فهرست مطالب

ایده هایی برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

فهرست مطالب

احتمالاً اغلبمان در مورد دکوراسیون سنتی و مدرن به طور مستقل شنیده ایم اما آیا می دانستید که می توان این دو سبک دکوراسیون به ظاهر متضاد را با یکدیگر ترکیب کنید؟ بله درست شنیده اید. در هنر دکوراسیون داخلی خلق دکوراسیون منزل سنتی و مدرن دور از ذهن نیست. می توان با راهکارهایی امکان تلفیق این دو سبک کاملاً متضاد را فرآهم کرد. این راهکارها می تواند بخوبی جلوی هزینه های اضافی برای تغییر دکوراسیون را بگیرد. بنابراین اگر شما هم تا حدودی به هر دو این سبک ها علاقه مندید و نمی دانید که کدامیک را انتخاب کنید تا انتهای این راهنما با ما همراه باشید.

ایده هایی برای دکوراسیون سنتی و مدرن

دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

وقتی سلیقه افراد خانواده متفاوت باشد و نتوان در نهایت بین سبک دکوراسیون سنتی و مدرن به نتیجه رسید می توان به سراغ تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن رفت. تلیفق این دو سبک می تواند یک انتخاب کاملاً چالشی می باشد؛ چراکه این دو سبک کاملاً متضاد یکدیگر هستند. نه تنها اشکال و خطوط در این دو سبک متفاوت هستند بلکه حجم استفاده از وسایل در این دو سبک متضاد است. در سبک مدرن اغلب پس زمینه ساده و خلوت انتخاب می شود حال آنکه در سبک کلاسیک برخلاف این قضیه را شاهد هستیم. اما همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که همین تضادهاست که می تواند باعث جذابیت در دکوراسیون داخلی شود. در ادامه راهنمائی هایی را در جهت ایجاد این سبک از دکوراسیون ارائه خواهیم کرد.

تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن

مبلمان مدرن در دکوراسیون منزل سنتی و مدرن

وقتی تصمیم می گیرید که سبک مدرن و کلاسیک را تلفیق کنید، سعی کنید همیشه سهم مدرن را بیشتر از سنتی در نظر بگیرید. در مورد انتخاب مبلمان نیز بهتر است به سراغ مبلمان مدرن بروید و سعی کنید از عناصر سنتی به صورت محدودتر و برای افزایش جذابیت استفاده کنید. بنابراین یک رویکرد این است که مبلمان اصلی را مدرن انتخاب کنید و بعد در کنار آن از صندلی های سنتی استفاده کنید.

نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که در سبک دکوراسیون منزل سنتی و مدرن نباید به سراغ لوازمی بروید که بسیار مدرن و یا بسیار سنتی هستند. چراکه در این صورت امکان تلفیق آنها میسر نخواهد بود.

لوازم دکوری سنتی در دکوراسیون کلاسیک و مدرن

لوازم دکوری که در منزل استفاده می کنید می تواند بر حس و حال فضا تأثیر زیادی داشته باشد و باعث می شود فضا مدرنتر یا کلاسیک تر به نظر برسد. این نکته را باید در هنگام انتخاب فرش، تابلوها و به طور کلی لوازم دکوری به یاد داشته باشید.

یک ایده جالب برای فرش اتاق خواب می تواند ترکیبی از فرش سنتی در بالا و فرش مدرن در زیر باشد. این ایده به فضا عمق خواهد داد ضمن اینکه حس و حال فضا همچنان سنتی خواهد ماند.

ترکیب دکور مدرن و کلاسیک

تاثیر کاغذ دیواری بر دکوراسیون سنتی

دیوار ها همیشه جز مواردی بوده اند که به همان حالت اولیه و ساده ی خود رها می شدند و یا در نهایت روی آن ها را رنگ های روشن می زدند. نکته مهم این است که می توانید با صرف هزینه ای پایین و زمان بسیار کم دیوارهای منزل تان را با کاغذ دیواری های سنتی  بپوشانید. خوشبختانه  امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان این امر وجود دارد که نقش های مختلف و متفاوتی از طرح های سنتی را بر روی کاغذ دیواری ها به اجرا در آورد.

در زمان های گذشته از کاشی های رنگی و پر نقش و نگار در دکوراسیون خارجی و داخلی اماکن ها استفاده می شد، کاشی هایی که در بناهای سنتی، عمارت های شخصی، مکان های مذهبی مانند سقف های مساجد و آرامگاه های معروف کار شده اند. امروزه از این مدل کاشی کاری ها در داخل منازل سنتی ایرانی استفاده می شود. اگر به هر دلیلی مایل به انجام کاشی کاری در منزل خود نیستید به شما پیشنهاد می کنم که از دیوارپوش ها و کاغذ دیواری طرح سرامیک استفاده کنید.

 انتخاب بهترین کفپوش برای دکوراسیون سنتی خانه های ایرانی و خارجی

در زمان های قدیم در مناز ایرانی از فرش های قرمز و موکت هایی در زیر آن ها به عنوان کفپوش استفاده می شد. حتی در زمان حال نیز می توانید موکت ها و فرش های سنتی را مشاهده کنید. خانه های قدیمی را معمولا با کاشی های ساده می پوشاندند و چون نمای زیبایی نداشت بر روی آن ها فرش و گلیم های رنگی پهن می کردند. اما امروزه می بینید که سرامیک ها و کفپوش های چوبی مانند پارکت و پارکت لمینت ها جای کفپوش های سنگی و کاشی ها را گرفته اند.

در دکوراسیون سنتی چوب متریالی است که به مقدار زیادی حس و حال سنتی بودن را به محیط القا می کند و خانه ی شما را با طبیعت پیوند می دهد. نصب پارکت ها و پارکت لمینت های چوبی به منزل شما حس و حالی زیبا و نچرال می دهد. خاصیت کفپوش های چوبی آن است که می توانید آن ها را تقریبا در تمامی سبک های دکوراسیون استفاده کنید. کافیست رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید و دیگر لوازم را با آن ست کنید.

پارکت لمینت ها رنگ ها طرح های گوناگونی دارند و می توانید آن هارا به صورت ساده یا به صورت طرح دار در منزل خود مورد استفاده قرار دهید. اینکه کف منزل شما چوبی باشد به تنهایی قسمت بزرگی از دکوراسیون سنتی را در منزل شما به وجود آورده است زیرا سرامیک ها متریال های نو و جدیدی هستند اما چوب ها همیشه از قدیم الایام در ساخت خانه ها مورد استفاده قرار می گرفتند.

بیشتر بخوانید: انواع سبک دکوراسیون داخلی؛ معرفی و راهنمای انتخاب سبک دکوراسیون

لوازم و اجسام دکوراتیو که معمولا در دکوراسیون سنتی به کار می روند بسیار متنوع هستند و شما می توانید طیف گسترده ای در انتخاب این وسایل داشته باشید برای مثال اولین موردی که به آن می پردازیم کوسن ها و بالش هایی با طرح های سنتی می باشند، می توانید با انتخاب چند کوسن در اندازه های متفاوت با طرح و نقش های سنتی برای مبل هایتان مقداری حس سنتی به منزل تان اضافه کنید.

از چه اکسسوری ها و لوازمی برای ایجاد فضایی سنتی در منزل مان استفاده کنیم؟

لوازم و اجسام دکوراتیو که معمولا در دکوراسیون سنتی به کار می روند بسیار متنوع هستند و شما می توانید طیف گسترده ای در انتخاب این وسایل داشته باشید برای مثال اولین موردی که به آن می پردازیم کوسن ها و بالش هایی با طرح های سنتی می باشند، می توانید با انتخاب چند کوسن در اندازه های متفاوت با طرح و نقش های سنتی برای مبل هایتان مقداری حس سنتی به منزل تان اضافه کنید.

مورد دیگر، استفاده از اجسام دکوراتیو فلزی و چوبی می باشد، مجسمه های برنجی که در قالب طرح هایی از حیوانات و مدل های پیچیده و هندسی هستند می توانند به فضای نوستالژیک و سنتی منزل شما کمک کنند، همچنین لوازم چوبی مانند گلدان ها، سبد های چوبی و یا حصیری قاب عکس های چوبی نیز از لوازمی هستند که می توانید در دکوراسیون سنتی مورد استفاده قرار بدهید.

در دکوراسیون سنتی معمولا لامپ ها در قالب آباژور های پارچه ای و چین دار، لوستر هایی کلاسیک و کریستالی، گرسوز های نفتی و یا شمعدان های لاله عباسی در خانه ها مورد استفاده قرار می گرفتند. معمولا این شمعدانی ها را بر روی کمد های چوبی و یا تاقچه ها قرار می دادند. شما می توانید از موارد ذکر شده بر روی تاقچه ی شومینه و یا شلف های چوبی باز در اتاق پذیرایی تان به عنوان اجسام دکوراتیو استفاده کنید.

مبلمان در دکوراسیون سنتی به چه شکلی می باشد؟

اگر دوست دارید تا مبلمان سنتی داشته باشید سعی کنید تا پارچه های مبلتان رنگی و گلدار باشد این مدل مبلمان همیشه در قالب مبلمان کلاسیک و قدیمی جای داشته اند. می توانید در قسمتی از فضای اتاق نشیمن تان تخت چوبی قرار دهید و روی آن را با تشک چه های پشمی و نرم بپوشانید از پارچه ها و گلیم های نازل به عنوان روکش بر روی تشک چه ها استفاده کنید و بر روی تخت چند متکای گرد و استوانه ای قرار دهید. می توانید از چند میز کوچک در کنار تخت استفاده کنید و بر روی آن ظروف چینی و قدیمی قرار دهید.

مبلمانی که در دکوراسیون سنتی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند به شکل های گوناگونی وجود داشته باشند مبلمان استیل و مبلمان راحتی و کاناپه ها همگی می توانند در دکوراسیون سنتی منزل تان بدرخشند فقط باید با توجه به سبکی که دوست دارید در ترکیب با دکوراسیون سنتی اجرا کنید را در نظر بگیرید. می توانید از چند مبل تک نفره ی سوزن دوزی شده در کنار مبلمان مدرن استفاده کنید. به این صورت منزل شما رنگ و بوی دکوراسیون سنتی را به خود می گیرد و در عین حال فضای خانه به روز و جدید است.

برای دیدن نمونه ها و خرید پارکت لمینت میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

در دکوراسیون سنتی آشپزخانه را چگونه دکور بچینیم؟

ظاهر آشپزخانه ها را می توانید با استفاده از کابینت های کلاسیک و کابینت های چوبی شبیهه به آشپزخانه های سنتی بکنید. استفاده از طرح های سنتی در آشپزخانه بیشتر در جزییات احساس می شود اما مواردی نیز وجود دارد که می تواند به خوبی نمای آشپزخانه ی شما را سنتی جلوه دهد. یکی از این موارد استفاده از دیوارپوش های بین کابینتی سنتی می باشد.

رنگ ها و طرح های سنتی زمانی که در میان کابینت ها دیده شود می تواند آشپزخانه شما را کاملا سنتی و کلاسیک جلوه بدهد. این دیوارپوش ها و کاغذ دیواری های آشپزخانه را می توانید در شرکت دکورچوب در طرح های مختلف پیدا کنید کافیست به دکورجوب مراجعه کنید و نمونه های کاغذ دیواری و دیوارپوش ها را از نزدیک ملاحظه فرمایید.

دکوراسیون-سنتی-در-آشپزخانه

ظروفی که می توانید در دکوراسیون داخلی سنتی در آشپزخانه تان مورد استفاده قرار دهید و حس و حال قدیمی بودن را منتقل بکنید ظروف چینی گلدار مانند چینی های قدیمی مادرانمان می باشد همچنین می توانید از ظروف مسی نیز استفاده کنید که هم برای سلامتی شما مفیدند هم نمایی زیبا و نوستالژیک دارند.

شرکت دکورچوب با نصابان حرفه ای خود می تواند کابینت های بی نظیر و زیبایی را برای آشپزخانه ی شما ساخته و نصب نماید بهترین مدل کابینت که با دکوراسیون داخلی منزل سنتی هم خوانی دارد کابینت های ممبران می باشند که طرح ها و منبت کاری های زیبایی بر روی خود دارند و با رنگ ها و روکش های زیبا و متنوع در بازار وجود دارند. برای اطلاع از قیمت کابینت ها با کارشناسان دکورچوب تماس بگیرید.

1- استفاده از رنگ ها

در فضاهای سنتی می توان از رنگ های گرم و پر رنگ تر استفاده کرد. در عوض در مورد سبک مدرن رنگ های ملایم تر و سردتر کاربردهای بیشتری دارد. وقتی بخواهیم ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن داشته باشیم دو رویکرد می تواند وجود داشته باشد.

می توان به عنوان مثال، رنگ های خنثی را با مبلمان سنتی همراه کنید. این کار باعث می شود رنگ چوب خود را بیشتر نشان دهد. در طرف مقابل اگر رنگ های گرم و تند را در کنار ابزارهای مدرن می تواند گرما و صمیمیت فضا را بیشتر کند.

2- تقارن

تقارن و توجه به آن در دکوراسیون داخلی نیز می تواند فضای دکوراسیون را به سبک مدرن یا کلاسیک سوق دهد. به طور کلی تقارن از ویژگی هایی ست که فضا را سنتی جلوه می دهد. در دکوراسیون تلفیقی سنتی و مدرن این شما هستید که باید هوشمندانه از آن استفاده کنید تا تعادل بین ویژگی های مدرن یک فضا با ویژگی های کلاسیک آن حفظ شود. به عنوان مثال استفاده از کاغذ دیواری داماسک متقارن در کنار یک مبلمان مدرن شاید بهترین مثال از کارایی تقارن در این سبک محسوب شود.

تقارن در سبک دکوراسیون سنتی و مدرن

3- استفاده از متریال های مختلف

ترکیب متریال های مختلف یکی دیگر از راههای ایجاد یک دکوراسیون منزل سنتی و مدرن است. دراین فضا استفاده از یک لوستر یک حرکت سنتی ست اما یک لوستری که دارای سطحی فلز مانند است کاملاً مدرن به نظر خواهد رسید. بعلاوه ترکیب آینه برنجی، سبدهای حصیری و فرش اگرچه پراکنده به نظر می رسد اما حسی مدرن به فضا می دهد. چرم یک متریال کلاسیک محسوب می شود اما اگر روی صندلی که به شکل مدرن طراحی شده باشد حس و حالی مدرن ایجاد می کند. متریال های دارای تکسچر مثل پشمی می توانند در کنار لوازم مدرن ایده ای برای ایجاد دکوراسیون خانه سنتی مدرن باشد.

در این سبک توجه به استفاده از چوب نیز بسیار مهم است؛ اما انتخاب رنگ چوب بسیار مهم است. برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید استفاده از چوب های تیره در دکوراسیون سنتی مدرن توصیه می شود. درست است که چوب های تیره ظاهری کلاسیک دارند اما اگر آنها را در کنار لوازم فلزی براق قرار دهید دیگر چنین حسی نخواهید داشت.

متریال در دکوراسیون مدرن و سنتی

4- ایجاد تعادل در معماری

در دکوراسیون منزل سنتی و مدرن سعی کنید بر عناصر معماری مثلاً شومینه که رنگ و بویی سنتی دارند تأکید داشته باشید؛ اما ترسی از اینکه ظاهری مدرن به آن بدهید نداشته باشید. مثلاً محل شومینه را با رنگ های مدرن بپوشانید. همچنین اگر فضایی از منزل دارای قاب و یا گچبری و یا قرنیز می باشد آن را با دیوارها به یک رنگ نقاشی کنید.

از سوی دیگر حتی می توان با ثابت نگه داشتن عناصر سنتی معماری و افزودن مبلمان و سایر عناصر مدرن دیگر اثر آنها را تعدیل کنید. مثلاً قرار دادن یک دست مبلمان مدرن در کنار شومینه آجری می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که بدنبال آن بودید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی موضوع دکوراسیون منزل سنتی و مدرن پرداختیم و سعی کردیم راهکارهایی برای تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن ارائه دهیم. اما درواقع صدها رویکرد برای ایجاد یک دکوراسیون تلفیقی وجود دارد و موارد ذکر شده تنها تعدادی از آنهایی بود که تصور کردیم اجرای آن ساده تر و عملی تر خواهد بود.

5/5 - (3 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من