قرنیز طرح سنگ

فیلتر براساس قیمت:
دسته‌های محصولات
فیلتر بر اساس برند
فیلتر بر اساس کشور سازنده
فیلتر بر اساس جنس
فیلتر بر اساس رنگ
فیلتر بر اساس ابعاد
فیلتر بر اساس ضخامت

قرنیز 12 سانت مدرن پی وی سی پلی فریم

190,000 تومان
امروزه قرنیز ها با ارتفاع بیشتر مثل 10 و 12 سانت طرفداران بسیاری به سمت خود جلب کرده‌اند. قرنیز 12

قرنیز پلی فریم و ابزار آلات polyframe

برای قیمت تماس بگیرید
شرکت پلی فریم اصفهان در سال ۱۳۸۵ در شهر هنر و صنعت اصفهان توسط جناب آقای هوایی صنعت گر برجسته

قرنیز آرپان و ابزارآلات arpan

برای قیمت تماس بگیرید
قرنیز آرپان arpan در حقیقت مکمل مجموعه دیوارپوش های آرپان هستند که با طرح و رنگ سنگ مرمر در حال

نمایش دادن همه 3 نتیجه

قرنیز طرح سنگ

قرنیز طرح سنگ یکی دیگر انواع قرنیز است که در این مقاله از سایت مجله دکورچوب به توضیح ویژگی های آن خواهیم پرداخت، قرنیزها ابزارهای تزئینی باریکی هستند که در حد فاصل بین دیوار و کف زمین قرار می گیرند و کاربردهای متعددی دارند؛ اول از همه قرنیزها نقش محافظ دیوار را بازی می کنند و از نفوذ نم و رطوبت به دیوار ممانعت به عمل می آورند. اما این تنها نقش قرنیزها نیست، استفاده از قرنیز می تواند از نازک کاری دیوار در برابر انواع صدمات و ضربات احتمالی ناشی از جابه جایی وسایل جلوگیری می کند. قرنیزها همچنین ابزارهای تزئینی محسوب می شود. قرنیز طرح سنگ یکی از انواع قرنیز است که از سنگ طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. این نوع قرنیز به دلیل زیبایی و دوام بالا، از محبوبیت زیادی در دکوراسیون داخلی برخوردار است.

به همین دلیل انتخاب رنگ و خرید آن می تواند برای بسیاری چالش بر انگیز باشد. قرنیزها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که شامل قرنیزهای سنگی ، ام دی افی، PVC، سرامیکی و چوبی می شوند. انتخاب نوع قرنیز بستگی به کفپوشی که از آن استفاده کرده اید دارید؛ درصورتیکه کفپوش از جنس پارکت یا پارکت لمینت باشد انواع ام دی افی و چوبی توصیه می شود، حال آنکه اگر کف منزل از جنس سنگ و سرامیک باشد کفپوش های سنگی و سرامیکی بهترین گزینه هستند.

قرنیز سنگی چیست؟

قرنیز طرح سنگ چیست؟

دیوارها از مقاومت کافی در برابر رطوبت برخوردار نیستند و همچنین در برابر ضربات ناشی از جابه جایی و اسباب کشی بسیار آسیب پذیر هستند از این رو از قرنیز ها به منظور محافظت از دیوار و کف در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. در واقع قرنیزها که در بخش پایینی دیوار نصب می شوند از نفوذ رطوبت و آسیب های ناشی از جابه جایی وسایل تا حد زیادی می کاهد. از سوی دیگر قرنیزها به لحاظ زیبایی و افزایش هارمونی فضا مورد توجه قرار می گیرند.

قرنیز طرح سنگ طبیعی از سنگ‌های استخراج شده از معادن ساخته می‌شود. این نوع قرنیز دارای زیبایی و جلوه طبیعی است و می‌تواند در فضاهای مختلف، از جمله منازل مسکونی، تجاری و اداری استفاده شود.

قرنیزها یکی از انواع قرنیزهایی هستند که هم زیبا هستند و هم بسیار مقاومند. ماده اولیه ساخت آنها همانطور که از نامشان برمی آید سنگ است. قرنیزهای سنگی در مواقعی که کفپوش از جنس سنگ و یا سرامیک باشد کاربرد دارند. استفاده از قرنیزهای سنگی به نسبت سایر قرنیزها از قدمت بیشتری برخوردار است. برای خرید قرنیز پی وی سی میتوانید به صفحه آن مراجعه کنید.

اگرچه شکل استفاده از این نوع از قرنیزها به دلیل محدودیت های موجود در ابزارها متفاوت بوده است. درگذشته قرنیزهای سنگی به صورت ساب خورده و ساده مورد استفاده قرار می گرفتند ولی در حال حاضر قرنیزهای سنگی با دستگاه تراش به شکل های زیباتری تزئین می شوند. قرنیزها در ارتفاع های مختلفی تولید می شوند که بسته به جنس قرنیز می تواند متغیر باشد. قرنیزهای سنگی اغلب در ابعاد بین 10 تا 15 سانتی متری موجو هستند و این ارتفاع نسبت به سایر انواع قرنیزها بالاتر می باشد.

قرنیز طرح سنگ مصنوعی

قرنیز طرح سنگ مصنوعی از مواد اولیه مختلفی، مانند سیمان، رزین و پودر سنگ ساخته می‌شود. این نوع قرنیز دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به قرنیز طبیعی است و می‌توان آن را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید کرد.

برای خرید انواع مدل های قرنیز به صفحه قرنیز مراجعه کنید.

تعریف قرنیز سنگی

معایب قرنیز سنگی

  • قرنیز طرح سنگ از دوام کمی برخوردار هستند، درواقع سنگ به طور کلی از مقاومت بالایی برخوردار است اما وقتی ساب می خورد از مقاومت آن بشدت کاسته می شود.
  • قرنیزهای سنگی بشدت سنگین هستند و حمل آنها دشوار است. این خسیسه کار نصب را نیز با مشکل روبرو می کند.
  • طول قرنیزهای سنگی اغلب کوتاهتر از سایر قرنیزهاست، بنابراین مار نصب همراه با دشواری خواهد بود.
  • سنگ چون جزء مصالح طبیعی ست دارای خلل و فرج متعددی در روی سطح می باشد بنابراین امکان آسیب دیدگی و شکستن در آن بیشتر است.
  • قرنیزهای سنگی از محدودیت رنگ برخوردار هستند.
  • قیمت قرنیزهای سنگی به مراتب بیشتر از سایر قرنیزها است.

حتما بخوانید: زیبایی در دکوراسیون با بهترین قرنیز موجود در بازار

انواع جنس قرنیز طرح سنگ

قرنیز طرح سنگ در انواع مختلفی از سنگ‌ها، مانند سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ تراورتن و سنگ مرمریت تولید می‌شود. هر یک از این سنگ‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند که می‌تواند در زیبایی و جلوه قرنیز تأثیرگذار باشد. اما سنگ های مرمریت و تراورتن دو مدل رایج در ساخت قرنیزها هستند. سنگ تراورتن بدلیل مقاومت بسیار بالا و سنگ مرمریت به دلیل ویژگی های سطحی مطلوب دو نمونه از سنگ های پرکاربرد هستند. البته سنگ های چینی و گرانیتی نیز در این حوزه به کار گرفته می شوند.

انواع جنس قرنیزهای سنگی

قیمت قرنیز سنگی

سنگ های به کار برده شده در قرنیزهای سنگی به نسبت سایر مصالح مثل MDF و PVC گرانتر هستند، بنابراین تعجبی ندارد اگر بگوییم که قیمت قرنیزهای سنگی بیشتر از قرنیزهای ام دی افی یا پی وی سی باشد. البته در میان قرنیزهای سنگی نیز تفاوت قیمتی مشاهده می شود. قرنیزهای سنگ طبیعی قیمتی بالاتر از قرنیزهای سنگ مصنوعی دارند و زیباتر تلقی می شوند. همچنین ضخامت قرنیزهای سنگی از دیگر فاکتورهای قیمت گذاری محسوب می شود. قرنیزهای ضخیم تر به این دلیل که مواد اولیه بیشتری در تولید آنها استفاده شده است و درنتیجه مقاومت بیشتری دارند گرانتر هستند. مثلاً قیمت قرنیز سنگ مرمریت از گرانیت بالاتر است.

بیشتر بخوانید:راهنمای جامع انتخاب رنگ قرنیز

قیمت قرنیز سنگی

نصب قرنیز سنگی

نصب قرنیزهای سنگی با یکی از روش های ملات یا دوغاب انجام می شود و مثل نصب سایر قرنیزها که با چسب صورت می گیرد نیست. این روش نصب اندکی مشکل تر از روش نصب چسبی ست و ریخت و پاش های بیشتری دارد. برای نصب قرنیزهای سنگی باید به جنس کفپوش توجه شود درصورتیکه کفپوش از جنس سنگ باشد استفاده از قرنیزهای سنگی توصیه می شود. همچنین برای انتخاب ارتفاع قرنیز سنگی باید به ابعاد فضا توجه کنید. در فضاهای بزرگ استفاده از قرنیزهای ارتفاع بالاتر رایج تر است.

  • دیوار باید تمیز و عاری از هرگونه ناهمواری باشد.
  • چسب مخصوص قرنیز باید به درستی استفاده شود.
  • قرنیز باید به صورت دقیق و بدون فاصله نصب شود.

کلام آخر

در این راهنما به بررسی موضوع قرنیزهای سنگی پرداختیم و مزایای استفاده از قرنیزهای تهیه شده از سنگ در دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار دادیم؛ استفاده از قرنیزهای سنگی در دکوراسیون داخلی سبب می شود ضمن زیبایی و افزایش هارمونی در فضا از دیوارها و کف نیز محافظت شود و طول عمر آنها نیز به مراتب افزایش یابد. به همین دلیل این روزها قرنیزها دیگر به عنوان یک عنصر تزئینی مطرح نیستند چراکه اثر آنها در افزایش طول عمر دیوارها و کفپوش به مراتب مهم تر از زیبایی یوده و به این ترتیب استفاده از آن را ضروری می کند.

پروژه های اجرا شده