوم است.

هنگام انتخاب پارکت لمینت آشپزخانه، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • کیفیت مواد اولیه: پارکت لمینت برای استفاده در آشپزخانه باید از مواد اولیه باکیفیت ساخته شود تا در برابر رطوبت و ضربه مقاوم باشد.
  • ضریب سایش: پارکت لمینت برای استفاده در آشپزخانه باید دارای ضریب سایش بالایی باشد تا در برابر سایش ناشی از رفت و آمد و جابجایی وسایل مقاوم باشد.
  • ضریب اصطکاک: پارکت لمینت برای استفاده در آشپزخانه باید دارای ضریب اصطکاک بالایی باشد تا از سر خوردن جلوگیری کند.
  • طرح و رنگ: پارکت لمینت در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است. هنگام انتخاب پارکت لمینت برای آشپزخانه، طرح و رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد.
  • قیمت: قیمت پارکت لمینت آشپزخانه بسته به کیفیت، طرح و رنگ آن متفاوت است. قبل از خرید، حتماً قیمت کفپوش را با بودجه خود مقایسه کنید.

سخن پایانی

در این نوشته درباره پارکت آشپزخانه و نکات مهم پیرامون آن، اصل مناسب بودن یا نبودن پارکت برای آشپزخانه و طرح و رنگ های زیبای پیشنهادی برای پارکت لمینت آشپزخانه صحبت کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت و استفاده کافی را برده باشید.

4/5 - (3 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

2 دیدگاه در “مزایای پارکت آشپزخانه و 7 رنگ و طرح زیبای پیشنهادی

  1. کامرانی گفت:

    می خواستم بدونم برای آشپزخانه از کف پوش های پی وی سی استفاده کنیم و یا از پارکت لمینت؟

    1. pooriya badpa گفت:

      بسته به سلیقه و نحوه استفاده شما از هر جفتش می توانید استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من