فهرست مطالب

کفپوش مناسب بالکن و تراس؛ کف بالکن چی بزنیم؟

کفپوش مناسب بالکن

فهرست مطالب

کفپوش مناسب بالکن، مهم‌ترین انتخابی است که برای طراحی دکوراسیون بالکن و تراس باید در نظر گرفت. بالکن و تراس از فضاهای بیرونی هر ساختمان هستند؛ که بیشتر از سایر بخش‌ها در معرض عوامل محیطی مثل نور خورشید، رطوبت، سرما و گرما قرار می‌گیرند. بنابراین؛ انتخاب یک کفپوش مناسب برای بالکن، که در برابر این عوامل محیطی مقاوم و ماندگار باشد بسیار مهم است.

المان‎های به کار رفته در تراس و بالکن علاوه بر ویژگی‌های ساختاری و کیفی استاندارد؛ باید بتوانند به این محیط جلوه و زیبایی نیز ببخشند. چرا که بالکن و تراس، از بخش‌های مهم و جذاب هر ساختمان هستند؛ که با توجه به عناصر و متریال به کار رفته در آن‌ها، می‌توان محیطی زیبا و مقاوم با کاربری‌ فراوان داشت.

انتخاب‌های بسیاری برای کفپوش بالکن و تراس، وجود دارند؛ که می‌توان بر اساس سلیقه، بودجه و شرایط محیطی فضای مورد نظر یکی را انتخاب و به کار برد. در ادامه با معرفی انواع کفپوش بالکن ، و بررسی مزایا و معایب آن‌ها سعی داریم؛ راهنمای جامعی در خرید و بهترین انتخاب برای کفپوش تراس را ارائه دهیم.

معرفی کفپوش مناسب بالکن

یکی از مسائل مهم در طراحی و چیدمان بالکن‌ها، انتخاب کفپوش مناسب بالکن است. در انتخاب کفپوش مناسب برای بالکن باید زیبایی، عملکرد و ایمنی را در انتخاب‌های خود در نظر بگیریم. حال این سوال پیش می‌آید که کف بالکن چی بزنیم؟ در ادامه به انواعی از کفپوش‌ها که برای بالکن و تراس مناسب هستند، می‌پردازیم. در میان این کفپوش‌ها بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای شما کفپوشی است؛ که با شرایط محیطی شما سازگار باشد.

انواع کفپوش بالکن

کف بالکن چی بزنیم؟

بهترین کفپوش برای بالکن

کفپوش تراس

معرفی کفپوش مناسب بالکن

1. کفپوش ترموود؛ زیبایی ماندگار با مقاومت بالا در بالکن و تراس

کفپوش ترموود یکی از بهترین گزینه‌ها برای کفپوش مناسب بالکن و تراس است. این کفپوش از چوب‌های طبیعی ساخته می‌شود؛ که تحت فرآیندی به نام ترمووودینگ، مقاوم‌سازی شده‌اند. ترمووودینگ باعث می‌شود که چوب در برابر رطوبت، پوسیدگی، حشرات و قارچ‌ها مقاومت بالایی پیدا کند. همچنین، این فرآیند باعث می‌شود؛ که رنگ و ظاهر چوب تغییر کند و در برابر تابش نور خورشید و اشعه UV مقاوم شود.

کفپوش ترموود

کفپوش‌های ترموود، انتخابی مدرن و زیبا برای استفاده در تمامی بخش‌های ساختمان و به خصوص یک کفپوش مناسب برای بالکن‌ ها هستند. چرا که ویژگی‌های ظاهری و ساختاری آنها را به گزینه‌ایی مناسب و عالی تبدیل کرده است. علاوه بر این، شما می‌توانید از ترموود به عنوان دیوارپوش نیز در تراس‌های خود استفاده کنید؛ و از زیبایی بی‌نظیر آن بهره بگیرید.

کفپوش ترموود در انواع مختلفی از جمله تایل، تخته و پروفیل تولید می‌شود. انتخاب نوع کفپوش ترموود به عوامل مختلفی از جمله ابعاد فضای مورد نظر، میزان بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. همچنین، انواع مختلف ترموود نصب آسان و راحتی دارند؛ و تنها با صرف زمانی کم می‌توان آن‌ها را نصب کرد.

2. کفپوش چوب پلاست؛ انتخابی مدرن و با دوام

یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای کفپوش بالکن، استفاده از کفپوش چوب پلاست است. این کفپوش ترکیبی از چوب و پلاستیک بوده که توسط تکنولوژی‌های به روز تولید می‌شوند. به همین سبب دارای ویژگی‌های ساختاری خوب و مقاومی در برابر بسیاری از عوامل محیطی هستند.

چوب پلاست به عنوان یک کفپوش مناسب بالکن شناخته می‌شود؛ چرا که ر برابر رطوبت، شرایط آب و هوایی نامساعد، پوسیدگی، ترک خوردگی و تغییر رنگ بسیار مقاوم است. به علاوه، این کفپوش از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است؛ بنابراین گزینه‌س مناسبی برای استفاده طولانی مدت در بالکن و تراس‌ها خواهد بود.

کفپوش چوب پلاست

یکی از مهم ترین ویژگی‌های این کفپوش، سطح ضد لغزش است؛ که آن ‌را به گزینه‌ایی مناسب برای کفپوش تراس تبدیل کرده است. همچنین برای نصب کفپوش چوب پلاست نیاز به مهارت خاصی نیست و به راحتی می‌توان آن را انجام داد. در هنگام خرید این کفپوش به ضخامت؛ نوع پروفیل و رنگ آن توجه کنید.

3. کفپوش LVT؛ کفپوش مناسب بالکن با ظاهر و ساختاری لوکس

کفپوش LVT یا وینیل جامد یک گزینه عالی برای کفپوش مناسب بالکن است. این کفپوش از موادی ساخته شده است؛ که در برابر آب، رطوبت، نور خورشید و سایش مقاوم هستند. LVT همچنین دارای طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها است؛ که می تواند با دکوراسیون بالکن شما مطابقت داشته باشد.

کفپوش LVT

کفپوش‌های LVT به دلیل داشتن ساختاری چند لایه، و مقاومت بالای خود یک کفپوش مناسب برای بالکن و همچنین سایر بخش‌های ساختمان هستند. این کفپوش‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها قیمت بالاتر دارند؛ اما با توجه به ویژگی آن‌ها می‌توان گفت این قیمت منطقی است. دوام و ماندگاری این کفپوش‌ها به قدری بالا است؛ که می‌توان در انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و همچنین فضاهای صنعتی از آن استفاده کرد.

این کفپوش‌ها نیز همانند سایر کفپوش‌های مدرن، نصب آسان و راحتی دارند. به علاوه، می‎توان با توجه با سبک دکوراسیون خود طرح و رنگ‌های مخصوصی را انتخاب کرد و به کار برد.

4. چمن مصنوعی؛ یک تراس سبز داشته باشید!

یکی از گزینه‌های رایج و مقرون به صرفه برای کفپوش مناسب بالکن و تراس؛ استفاده از چمن مصنوعی است. این کفپوش‌ها جلوه و زیبایی چشم گیری دارند؛ و به فضای تراس شما نشاط می‌بخشند. اگر می‌خواهید یک فضای سبز اختصاصی در بالکن خود داشته باشید؛ می‌توانید از چمن مصنوعی در کنار گلدان ‌های گل استفاده کنید.

چمن مصنوعی

برای استفاده از چمن مصنوعی در بالکن، ابتدا باید سطح زیرین را آماده و هرگونه ناهمواری یا ترک خوردگی را رفع کنید. پس از آماده شدن سطح، می‌توانید چمن مصنوعی را به سطح تراس بچسبانید. انجام این کار کمی سخت بوده و نیاز به مهارت دارد؛ در صورت نیاز از افراد ماهر کمک بگیرید. از مزایای چمن مصنوعی به عنوان کفپوش مناسب برای بالکن، می‎توان به قیمن مناسب، سطح ضد لغزش و بافت نرم آن اشاره کرد.

با این حال، نمی‌توان از چمن مصنوعی به عنوان یک کفپوش تراس با دوام بالا، یاد کرد. اگرچه این کفپوش با فضا جلوه بخشیده و محیط را زیبا می‌سازد. بنابراین، اگر به دنبال یک کفپوش با دوام و ماندگاری بالا هستید؛ می‌توانید سایر گزینه‌ها را امتحان کنید.

5. کفپوش سنگی؛ محکم و ماندگار در بالکن و تراس

یکی از انتخای های همیشگی کفپوش مناسب بالکن، استفاده از کفپوش‌های سنگی است. اگرچه با روی کار آمدن کفپوش‌های مدرن، در ساختمان‌ها و دکوراسیون‌ مدرن به ندرت از کفپوش‌های سنگی استفاده می‌شود. با این حال استفاده از این کفپوش‌ها برای بخش‌های مختلف ساختمان( به خصوص ساختمان‌های اداری و تجاری) رایج است.

کفپوش سنگی بالکن

کفپوش سنگی، یک انتخاب مستحکم و با دوام برای بالکن‌ها است. بنابراین شما می‌توانید از این کفپوش سالها استفاده کرده و از دوام آنها مطمئن باشید. سنگ‌ها به عنوان کفپوش مناسب برای بالکن، یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه (در مقایسه با کفپوش‌های مدرن) و مقاوم در برابر عوامل محیطی هستند. کفپوش تراس از جنس سنگ، می‌تواند در ایجاد یک فضای زیبا و طبیعی بسیار موثر باشد.

یکی از معایب کفپوش‌های سنگی، امکان لغزش و لیزخوردگی در هنگام خیس شدن سطح این کفپوش‌ها است. بنابراین، اگر قصد استفاده از کفپوش‌های سنگی را دارید؛ بهتر است از انواع ضد لغزش آن استفاده کنید.

6. کفپوش‌های آجری با جلوه‌ی کلاسیک

آجرها، یکی از قدیمی‌ترین عناصر در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی هستند؛ که هنوزهم طرفداران بسیاری دارند. این عناصر به سبب جلوه‌ی نوستالژیک خود در بسیاری از دکوراسیون‌هایی داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. اگر به دنبال یک کفپوش مناسب بالکن هستید؛ که هم کاربری خوبی داشته باشد و هم فضایی کلاسیک را برای شما بسازد از آجر استفاده کنید.

کفپوش‌های آجری با جلوه‌ی کلاسیک

آجرها از دوام و ماندگاری خوبی در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی برخوردار هستند. این ویژگی آنها را به گزینه ی مناسبی برای کفپوش بالکن تبدیل کرده است.

اگر دیوارهای بالکن شما نیز آجری است؛ و کلا دکوراسیون کلاسیک دارد استفاده از کفپوش آجری با ایجاد هماهنگی و زیبایی در کنار کارایی خود به خوبی جلوه می‌کند. همچنین، کفپوش آجری قیمتی مناسب و بسیار ارزانتر نسبت به سایر کفپوش‌های موجود در بازار دارد. اگر بالکن شما کوچک است، از آجرهای کوچک‌تر استفاده کنید تا فضای آن را بزرگتر جلوه دهید. همچنین در بالکن‌های بزرگتر، می‌توانید از آجرهای بزرگ‌تر استفاده کنید؛ تا جلوه‌ای رسمی‌تر به آن ببخشید.

7. کفپوش سرامیک؛ انتخابی ماندگار از گذشته تا کنون

یکی دیگر از انتخاب‌های رایج به عنوان کفپوش مناسب بالکن و تراس، استفاده از کفپوش های سرامیکی است. سرامیک یک ماده بسیار بادوام است؛ که می تواند در برابر رطوبت، نور خورشید و سایر عناصر مقاومت کند. این بدان معناست که می تواند سال ها بدون نیاز به تعمیر یا نگهداری زیاد دوام بیاورد. علاوه بر این، کفپوش سرامیکی در طیف گسترده ای از طرح ها، رنگ ها و اندازه ها موجود است. این به شما امکان می دهد تا کفپوش مناسب برای بالکن را انتخاب کنید؛ که با سبک و دکوراسیون کلی بالکن شما مطابقت داشته باشد. همچنین، سرامیک به راحتی قابل شستشو است؛ که آن را برای بالکن و تراس هایی که اغلب از آنها استفاده می شود انتخاب مناسبی می کند.

کفپوش سرامیک

در انتخاب کفپوش سرامیکی برای بالکن و تراس به مشخصات ساختاری سرامیک مثل، ضریب اصطکاک، ضخامت و ضریب جذب آب توجه کنید. کفپوش‌های سرامیکی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در بخش‌های مختلف خانه باشند؛ چرا که دوام و تنوع رنگی آن‌ها بسیار بالا است. یکی از نکاتی که هنگام انتخاب کفپوش مناسب بالکن باید در نظر بگیرید؛ امکان لغزش و سرخوردگی است. امکان لغزش بر روی سرامیک بیشتر از سایر کفپوش های بالکن است.

8. کفپوش بتنی؛ یک کفپوش مناسب بالکن با قیمت مقرون به صرفه

یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه برای کفپوش مناسب بالکن، استفاده از کفپوش‌های بتنی است. انواع مختلفی از کفپوش های بتنی مثل کاشی و موزاییک بتنی، بتن یکپارچه و بتن پولیش شده وجود دارد. کاشی و موزاییک بتنی یکی از پرکاربردترین انواع کفپوش بتنی برای بالکن و تراس است. این کفپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی نصب کرد.

از بتن‌های یکپارچه نیز می‌توان به عنوان یک کفپوش مناسب برای بالکن و تراس‌های بزرگ استفاده کرد. بتن پولیش شده نیز یک گزینه مناسب برای بالکن‌ها و تراس‌هایی است؛ که می‌خواهند ظاهری مدرن و زیبا داشته باشند. این کفپوش‌ها از سطحی صاف و صیقلی برخوردار هستند و به راحتی قابل تمیز کردن هستند.

کفپوش بتنی

نصب کفپوش بتنی برای بالکن و تراس به نوع کفپوش بستگی دارد. برای نصب کاشی و موزاییک بتنی، ابتدا باید سطح زیرین را آماده کرد و سپس کاشی‌ها یا موزاییک‌ها را با چسب کاشی به سطح زیرین چسباند. برای نصب بتن یکپارچه، ابتدا باید قالب‌های فلزی را بر روی سطح زیرین نصب کرد و سپس بتن را در قالب‌ها ریخت. برای نصب بتن پولیش شده، ابتدا باید سطح زیرین را آماده کرد و سپس بتن را در دو لایه اجرا کرد. لایه اول بتن به عنوان زیرسازی و لایه دوم بتن به عنوان سطح نهایی اجرا می‌شود.

مهم ترین معیارها در انتخاب کفپوش مناسب بالکن

کفپوش مناسب بالکن، علاوه بر ساختار مقاوم در برابر عوامل محیطی و همچنین ضربه و سایش مزایای بسیاری برای بالکن و تراس دارد. کفپوش‌ها به بالکن زیبایی و جلوه‌ی به خصوصی می‌بخشند. انواع بسیاری از کفپوش مناسب برای بالکن وجود دارد؛ که در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید شده و با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شوند.

مهم ترین معیارها در انتخاب کفپوش مناسب بالکن

تراس و بالکن‌ها در معرض عوامی محیطی همچون رطوبت، گرما، سرما و نور خورشید وجود دارند. این عوامل می‌توانند باعث فرسایش و آسیب به سطح بالکن شوند؛ کفپوش‌های مقاوم از این عوامل جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، کفپوش می تواند از لغزش و سر خوردن جلوگیری کند. این امر به ویژه در زمانی که سطح بالکن و تراس خیس باشد، اهمیت دارد. کفپوش هایی که ضد لغزش هستند؛ خطر لغزش و سر خوردن را کاهش می‌دهند. با این حال، کف بالکن چی بزنیم؟ چه معیارهایی را در خرید کفپوش مناسب بالکن در نظر داشته باشیم؟

ویژگی‌هایی که هنگام خرید کفپوش بالکن باید در نظر داشته باشیم

  • مقاومت در برابر رطوبت: بالکن و تراس ها به طور مداوم در معرض رطوبت قرار دارند. بنابراین، کفپوش مناسب برای بالکن باید از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار باشد؛ تا دچار پوسیدگی و فرسودگی نشود. انواع بسیاری از کفپوش‌های مدرن، علاوه بر زیبایی در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند؛ و می‌توان به عنوان کفپوش بالکن از آن‌ها استفاده کرد.
  • مقاومت در برابر نور خورشید: نور خورشید می‌تواند به مرور زمان باعث تغییر رنگ و کدر شدن کفپوش شود. بنابراین، کفپوش باید از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار باشد. با این حال، در هنگام خرید کفپوش به ساختار و مقاومت آن در برابر نور خورشید به خوبی دقت کنید.
ویژگی‌هایی که هنگام خرید کفپوش بالکن
  • قابلیت شستشو: بالکن و تراس ها به دلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و آلودگی، نیاز به نظافت و شستشوی مکرر دارند. کفپوش مناسب بالکن باید از قابلیت شستشو برخوردار باشد؛ تا به راحتی بتوان آن را تمیز کرد. علاوه بر این، کفپوش تراس باید در برابر آب و رطوبت مقاوم و ماندگار باشد.
  • ضریب اصطکاک مناسب: کفپوش مناسب برای بالکن باید دارای ضریب اصطکاک مناسبی باشد؛ تا از لیز خوردن افراد در هنگام راه رفتن جلوگیری کند. این ویژگی بسیار مهم است و در هنگام خرید حتما به آن توجه کنید. البته که در تولید کفپوش‌های مدرن، این ویژگی مورد توجه قرار گرفته است.

در کنار تمامی این عوامل، باید بودجه‌ی خود را نیز در نظر بگیرید. سعی کنید؛ با توجه به بودجه‌ی خود بهترین انتخاب را داشته باشید. به علاوه، کفپوش‌ها جزو المان‌هایی هستند؛ که معمولا برای استفاده طولانی مدت به کار می‌روند. بنابراین، بهتر است که بودجه‌ی خوبی را برای آن در نظر بگیرید؛ تا انتخابی با دوام و به صرفه داشته باشید. همچنین در مدت کوتاهی مجبور به تعویض و جایگزین آن با گزینه‌های دیگر نباشید.

سخن پایانی

امروزه، با توجه به توسعه‌ی فرهنگ آپارتمان نشینی، در طراحی و معماری ساختمان‌ها توجه ویژه‌ایی به بالکن و تراس‌ می‌شود. به شکلی که در بیشتر آپارتمان‌ها بالکن‌ها فضایی بزرگ و قابل چیدمان دارند. بنابراین، انتخاب یک کفپوش مناسب برای بالکن، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید هنگام طراحی دکوراسیون و چیدمان بالکن و تراس به آن توجه کنید. کفپوش‌ها باید بتوانند؛ در کنار زیبایی و عملکرد کارایی بالایی نیز داشته باشند. در انتخاب کفپوش بالکن، شرایط آب و هوایی منطقه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن عمل کنید. یک انتخاب خوب و مناسب، زمانی شکل می‌گیرد که شما به تمامی معیارهای موجود توجه کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من