فهرست مطالب

رنگ بندی پارکت لمینت

رنگ بندی پارکت لمینت

فهرست مطالب

رنگ بندی پارکت لمینت ها شامل رنگ های زیادی از تیره ترین و تا روشن ترین ها را شامل میشود، از این رو که انتخاب رنگ مناسب برای پارکت لمینت محیط کار به نسبت دشواری است، تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله به شما عزیزان کمک کنیم تا با نکات مهم و کاربردی انتخاب رنگ آشنا شوید و در نهایت بتوانید بهترین مدل و طرح و رنگ را هنگام خرید پارکت لمینت خود انجام دهید.

بهترین رنگ برای کف خانه

انتخاب رنگ مناسب برای کفپوش خانه در کنار انتخاب رنگ کاغذ دیواری و قرنیز اهمیت بالایی دارد و نه تنها معیاری برای اندازه گیری و پی بردن به ذوق و سلیقه صاحب خانه خواهد بود، بلکه به طور مستقیم با احساس آرامش و آسودگی خاطری که برای افراد ساکن در خانه ایجاد میکند نیز ارتباط دارد، به این ترتیب باید دقت بیشتری بهترین رنگ کفپوش برای خانه در انتخاب آنها شود.

بهترین رنگ برای کف خانه

حال که به اهمیت انتخاب رنگ بندی مناسب برای پارکت لمینت پی بردیم، میدانیم که نخستین گام انتخاب رنگ کفپوش هنگام خرید میباشد، اینجاست که داشتن اطلاعات دقیق از کاربرد کفپوش های تیره یا روشن و نحوه ست کردن آنها ب سایر المان های درون خانه اهمیت زیادی پیدا میکند؛ بیشتر افراد بعد از رسیدن به این مرحله از ما میپرسند که پارکت لمینت تیره بهتر است یا روشن؟

1- پارکت لمینت با رنگ تیره

پارکت لمینت رنگ تیره یا به طور کلی کفپوش های تیره رنگ انتخاب پر ریسکی هستند، زیرا برای تمام فضاها نمیتوان از آنها استفاده کرد و همچنین تا حدی فضای خانه شما را هم تیره و کوچک میکنند، بنابراین استفاده از آنها در فضاهای کوچک یا اتاق‌هایی که تاریک و کم نور هستند توصیه نمیشود، اما این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که رنگ های تیره نسبت رنگ های روشن بیشتر کثیفی را نشان میدهند.

2- پارکت لمینت با رنگ روشن

رنگ های روشن اما برای هر فضایی قابل استفاده هستند و شما میتوانید براساس رنگ کاغذ دیواری و یا نورگیر بودن یا نبودن محیط خو آنها را انتخاب کنید، پارکت لمینت رنگ روشن جزو پرطرفدارترین رنگ ها در بین خانواده های ایرانی است.

3- پارکت لمینت کرمی

رنگ کرمی در رنگ بندی پارکت لمینت در گروه رنگ های روشن قرار می گیرد و تمام ویژگی هایی که یک رنگ روشن می تواند در فضا ایجاد کند در خود دارا می باشد. رنگ کرم را می توان در انواع سرد و گرم به کار برد. انواع گرم آن دارای تناژ زرد بیشتر و نمونه های سرد آن دارای تناژ رنگ سفید بیشتر هستند.

رنگ کرم از جمله رنگ‌های استثنایی هست که تقریبا با هر رنگی قابلیت ست شدن دارد. کرم می تواند دوستداران رنگ سفید را که حوصله تمیزکاری‌های مکرر را ندارند راضی کند. این رنگ خنثی به دلیل درخشش پائینی که دارد خیلی دیر دلزدگی ایجاد می‌کند. بنابراین اگر انتخاب پارکت لمینت شما رنگ کرم باشد تا سال های سال از تعویض آن راحت خواهید بود. از طرفی دیگر رنگ کرم تناژ رنگی متفاوتی دارد؛ که از میان آنها می‌توان به طیف استخوانی، نخودی، بژ، شیری و خاکی اشاره کرد.

پارکت لمینت کرم

از قابلیت های این رنگ می توان به همزیستی مسالمت آمیز آن با سایر رنگ ها را برشمرد. به نحوی که می توان ادعا کرد کمتر رنگی ست که نتوان آن را با رنگ کرم ست کرد. به همین دلیل اگر نمی خواهید در انتخاب کفپوش ریسک بزرگی بکنید می تواند به سراغ انواع کرم آن بروید.

4- پارکت لمینت گردویی

پارکت گردویی از رنگ‌های شناخته شده‌ای ست که در فضاهای متعددی می‌توان از آن استفاده کرد. درواقع بدلیل نوع تناژ رنگی که دارد می توان آن را رنگی با قابلیت استفاده عمومی دانست. همچنین این رنگ به نسبت رنگ‌های روشن نیاز به نگهداری کمتری دارد. از طرفی دیگر افرادی که حیوان خانگی دارند و کفپوش منزلشان در معرض خطر خراشیدگی قرار دارد، با انتخاب این رنگ تا حد زیادی احتمال آسیب ها را کاهش می دهند.

5- پارکت لمینت سفید

در رنگ بندی پارکت لمینت روشن ترین رنگ سفید است. این رنگ ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد و می تواند فضا را تمیز و مرتب جلوه دهد. این رنگ به طور کلی اغلب توسط افرادی که به دلایل مختلف اعم از کوچکی فضا و نور ناکافی تمایل دارند دکوراسیون بسیار روشنی داشته باشند انتخاب می شوند. البته نگهداری از کفپوش رنگ روشن به مراقبت و نگهداری بیشتری احتیاج دارد.

مبحث انتخاب رنگ پارکت لمینت فقط برای کفپوش‌ها مطرح نیست. لمینت‌ها عناصری کاربردی هستند که علاوه بر کف بر روی دیوارها نیز قابل نصب و استفاده هستند. درحقیقت دارا بودن ویژگی‌هایی از جمله عایق صدا و گرما بودن و ویژگی‌های خاص ظاهری زمینه استفاده از آن بر روی دیوارها را نیز فرآهم کرده است. رنگی که اغلب از آن به عنوان دیوارپوش استفاده می‌شود کرم، قهوه ای و سفید است. البته لمینت‌ها را اغلب به صورت محدود و در بخش‌های خاصی استفاده می‌شوند.

پارکت لمینت سفید

رنگ های روشن آلودگی و لکه ها را بیشتر نشان می دهند و از این رو سطح آنها باید بیشتر از نمونه تیره آن تمیز شده و در فواصل زمانی کوتاه تری طی کشی شود. پس اگر این رنگ را انتخاب کرده اید باید در زمینه نگهداری و مراقبت از آن بیشتر تلاش کنید.

6- پارکت طرح اسکاندیناوی

یکی از شیک‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین سبک‌هایی که در طراحی پارکت لمنیت مطرح است سبک اسکاندیناوی می‌باشد. ویژگی لمینت طرح اسکاندیناویایی بزرگ بودن تایل ها و رنگ کم رنگ متمایل به سفید در آن است. بدلیل محبوبیت این مدل پارکت ها در مناطق اسکاندیناوی به اصطلاح به آن پارکت لمینت طرح اسکاندیناوی می گویند. برای افرادیکه تمایل دارند از پارکت کرمی استفاده کنند انتخاب رنگ پارکت لمینت کار پیچیده ای نخواهد بود زیرا این نوع از پارکت لمینت‌ها علی رغم سادگی ظاهری وکم بودن تعداد گره ها بسیار شکیل هستند.

بهترین رنگ بندی پارکت لمینت برای خانه چست؟

با اینکه رنگ های تیره و روشن هر کدام کاربرد خاص خود را دارند، اما برای منزل و خانه توصیه ما استفاده از رنگ های روشن میباشد زیرا فضا را دلنشین تر و باز کرده و میتوانید برای اتاقی خاص در منزلتان از پارکت تیره استفاده کنید

بهترین رنگ بندی پارکت لمینت برای خانه چست؟

علاوه بر رنگ بندی مناسب پارکت لمینت، توجه به نورپردازی نیز میتوانید فضای منزل شما را زیبا کند و در صورت انتخاب رنگ تیره برای پارکت، مثل پارکت لمینت قهوه ای و مشکی با استفاده از نور میتوانید تا حدی تیرگی کفپوش ها را تعدیل کنید، توصیه می‌کنم از رنگ‌های گرم برای مبلمان خود بهره بگیرید. این انتخاب فضایی دنج و پر از آسایش را برای شما فراهم میآورد.

انتخاب رنگ پارکت لمینت براساس سبک منزل

سبک‌ های متفاوت و مختلفی برای دیزاین خانه ها وجود دارد و انتخاب رنگ پارکت کاملا وابسته به استایل و سبک استفاده شده در دکوراسیون منزل شما دارد، در اینجا به چند تا از این ایده‌ های عمومی و رایج اشاره میکنیم که با کمک آنها میتوانید هم برای انتخاب سبک دکورخانه و هم برای انتخاب رنگ بندی پارکت لمینت مناسب و هماهنگ با هارمونی رنگ های منزلتان استفاده کنید:

  • اگر شما یک استایل ساحلی برای اتاق خود انتخاب کرده اید از پارکت رنگ‌های روشنِ چوبی یا سفید استفاده کنید.
  • رنگ و طرح پارکت آهنگ خاصی به فضا و دکوراسیون اتاق شما میدهد، پس رنگی را انتخاب کنید که با استایل اتاق شما بهترین هماهنگی را ایجاد کند.
  • رنگ پارکت یا پارکت لمینت برای سبک ‌های ساحلی و اسپورت، سفید و روشن، برای دکوراسیون سنتی، آلبالویی و زرشکی و بلوطی و برای دکوراسیون مدرن، رنگ های خاکستری باشد.
  • اگر شما دکور سنتی برای اتاق در نظر گرفته‌اید، از پارکت رنگ ‌های آلبالویی یا رنگ چوب بلوط (رنگی‌ ست مایل به قهوه ‌ای تیره و جگری) بهره ببرید.
  • اگر اتاق یا محل کار شما استایلی مدرن دارد، رنگ‌ های خاکستری و تیره یا مشکی را امتحان کنید.

پارکت لمینت مشکی

لمینت مشکی را شاید کمتر از سایر رنگ ها مشاهده کرده باشید ولی استفاده از آن می تواند مزیت های فوق العاده ای داشته باشد. ار جمله اینکه لمینت های مشکی کمتر از سایر رنگ ها در معرض آلودگی قرار دارند و می توان به نسبت لمینت های رنگ روشن سطح آن را دیرتر تمیز کرد به این دلیل که لک و آلودگی بر روی سطح تیره به سختی نمایان خواهد شد، همچنین این لمینت ها دیرتر از لمینت های روشن در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهند.

پارکت لمینت مشکی

رنگ مناسب برای پارکت اتاق نشیمن و پذیرایی

در تمام خانه های ایرانی بخش نشیمن یا پذیرایی مهم ترین بخش بوده و بیشتر افراد سعی دارند تا دکوراسیون بخش را به بهترین شکل ممکن در بیاورند، از این رو انتخاب کاغذ دیواری و پارکت لمینت برای این بخش بیشتر از بخش های دیگر اهمیت دارد، رنگ پیشنهادی ما برای استفاده در اتاق پذیرایی شما برای استفاده از پارکت لمینت، رنگ خاص و جذاب فندقی است.

پارکت فندقی، فضای گرم و دل نشینی ایجاد می کند که پیشنهادی مناسب برای اتاق نشیمن یا پذیرایی است و حس طبیعت را به خانه می آورد و یکی از جذاب ترین رنگ های متداول است و اگر دکوراسیون هایی که با این رنگ و سبک کار شده است را ببینید، بدون شک شما نیز یکی از طرفداران جدی پارکت فندقی برای پذیرایی خانه خود میشوید.

نسبت رنگ پارکت و دیوارها را طبق چه معیاری انتخاب کنیم؟

در صورتی که می خواهید منزلتان باریک و بلند به نظر برسد رنگ سقف و کف را روشن و دیوارها را تیره کنید، درصورتی که می خواهید اتاق تان پهن باشد رنگ پارکت را تیره و دیوار و سقف را روشن انتخاب کنید؛ درصورتی که فضایی هنری می خواهید رنگ سقف را روشن و دیوار و کف را تیره کنید. پارکت لمینت خاکستری برای ایجاد فضایی شیک و آرامش بخش است. رنگ پارکت لمینت قهوه ای حس طبیعت را داده و با مبلمان روشن فضای زیبایی را ایجاد می کند، رنگ بژ نیز حس مدرن بودن و جدید بودن را القا می کند.

بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب چیست؟

همان طور که در بالا هم گفته شد انتخاب رنگ به سلیقه و همین طور چیدمان اتاق بسیار ربط دارد، اما به شکل کلی برای اتاق ها به دلیل این که فضای کوچکتری نسبت به دیگر قسمت های منزل دارند پارکت لمینت های رنگ روشن می تواند فضای با طراوتی را ایجاد نماید، اگر اتاق خواب تان کوچک است از پارکت رنگ روشن حتما استفاده نمائید و اگر اتاق خواب تان بزرگ و دلباز است می توانید از پارکت های تیره هم استفاده کنید.

پارکت لمینت قهوه ای

پارکت لمینت قهوه ای متداول ترین رنگ است و این رنگ در انواع تیره و روشن، با گره یا کم گره، گرم و سرد در بازار موجود است و به نوعی ویژگی های ظاهری پارکت تمام چوب را دارا می باشد. انواع تیره آن در منازل بزرگ و انواع روشن در منازل کم نور و بعضاً کوچک کاربرد دارد. بیشتر در خانه هایی که دکوراسیون کلاسیک و نور مناسب در فضای خانه هست استفاده میشود.

پارکت لمینت قهوه ای

نکته: همچنین اگر شما از مبلمان با رنگ های متمایل به سرد مانند بنفش یا آبی در دکور اتاق نشیمن خود استفاده می کنید، در نظر داشته باشید که استفاده از پارکت های به رنگ نسکافه ای نیز، تاثیر زیادی در جذابیت دکوراسیون شما و از بین بردن حس سردی فضا خواهد داشت.

پارکت لمینت ماهاگونی

رنگ ماهاگونی در واقع همان رنگ قهوه ای مایل به رنگ قرمز است، این رنگ ظاهری کلاسیک دارد و در خانه هایی که از این سبک دکوراسیون طبیعت می کنند انتخاب بسیار ایده آلی خواهد بود، ترکیب رنگ کفپوش زرشکی با مبلمان استیل یک ترکیب فوق العاده زیبا خواهد بود. اگرچه این رنگ در فضاهای مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرد و مختص سبک دکوراسیون کلاسیک نمیباشد.

پارکت لمینت ماهاگونی

پارکت لمینت طوسی

رنگ طوسی از رنگ های ترند در سال های اخیر به خصوص در مقوله دکوراسیون داخلی بوده است. این رنگ سمبل وقار بوده و در دنیای مدرن امروزی شاید بهترین رنگ باشد، رنگ طوسی اگرچه رنگی خنثی محسوب می شود اما چه کسی گفته که نمیتواند فضا را متحول کند.

پارکت لمینت طوسی

به عبارت دیگر برخلاف آنچه که تصور می کنید استفاده از لمینت طوسی می تواند مکمل خوبی در کنار سایر رنگ ها مثل زرد، بنفش و سبز باشد. این رنگ همچنین در فضاهای تجاری و اداری نیز جایگاه ویژه ای دارد به این دلیل که بخوبی می تواند جدیت و حرفه ای بودن را در خود بگنجاند.

پارکت لمینت شیاردار

یکی از ویژگی‌هایی که برخی از انواع لمینت دارا هستند شیار یا به اصطلاح V-GROOVE است. به این ترتیب که پس از نصب شیارهای زیبایی در مرز میان دو تایل پدید می آید. این ویژگی سبب می‌شود لمینت به انواع کفپوش های چوبی طبیعی شبیه شود. بنابراین قبل از انتخاب پارکت لمینت حتماً به خرید انواع شیاردار هم فکر کنید. البته لمینت های شیاردار اندکی گرانتر از انواع بدون شیار به فروش می‌رسند.

انواع رنگ های لمینت در سال 2023

رنگ بندی های محبوب پارکت لمینت در سال 2023 در دنیا به ترتیب زیر هستند:

  • رنگ سفید پارکت لمینت
  • رنگ بلوند پارکت لمینت
  • رنگ عسلی پارکت لمینت
  • رنگ طوسی پارکت لمینت مثل فیلی و استخوانی

مشاوره جهت انتخاب بهترین رنگ برای پارکت لمینت

اما برای انتخاب رنگ پارکت یک سری اصول کلی وجود دارد که می تواند به انتخاب مشتری ها کمک کند که ما در این جا برای راحت تر شدن کار مشتری ها ذکر می کنیم: اولین نکته ای که در این جا باید ذکر کنیم این است که با رنگ می توانیم فضا را بزرگتر، کوچک تر، بلند تر، روشن تر، عمیق تر، تاریک تر و با روح تر نشان دهیم پس بایستی که ابتدا مشخص کنیم با انتخاب رنگ قصد چه کاری را داریم.

مهم ترین نکته ای که ما به مشتریان دکورچوب در ابتدا می گوییم این است که اگر فضایی که دارید کوچک است سعی کنید رنگ پارکت لمینت انتخابی تان روشن باشد تا فضا بزرگتر جلوه کند و اگر فضایتان بزرگ است سعی کنید رنگ لمینت تان تیره باشد تا فضا کلاسیک تر نمایش داده شود، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

4.6/5 - (8 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من