فهرست مطالب

آشنایی با راهکارهای ست کاغذ دیواری با مبلمان

ست کاغذ دیواری با مبلمان

فهرست مطالب

توجه به دکوراسیون منزل، نحوه چیدمان وسایل و هماهنگی در طرح و رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از کاغذدیواری نه تنها موجب دلنشینی بیشتر و صمیمی‌تر شدن فضای خانه می شود، بلکه در صورت هماهنگی با سایر اجزا خانه باعث شکوفایی خلاقیت و نوآوری در ذهن شما می گردد. در ابن مقاله از مجله دکورچوب میخواهیم در رابطه با ست کاغذ دیواری با مبلمان منزل صحبت کنیم.

هماهنگی در طرح و رنگ اجرای خانه

همانطور که می دانید کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های زیادی با کیفیت های متفاوت در بازار موجود است. اینکه کاغذدیواری منزل شما از چه طرح و رنگی برخوردار باشد، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد اما پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب کاغذدیواری حتماً به هماهنگی طیف رنگی و طرح کاغذ دیواری با سایر وسایل خانه از جمله مبل و پرده توجه کنید. برای مثال: کاغذ دیواری در کدام قسمت از فضای خانه مورد استفاده قرار می گیرد؟ میزان نور محیط چه قدر است؟ متراژ فضا و همینطور ارتفاع سقف از موضوعات مهمی است که حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه مطالب ما در رابطه با انتخاب طرح و رنگ متناسب با دیزاین فعلی و یا جدید فضای منزل، نکاتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید گزینه خاص مورد نظر را انتخاب کنید.

توجه به هماهنگی در جنس کاغذ دیواری و سبک مبل

طبق گزارش کارشناسان ما یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که به ما مراجعه می کنند ست کاغذ دیواری با مبل است. اولین مسئله ای که برای هر کس در انتخاب کاغذ دیواری پیش می آید این است که سبک کاغذ دیواری حتماً متناسب با مدل مبلمان باشد به عنوان مثال اگر مدل مبلمان منزل کسی سبک کلاسیک می باشد بهتر است کاغذدیواری استفاده کند که به شیوه کلاسیک طراحی شده یا بالعکس. همانطور که شخصی که کت شلوار مجلسی می پوشد کفش کتانی ورزشی به پا نمی کند. برای آنکه راه حل این مسئله را بیابید در این مقاله همراه ما باشید. همچنین می توانید از طریق ارتباط با مرکز تماس دکورچوب، از مشاوره رایگان متخصصین دکورچوب بهرمند شوید.

برای آشنایی با رنگ های کاغذ دیواری مناسب برای خانه های کوچک مقاله ” چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می دهد  ” را بخوانید.

 نحوه ست کردن کاغذ دیواری با سبک های مختلف مبلمان خانه

سبک هایی که در دکوراسیون داخلی و ست کاغذ دیواری و مبلمان به کار برده می شود غالباً به دو دسته تقسیم می شود:

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک

لازم است بدانید هر کدام از این سبک ها به شاخه های متعددی تقسیم می شود.

کاغذدیواری با جنس نان وون (مدرن) و pvc (کلاسیک) دو دسته عمده از نظر جنس در کاغذدیواری ها هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

کاغذدیواری pvc : طرح هایی که در کاغذدیواری های pvc به کاربرده شده طرح های کلاسیک می باشند که به نظر می رسد معمولاً این طرح ها با مبل های سلطنتی و پارچه هایی که جنس مخمل، ساتن، کتان و … هماهنگی بیشتری دارند. به عنوان مثال شما برای ست کاغذ دیواری با مبلمان سلطنتی می توانید از کاغذ دیواری با جنس pvc استفاده کنید اما چنانچه فضای زیادی در اختیار ندارید نباید در استفاده از الگوهای بزرگ و شلوغ برای کاغذ دیواری، پارچه و سبک مبل منزل خود زیاده روی کنید و استفاده از الگوهای شلوغ در طرح کاغذدیواری و مبلمان در کنار هم را به حداقل برسانید.

ست کاغذ دیواری با مبلمان قهوه ای

کاغذدیواری نان وون: طرح هایی که برای کاغذدیواری با جنس نانوون استفاده می شوند عمدتاً  دارای طرح های مدرن هستند و به نظر می رسد این نوع کاغذدیواری ها با مبل های مدرن با پارچه های مخملی کبریتی و…که دارای بافت ریزتر هستند که همانطور که در بالا گفته شد اغلب بدون طرح یا دارای طرح های ساده می باشند هماهنگی بیشتری دارند و البته با توجه به این نکته که سادگی و مدرن بودن الزاماً در یک سو قرار نمی گیرند .

بدنیست به این نکته اشاره کنیم که اگر شما هم در انتخاب کاغذدیواری هم پارچه مبل از مدل های ساده یا بدون طرح استفاده کنید به مرور زمان متوجه خواهید شد فضای شما بی روح است و جذابیت بصری نخواهد داشت، البته این نظریه در رابطه با سبک مینیمال به هیچ عنوان صدق نمی کند و ما هوای طرفداران سبک مینیمال را هم در این مقاله خواهیم داشت.

ست کاغذ دیواری با مبلمان در سبک مدرن

  ویژگی های سبک مدرن:

_سادگی در تمام عناصر موجود در محیط

_اجتناب از جزئیات و تزئینات اضافه در فضا

_استفاده از رنگ های طبیعی که سایه های غلیظ نیز می توان به آن اضافه کرد

_استفاده از اشکال انتزاعی در طرح ها

_مدل مبل ها بیشتر چرم یا تمام پارچه بدون نقش و جزئیات است.

وقتی فضای اندکی در خانه برای چیدمان در اختیار دارید و نور کافی وجود ندارد بهتر است به  سراغ سبک مدرن بروید. برای ست کاغذ دیواری با مبلمان به سبک مدرن دقت کنید که رنگ بافت و طرح آن ها باهم هماهنگ باشند تا به چیدمان مدرن و ایده آل خود دست پیدا کنید. برای خواندن ادامه مطالب مربوط به ست کردن کاغذ دیواری با مبل ما همراه باشید.

سبک کلاسیک:

سبک کلاسیک لقب مادر را در میان سایر سبک ها به خود اختصاص داده است. تجمل گرایی در این سبک جایگاه ویژه ای دارد. سبک کلاسیک معمولاً مناسب خانه هایی است  که متراز بالای  80 متر دارند.

ویژگی های سبک کلاسیک

_مناسب خانه های بزرگ و تجمل گرا

_شلوغ بودن محیط به دلیل استفاده از وسایل پر زرق و برق و بزرگ

_به کارگیری وسایل تاپ و لوکس در فضا

_مبل ها بیشتر چوبی هستند با طرح پارچه های گل دار و شلوغ. اکثر وسایل چوبی هستند،

_فرم اشکال در سبک کلاسیک معمولاً به شکل منحنی می باشد

به طور کلی دقیقاً نمی توان گفت که ست کاغذ دیواری با مبلمان در کنار یکدیگر از قواعد خاصی پیروی می کنند اما رعایت برخی از اصول می تواند کمک خوبی در روند انتخاب ما باشد. هر چند گاهی اوقات ایجاد یک تضاد یا برهم زدن اصول اثر هنری به وجود می آورد که با رعایت ده ها قاعده هرگز نمی توان به همچین اثری دست پیدا کرد. بله گاهی با فضایی که چیدمان می کنیم یک اثر هنری به وجود می آید . برای آشنایی بیشتر با سبک کلاسیک مقاله ” دکوراسیون کلاسیک اروپایی ” را بخوانید.

استفاده از چند مدل کاغذ دیواری در ست با مبلمان

استفاده از چند مدل کاغذ دیواری برای ست کردن با مبل

اگر می خواهید به جای یک مدل کاغذدیواری از چند مدل کاغذدیواری برای فضای مورد نظر خود استفاده کنید باید توجه کنید که سبک و رنگ کاغذدیواری ها متناسب با یکدیگر باشند. پیشنهاد ما به شما این است که  از استفاده از تناژهای مختلف رنگی در کنار یکدیگر اجتناب کنید. از  نکاتی که دراین رابطه وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-معمولاً استفاده از رنگ های روشن در چند تناژ مختلف در کاغذدیواری های موجود دریک فضا پیشنهاد نمی شود مثلا قرارگیری رنگ آبی روشن در کنار بنفش یا رنگ قرمز در کنار کرمی فضای شما را دچار بی نظمی و تضادی نادرست می کند.

2-پرهیز از استفاده از چند رنگ خنثی در کنار یکدیگر به عنوان مثال استفاده از رنگ طوسی روشن و کرم

3-استفاده از تناژهای مختلف طلایی وقهوه ای درکنار کرم

4-استفاده از رنگ های جیغ یا روشن فقط در صورتی در کنار مدل دیگری از کاغذ دیواری پیشنهاد می شود که ساده یا مدل دار همان رنگ کاغذدیواری مورد استفاده قرار بگیرد.

5-گاهی اوقات می توان ست چند مدل کاغذ دیواری در کنار یکدیگر را از الگوهایی که در طبیعت وجود دارند نمونه برداری کرد مثل کنار هم قرارگیری رنگ زرد و مشکی و رنگ آبی و سفید و…

نکاتی دررابطه با ترکیب طرح های مختلف کاغذدیواری

1-نکته قابل توجه در این رابطه این است که نباید از چند مدل متفاوت با الگوهای درشت استفاده کنید. مثلاً نباید کاغذ دیواری داماسک را با یک الگوی دایره ای در کنار یکدیگر استفاده کنید یا از دو مدل کاغذدیواری با الگوهای پیچیده و درشت در کنار یکدیگر استفاده کنید چون فضای شما بسیار شلوغ و نامنظم دیده می شود.

2-درست کردن کاغذدیواری ها می توانیم از کاغذدیواری های ساده و کاغذدیواری های طرح دار در کنار یکدیگر استفاده کنیم، البته سعی کنید از مبلمان ساده استفاده کنید تا هارمونی زیبایی برقرار شود

توجه به هماهنگی در جنس کاغذدیواری ها

مسئله قابل توجه در این رابطه هماهنگی درجنس و بافت کاغذدیواری ها می باشد مثلاً استفاده  از کاغذدیواری با جنس مخمل دررکنار کاغذدیواری با جنس سُر و براق از زیبایی فضای ما می کاهد.

مقاله مرتبط: کاغذ دیواری برای راهرو

نحوه ست کردن کاغذ دیواری با رنگ های مختلف مبلمان و چیدمان منزل

دررابطه با نحوه ست کردن رنگ طرح و سبک کاغذدیواری با مبلمان چندین نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

1-معمولاً برای ست کردن مبلمان راحتی با طرح اسپرت از کاغذدیواری مدرن استفاده می شود.

2- همانطور که پیش تر گفته شد بهتر است برای مبلمان ساده از کاغذدیواری ساده استفاده نشود، زیرا فضای خانه خنثی و بی روح می شود و یا اگر به دیزاین مینیمال علاقه دارید حداقل رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید که جلوه زیبایی داشته باشد، حتی اگر از رنگ های سرد استفاده می کنید توجه به این نکته حائز اهمیت است. برای این امر می توانید از کاغذدیواری طرح دار نان وون با الگوهای زیبا استفاده کنید و رنگ کوسن ها را با رنگ کاغذدیواری هماهنگ کنید.

ست کاغذ دیواری با مبلمان

3-اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به ست کردن از نظر رنگ در تمامی وسایل خانه علاقه دارید میتوانید روکش های مبلمان خود را با کاغذدیواری هماهنگ کنید البته پیشنهاد ما این است که رنگ قسمت کوچکی از روکش مبل ها را با رنگ کاغذ دیواری هماهنگ کنید.

4- در ست کردن کاغذدیواری ها می توانیم از کاغذدیواری های ساده و کاغذدیواری های طرح دار در کنار یکدیگر استفاده کنیم، البته سعی کنید ازمبلمان ساده استفاده کنید تا هارمونی زیبایی برقرار شود.

5- سعی کنید از رنگ های سرد و بی روح مانند کرم بر روی دیوارهای کمتری استفاده کنید؛ به کارگیری از رنگ کرم به مقدار زیاد باعث ایجاد فضای بی روح درخانه خواهد شد، هر چند که استفاده زیرکانه و هوشیارنه از این رنگ می تواند این موضوع را به نفع شما تمام کند. به عنوان مثال اگر ست کاغذ دیواری و مبلمان شما طیف رنگی کرم و قهوه ای دارد شما با انتخاب هوشمندانه رنگ طلایی میتوانید زیبایی ترکیب خود را دو چندان کنید که سبب می شود دکوراسیون شما لوکس به نظر برسد.

** همانطور که پیش تر به آن اشاره شد ابعاد فضایی که دراختیار داریم در تصمیم گیری ما بسیار موثر است. برای فضاهای بزرگ دستمان بازتر خواهد بود اما قسمت هایی از منزل که از فضای کمتری برخوردار است و یا بهره گیری از نور طبیعی محدود است یا پنجره ندارد در ست کاغذ دیواری با مبل بهتر است از رنگ های تیره برای کاغذدیواری ها استفاده نشود و به جای آن از رنگ های روشن استفاده شود تا فضای منزل بزرگ تر به نظر برسد. توجه به نور پردازی در منزل هم می تواند به بزرگ تر دیده شدن فضای خانه کمک کند.

مقاله پیشنهادی :  رنگ سال 2023

ست کردن کاغذ دیواری و پرده

یکی از عوامل تأثیرگذار در زیبا به نظر رسیدن دکوراسیون منزل توجه به انتخاب رنگ و طرح متناسب برای کاغذدیواری و پرده ها می باشد. علاوه بر آن باید به وسعت فضای مورد نظر نیز توجه کنید. اما مهم‌تر از همه چیز انتخاب رنگ و طرحی است که در نهایت بتواند علاوه بر ایجاد حس زیبایی و لوکس بودن، آرامش را به شما و عزیزانتان القا کند.

اگر می خواهید از رنگ های روشن و جاندار برای پرده استفاده کنید سعی کنید رنگ کاغذدیواری را ازبین رنگ های کرمی سفید یا طوسی بسیار روشن استفاده کنید. یا اگر می خواهید در انتخاب رنگ پرده از رنگ های خنثی استفاده کنید برای رنگ کاغذدیواری هم  بهتر است از رنگ های تیره تر در همان تناژ استفاده کنید به عنوان مثال اگر پرده شما کرمی است برای کاغذدیواری می توانید از کرمی مایل به قهوه ای یا طلایی استفاده کنید یا اگر رنگ پرده طوسی روشن است می توانید برای کاغذدیواری از طوسی مایل به خاکستری  یا سورمه ای  یا سفید استفاده کنید.

سبک دکوراسیون، طیف رنگی مناسب و نور فضا عوامل بسیار مهمی در انتخاب نوع کاغذ دیواری هستند. اما مهم‌ترین مسئله در انتخاب هر نوع دکوراسیون، فراهم کردن حس آرامش در فضای خانه است. به همین دلیل حتی در خانه‌هایی که فضای بزرگی دردسترس است، نباید برای تمامی دیوارها از کاغذ دیواری با رنگ تیره با طرح‌های شلوغ استفاده کرد، این کار علاوه بر کوچک و شلوغ نشان دادن خانه باعث القای حس ناآرامی و هیجان بیش از حد خواهد شد.

درخصوص ترکیب رنگ ها  در ست کاغذ دیواری با مبلمان و پرده  بهتر است ایده هایی دراختیار داشته باشید تا بهره گیری کنید به عنوان مثال اگر می خواهید از کاغذدیواری های طلایی در منزل خود استفاده کنید می توانید از رنگ هایی مثل رنگ زرشکی، تناژهای مختلفی از کرم، قهوه ای و… برای پارچه های مبل و یا پرده خود استفاده کنید. اگر می خواهید دکوراسیون منزل شما لوکس به نظر برسد سبک مبلمانی که اغلب در کنار  رنگ طلایی قرار می گیرد مبلمان به سبک سلطنتی و استیل هستند. کاغذدیواری با جنس pvcگزینه مناسبی برای این سبک دکوراسیون می باشد. همچنین به لحاظ کیفیت کاغذ دیواری های گرنددیزاین با توجه به تنوع در طرح و رنگ و جنس مرغوبی که دارند می توانند تمام دغدغه ها و نیازتان را در جهت ست کاغذ دیواری با مبلمان شما رفع کنند.

به نمونه های زیر توجه کنید:

ست کاغذ دیواری با مبلمان
ست کاغذ دیواری با مبلمان
5/5 - (1 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من