فهرست مطالب

کاغذ دیواری سه بعدی 3D

فهرست مطالب

کاغذ دیواری ها در رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شوند و همین تنوع است که استفاده از آن را تا این حد گسترش داده است. انواع طرح های هندسی، کلاسیک، مدرن و پتینه همگی از انواع طرح هایی هستند که خود شامل صدها نوع طرح دیگر هستند که استفاده از آن را تقریباً برای هر شخصی میسر می کند. شاید بتوان ادعا کرد که برای هر سبک و سلیقه قطعاً چندین و چند طرح کاغذ دیواری را می توان پیدا کرد. ضمن محبوبیت و استفاده گسترده از انواع سبک های رایج در کاغذ دیواری یک سبک و سیاق در نحوه ارائه طرح وجود دارد که بیش از سایرین محبوب شده است و این طرح ها چیزی نیستند جزء کاغذ دیواری سه بعدی. انواع کاغذدیواری های سه بعدی از انواع کاغذ دیواری های محبوب محسوب می شوند که درواقع نسل جدیدی از کاغذ دیواری بوده و به دلیل دارا بودن بعد به فضا عمق می بخشند. درواقع کاغذ دیواری ۳ بعدی به نوعی با دادن عمق به اشکال و تصاویر موجب ایجاد فضای بزرگتر در محیط می شوند و از این رو به کارگیری آن در بسیاری از فضاها می تواند راهگشا باشد.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

کاغذ دیواری های سه بعدی به دسته ای از کاغذ دیواری ها گفته می شود که طرح به گونه ای روی کاغذ پیاده شده است که زنده تر و پویاتر از طرح های معمولی به چشم می رسد. این طرح ها به قدری زیبا هستند که شاید نتوان آنها را با طرح های ساده تر مقایسه کرد. درواقع ویژگی سه بعدی بودن این کاغذهای دیواری به گونه ای بر میزان اثرگذاری طرح بر محیط تأثیر دارد که گویی طرح زنده است. به عنوان مثال طرح طبیعت سه بعدی به مراتب بیش از انواع معمولی حس و حال طبیعت را منتقل می کنند. از این رو طرح های سه بعدی در مواقعی که اثرگذاری طرح مطرح است می تواند بهترین انتخاب باشند. درواقع زیبایی طرح در کنار حس و حال زنده این نوع از کاغذ دیواری ها می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

برای مشاهده سایر انواع کاغذ دیواری و مقایسه قیمتی می توانید از بخش فروش کاغذ دیواری فروشگاه دکورچوب دیدن کنید.

انواع طرح کاغذ دیواری سه بعدی

تنوع طرح های سه بعدی کاغذ دیواری بسیار بالاست و شاید با افزایش استفاده از پوسترهای دیواری طرحی نباشد که نتوان آن را به شکل یک پوستر دیواری در اختیار داشت. تنها کاری که باید بکنید این است که طرح مورد را با کیفیت بسیار بالا در اختیار یکی از تولیدکنندگان پوستر قرار دهید تا آن را در ابعاد دلخواه شما چاپ کنند. با این حال طرح های سه بعدی کاغذ دیواری را نمی توان محدود به یک طرح و سبک خاص دانست چراکه انواع طرح های کاغذ دیواری را می توان به گونه ای سه بعدی در اختیار داشت. اما اگر بخواهیم یک دسته بندی جامع در این مورد داشته باشیم می توانیم دسته بندی زیر را درنظر بگیریم:

کاغذ دیواری کلاسیک سه بعدی، کاغذ دیواری های کلاسیک از نوع سه بعدی را شاید کمتر دیده باشید ولی انواع طرح های کلاسیک ترکیبی از نوع سه بعدی بسیار به چشم می خورند. این طرح ها اغلب ترکیبی از طرح های کلاسیک، طرح چهره و سایر طرح ها هستند که با هنر پتینه در هم آمیخته شده اند.

کاغذ دیواری مدرن سه بعدی، طرح های کاغذ دیواری مدرن بسیار متنوع هستند که این روزها نمونه های آن را بسیار دیده ایم. طرح های مدرن شامل انواع طرح هایی هستند که در طراحی آنها خلاقیت به کار رفته است. به همین دلیل شاید در نگاه اول نتوانید به موضوع یا هدف طرح پی ببرید. این طرح ها اغلب به صورت سه بعدی طراحی می شوند و انتخاب آنها بخصوص برای افرادیکه از سبک مدرن و مینیمال پیروی می کنند توصیه می شود.

کاغذ دیواری سه بعدی هندسی، کاغذ دیواری طرح هندسی از آن دسته طرح هاست که هم بتازگی پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری سه بعدی شده اند و هم استفاده از آنها بدلیل شرایط خاصی که دارند فاقد محدودیت هایی است که در مورد سایر طرح ها داریم. به عنوان مثال طرح های هندسی هم در اتاق خواب، اتاق کودک، پذیرایی و هم فضاهای اداری و تجاری کاربرد دارند. این طرح ها اگر به صورت سه بعدی طراحی شوند زیبایی مضاعفی خواهند داشت. در ادامه می توانید عکس کاغذ دیواری سه بعدی هندسی را مشاهده کنید.

کاغذ دیواری طرح طبیعت سه بعدی، طرح های طبیعت با آنکه بسیار زیبا هستند اما اگر به صورت سه بعدی باشند ظاهر زیباتر و اثرگذارتری خواهند داشت. این طرح ها اغلب در غالب پوسترهای دیواری تولید می شوند.

کاغذ دیواری طرح گل سه بعدی، طرح گل نیز همانند طرح طبیعت اگر به صورت سه بعدی طراحی شوند بسیار جذابتر و طبیعی تر به نظر خواهند رسید.

کاغذ دیواری سه بعدی 1کاربردهای کاغذ دیواری سه بعدی

به طور کلی یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری پوشاندن نواقص و عیوب سطی دیوار است. یکی از کاربردهای کاغذ دیواری سه بعدی نیز می تواند این مورد باشد. گرچه باید به یاد داشته باشید که برای نصب کاغذ دیواری باید زیرسازی های لازم به درستی انجام شود و در صورت وجود هر گونه لک یا ترک خوردگی این عیوب باید با روش های بتونه کاری یا روش های دیگر برطرف شوند.

یکی دیگر از کاربردهای طرح جدید کاغذ دیواری سه بعدی ایجاد فضایی مدرن و هیجان انگیز است. از این منظر شاید استفاده از کاغذ دیواری در اتاق فضاهای کاری پویا و اتاق نوجوانان بهترین انتخاب باشد. البته انتخاب نوع طرح نیز بشدت می تواند بر القای چنین حسی تأثیر بگذارد.

همچنین به یاد داشته باشید که طرح های سه بعدی به دلیل دارا بودن ویژگی های بصری خاص و ایجاد بعد در فضا قادرند فضا را بسیار بزرگتر از آنچه که درواقعیت است نشان دهند. از این رو استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی می تواند در فضاهای کوچک بهترین انتخاب باشد. البته در این فضاها حتماً باید به سراغ رنگ های روشن و طرح های نه چندان درشت بروید. چراکه رنگ های تیره فضا را دلگیر و کوچک جلوه می دهند و از سوی دیگر طرح های خیلی درشت در فضای کوچک منظره کاملی را به نمایش نمی گذارند به همین دلیل پیش از خرید کاغذ دیواری با این هدف حتماً این دو نکته را مد نظر قرار دهید.

کاغذ دیواری سه بعدی طرح طبیعت

علاوه بر این هم پوستر دیواری سه بعدی شامل طرح های جذاب برای کودکان هم می باشد و متناسب با سن و سلیقه هر دختر و یا پسری می توان پوستر های سه بعدی در طرح های مختلفی را پیدا کرد که اکثرا شامل طرح هایی با شخصی های کارتونی و بازی های کامپیوتری است که برای هر کودکی می تواند الهام بخش هم باشد.

مزیت های استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی

این نوع از کاغذها به لحاظ جنس تفاوتی با سایر انواع ندارند و تنها به دلیل نوع طرح در گروه دیگری قرار می گیرند. اختراع آنها را می توان انقلابی در صنعت دکوراسیون داخلی بدانیم.
می توان بخش هیجان انگیز استفاده از آنها را افزودن بعد به فضا دانست. زیبایی طرح بی نظیر و مشخص شدن جزئیات بیشتر در طرح و امکان استفاده از سایه های مختلف یک رنگ در طرح را می توان از ویژگی های مثبت آنها دانست.
همچنین از چنین طرح هایی می توان در فضاهای گوناگون و با اهداف متفاوتی استفاده کرد. این طرح ها قادرند فضاهای کوچک را بزرگ، تاریک را روشن و فضای بی روح را دنج و گرم جلوه دهند. به همین دلیل استفاده از آنها در رستوران ها، کافی شاپ ها، مجتمع های تجاری و انواع و اقسام فضاها توصیه می شود.

مزیت های کاغذ دیواری سه بعدینحوه استفاده از طرح سه بعدی کاغذ دیواری

ما می توانیم به طرق مختلف از پوستر ها و کاغذ دیواری های سه بعدی و به منظور خاصی برای مکان مشخصی استفاده کنیم. درواقع کاغذ دیواری های سه بعدی نیز مثل سایر انواع کاغذ دیواری ها به طرق مختلف در دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شوند.

  • بعضی از افراد از این محصول به منظور کاغذ دیواری پشت تلویزیون و یا پوستر دیواری پشت تلویزیون استفاده می کنند که بسته به سلیقه شخصی مان می توانیم از طرح های طبیعت و یا  طرح گل برای پشت تلویزیون ال سی دی کمک بگیریم البته بعضی از افراد هم طرح های سه بعدی دیوارپوش را در طرح حیوانات را بیشتر می پسندند.
  • حتی می توانیم از این نوع پوستر دیواری برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود و با فرزندانمان بهره ببریم، همان طور که گفتیم ما می توانیم از روی عکس خود و یا فرزندان مان پوستر سه بعدی چهره خود و آنان را سفارش دهیم تا از آن پوسترها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنیم تا بدین طریق اتاق خوابی زیباتر و جذاب تر با پوستری داشته باشیم که تصویر خودمان بر روی آن چاپ شده است.
  • برای اینکه کاغذ دیواری پوستری چهره به خوبی زیبایی خود را در اتاق خواب نشان دهد بهترین کار این است که آن را بر روی دیواری نصب کنیم که در مقابل آن کمترین وسیله را می گذاریم. اما اگر قصد استفاده از کاغذدیواری سه بعدی برای پشت تخت خواب خودتان و یا فرزندان تان را داریم می توانید از سایر طرح های سه بعدی برای این منظور کمک بگیرید.
  • همچنین می توانید برای پشت تخت خواب فرزندان تان از نمونه کاغذ دیواری سه بعدی با طرح های کودکانه و شاد این کار را به انجام برسانید تا اتاقی زیبا و جذاب و دوست داشتنی را برای دختر و یا پسرتان فراهم سازید.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری 3 بعدیقیمت کاغذ دیواری طرح سه بعدی

قیمت کاغذ  دیواری و پوستر دیواری با هم متفاوت است چراکه نوع جنس کاغذ دیواری و نحوه چاپ آنها متفاوت است. قیمت انواع پوستر دیواری سه بعدی براساس میزان متراژ دیوار یا محیطی که قصد نصب آن را دارید تعیین و برآورد می گردد و البته نوع جنس کاغذ پوستر دیواری سه بعدی هم بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود ولی طرح و رنگ آن جز فاکتورهای تعیین کننده قیمت به شمار نمی آید. کاغذ دیواری ها برخلاف پوسترها به شکل رولی به فروش می رسند و بنابراین اگر تمایل دارید برای فضایی کوچک اقدام به تهیه دیوارپوش کنید خرید پوستر دیواری می تواند اقتصادی تر باشد. به طور کلی می توان چنین ادعا کرد که قیمت کاغذ دیواری ها بیش از انواع پوستر دیواری تمام خواهد شد. البته به یاد داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری ها نیز بسته به نوع جنس می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال قیمت هر رول کاغذ دیواری نانوون می تواند تا حتی دو برابر گرانتر از کاغذ دیواری پی وی سی باشد.

نحوه انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی

به طور کلی انتخاب نوع طرح سه بعدی کاغذ دیواری براساس ویژگی های فضایی که قرار است طرح در آن نصب شود صورت می گیرد. به عنوان قوانین کلی می توان برای داشتن انتخاب ایده آل موارد زیر را مدنظر قرار داد:

  1. طرح های درشت مخصوص فضاهایی هستند که وسیع بوده و کمتر از المان های طرح دار در آن استفاده شده است.
    در طرف مقابل ، طرح های ریز مناسب فضاهای کوچک و فضاهایی ست که به دلیل استفاده از طرح های متنوع در آن به نوعی اشباع شده است.
  2. رنگ های روشن در فضاهای کم نور و رنگ های تیره در فضاهایی با نور طبیعی بالا توصیه می شوند.
  3. طرح های هندسی و مدرن در دکوراسیون مدرن و امروزی و طرح های سنتی و کلاسیک در فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک رایج است.
  4. استفاده از كاغذ ديواري سه بعدي براق به هیچ وجه در فضاهایی که از نور طبیعی بالایی برخوردار هستند توصیه نمی شود. این مورد در زمان انتخاب کاغذ دیواری های سه بعدی نیز مهم است. درواقع انعکاس نور از سطح براق می تواند برای چشم آزاردهنده باشد.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری سه بعدیكاغذ ديواري سه بعدي شرکت دکورچوب

البته بعضی از افراد ممکن است پس از بررسی آلبوم های مختلف طرح خود را بیابند و یا کلا طرح خاصی را از ابتدا مد نظر داشته باشند در چنین شرایطی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن پوستر دیواری سه بعدی را با طرح مورد نظرشان سفارش داده و تحویل بگیرند و در کنار آن به طور همزمان از خدمات مشاوره رایگان طراحی دکوراسیون داخلی شرکت دکورچوب هم بهره مند گردند. چنانچه شما هم در فکر تهیه کاغذ دیواری سه بعدی هستید و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید توصیه می کنیم هم اکنون با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید و خدمات مشاوره رایگان دکوراسیون داخلی شرکت دکورچوب را از دست ندهید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

6 دیدگاه در “کاغذ دیواری سه بعدی 3D

  1. امیرعلی قلیچی گفت:

    کدام آلبوم ها سه بعدی هستند ؟
    و اینکه به نظرتون طرح سه بعدی برای پذیرایی هم خوبه یا فقط برای اتاق خوب استفاده میشه؟

    1. مدیریت دکورچوب گفت:

      سلام دوست عزیز
      آلبوم السا و ادوارد و ماتریکس سه بعدی هستند و از این طرح میتونید برای تمام بخش های منزلتون استفاده کنید.

  2. بابک گفت:

    این طرح برای پشت tv خوبه یا پشت تخت خواب؟

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام جناب در هر دو مکان استفاده میشه و زیبایی خاص خودش رو داره.

  3. فهمیده گفت:

    سلام چجوری سفارش بدیم

    1. مددپور گفت:

      سلام با شماره های شرکت تماس بگیرین راهنماییتون می کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من