فهرست مطالب

ایده بازسازی اتاق خواب کوچک تا بزرگ

بازسازی اتاق خواب

فهرست مطالب

اتاق خواب مکانی برای استراحت و حریم خصوصی است که در آن احساس راحتی مهم است. به همین دلیل، چیدمان و دکوراسیون اتاق مهم است و بازسازی اتاق خواب و شخصی سازی می‌تواند به فرد کمک کند تا در خانه خود احساس شادی بیشتری داشته باشد. چه اتاق خواب کوچک باشد چه بزرگ، برنامه ریزی برای هزینه‌ها و فعالیت‌ها کمک زیادی به شما می‌کند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید اتاق خواب خود را در زمان مناسب و با بودجه بازسازی کنید. این مقاله مراحل مهمی را برای بازسازی اتاق خواب و ایجاد فضای کاملاً جدید برای استراحت شبانه شما ارائه می‌دهد.

مراحل کلی و مهم بازسازی اتاق خواب

مراحل کلی و مهم بازسازی اتاق خواب

با نورپردازی حالت اتاق خواب را بهبود بخشید

اکثر صاحبان خانه‌ها بر روی روشنایی آشپزخانه یا روشنایی حمام متمرکز می‌شوند. نورپردازی اتاق خواب اغلب در کنار راه قرار می‌گیرد و به یک چراغ سقفی که با سوئیچ کنترل می‌شود و یک لامپ روی میز خواب کاهش می‌یابد.  سایه‌های قدیمی را با یک سایه جدید جالب و چشم نواز جایگزین کنید. یا سقف بلند اتاق خواب خود را با یک لوستر تزئین کنید.

کفپوش اتاق خواب

کفپوش اتاق باید احساس گرما و ایمنی را  منتقل کند. گزینه‌های کفپوش سخت مانند کاشی و سرامیک فقط در مناطقی توصیه می‌شود که هوا رطوبت بالایی دارد. در غیر این صورت، به کفپوش‌های نرم فکر کنید که برای پاهای برهنه مناسب هستند، مانند فرش دیوار به دیوار یا فرش سطحی روی چوب یا کفپوش لمینت. کفپوش‌های چوبی مهندسی شده، ترکیبی از تخته سه لا با ابعاد پایدار و روکش چوب سخت، می‌توانند با کویل‌های حرارتی تابشی تسکین دهنده پا در زیر آن نصب شوند. کفپوش تخته‌ای پهن چوب سخت، چوب مهندسی شده و لمینت، زیبایی چشمگیری را به هر اتاق خواب می‌بخشد.

The role of flooring in renovating an old room

گزینه‌های مورد علاقه کفپوش اتاق خواب برای گرما و راحتی شامل موکت دیوار به دیوار، کفپوش چوبی یا لمینت با کیفیت با فرش‌های سطحی و کفپوش چوب پنبه‌ای است. یکی دیگر از انتخاب‌های بازسازی اتاق خواب تخته وینیل است. وینیل به طور سنتی یک ماده نازک و سرد بوده است که به بهترین وجه برای آشپزخانه یا حمام نگهداری می‌شود. اما کفپوش وینیل ضخیم‌تر با هسته جامد گرمتر احساس می‌شود. به علاوه، برای پاهای برهنه بهتر است.  برای این منظور می‌توانید از کفپوش‌ها و پارکت لمینت‌ های شرکت دکورچوب استفاده کنید.

کفپوش در بازسازی اتاق خواب

اتاق خواب را با طرح و رنگ جدید بازسازی کنید

برای خانه‌ای که به تازگی خریداری شده یا خانه‌ای که انتظار ندارید آن را برای چند سال بفروشید، فضای داخلی اتاق خواب خود را با هر رنگی که با روح شما سازگارتر است رنگ آمیزی کنید. ارزش ندارد اتاق خواب را به رنگ خاصی رنگ آمیزی کنید فقط به خاطر ترندها یا فروش که ممکن است سال‌ها بعد اتفاق بیفتد. اتاق خواب‌ها به همراه راهروها، نشیمن‌ها و اتاق‌های غذاخوری، ساده‌ترین اتاق خانه برای رنگ آمیزی مجدد هستند. بهتر است رنگ‌های تیره‌ و آرامش‌بخش‌تر را در اتاق‌خواب‌ بزرگ انتخاب کنید. در اتاق خواب‌های کوچک از طرح‌های رنگ‌آمیزی فضایی استفاده کنید که از رنگ‌های پاستلی، خاکستری یا خنثی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای دیدن نمونه های دکوراسیون داخلی بر روی آن کلیک کنید.

بازسازی اتاق خواب قدیمی

در بازسازی اتاق خواب قدیمی میتوان تغییرات بیشتری انجام داد. بستگی به متراژ اتاق خواب دارد که آیا میتوان در این اتاق خواب قدیمی سرویس مستر رو اضافه کرد یا خیر. تعویض کفپوش و کاغذ دیواری نیز میتوانید به بازسازی کمک بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب قدیمی به ما کند.

اگر اتاق خواب متراژ بزرگی داشته باشد میتوان آن را به اتاق کار اختصاص داد. در این صورت باید وسایلی که برای کار خود نیازدارید رو فراهم کنید تا به راحتی در اتاق خود کارهای خود را انجام بدهید.پ

بازسازی اتاق خواب قدیمی

دیوار اتاق خواب

نقاشی یکی از ایده‌های بازسازی اتاق خواب است که بسیار قابل توجه است. می‌توان آن را در یک آخر هفته انجام داد و نتایج آن برای سال‌ها باقی می‌ماند. شما همچنین می‌توانید یک نقاشی دیواری یا کاغذ دیواری دکورچوب استفاده کنید که در طرج‌ها و نقش‌های مختلف ارائه می‌شود.

اگر مطمئن نیستید که کدام رنگ را انتخاب کنید، تئوری رنگ را در نظر بگیرید. به طور کلی، رنگ‌های سرد آرام کننده هستند در حالی که رنگ‌های گرم انرژی می‌بخشند. رنگ آبی اتاق خواب یک دیوار لطیف و آرام بخش ایجاد می‌کند. استفاده از کاغذ دیواری در یک اتاق خواب کوچک می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما می‌تواند راهی فوق‌العاده برای ایجاد ظاهری قدیمی باشد. یک فضای نسبتاً کوچک با سقف اتاق خواب شیب دار و کاغذ دیواری‌ جذابیت اتاق را تضمین می‌کند.

دیوارها را رنگ کنید تا اتاق خود را با رنگی جدید متحول کنید. یک رنگ اصلی را برای روی دیوارهای خود انتخاب کنید و تمام مبلمان را از اتاق جدا کنید تا دوباره رنگ کنید. اگر می‌خواهید چندین رنگ را اضافه کنید، سعی کنید به طرح رنگ خود بچسبید و سایه‌ای را انتخاب کنید که مکمل بسیاری از رنگ‌ها باشد. برای اتاق کوچک‌تر، می‌توانید رنگ‌های روشن‌تری مانند کرم روشن یا سفید انتخاب کنید تا اتاق بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. اگر قصد دارید دکورهای رنگارنگ را در خود جای دهید یا اگر قصد دارید اغلب دکوراسیون خود را تغییر دهید، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع سبک دکوراسیون داخلی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

نقش دیوار در بازسازی اتاق خواب قدیمی

یک سرویس خواب و بالش جدید انتخاب کنید

 با در نظر گرفتن طرح رنگی خود، یک لحاف، شمع و روکش بالش و چند عدد بالش برای تخت خود انتخاب کنید. بهتر است لحاف را یک رنگ یا طرح ساده نگه دارید و با بالش‌ها رنگ‌های لحاف اضافه کنید. حتی می‌توانید یک پتو به رنگ مکمل در انتهای تخت بچینید. برای صرفه جویی در هزینه، ملحفه‌های باکیفیت و بالش و پتوهای ارزان قیمت را انتخاب کنید.

چند صندلی راحت اضافه کنید

 برای بازسازی اتاق خواب، با قرار دادن یک صندلی راحت و یک میز کوچک، مکانی را برای استراحت در نظر بگیرید. به دنبال صندلی‌ای باشید که با رنگ برجسته یا خنثی روکش شده باشد. اگر فضای زیادی ندارید، می‌توانید با قرار دادن یک نیمکت کوچک در پای تخت خود، یک قسمت نشیمن ایجاد کنید.

بازسازی اتاق خواب کوچک

بازسازی اتاق خواب کوچک

اگر به دنبال بازسازی اتاق خواب کوچک زیبا و کاربردی با فضای کوچک هستید، باید ایده‌های چیدمان اتاق خواب کوچک را در نظر بگیرید. فضای  باریک، سقف‌های کم و زوایای نامناسب همگی می‌توانند هنگام طراحی اتاق خواب مشکل ایجاد کنند، اما با برنامه‌ریزی درست و تفکر خلاقانه، می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید. خوشبختانه راه‌های مبتکرانه زیادی وجود دارد که فضاها را بزرگ‌تر از آنچه هستند جلوه دهند و احساس کنند، از قرار دادن وسایل گرفته تا ایده‌های هوشمندانه برای ذخیره‌سازی.

بیشتر بخوانید: بهترین کفپوش اتاق کودک | معرفی بهترین کفپوش های اتاق

موقعیت تخت خود را در نظر بگیرید

بزرگترین تصمیم در چیمان اتاق خواب کوچک، مشخص کردن مکان قرارگیری تخت است. تخت تأثیر زیادی بر ظاهر  فضا و همچنین نحوه استفاده از آن خواهد داشت. وقتی در مرکز دیوار قرار می‌گیرید، می‌توانید به راحتی به هر دو طرف تخت برای کارهایی مانند چیدن تخت و تعویض ملحفه‌ها دسترسی داشته باشید و آن را به کاربردی‌ترین گزینه تبدیل کنید.

Small bedroom renovation

تم اتاق را ساده نگه دارید

هنگام طراحی اتاق خواب با فضای محدود، بهترین ایده این است که مبلمان را به حداقل برسانید و اندازه بقیه وسایل را در کنار سایر ایده‌های ساده اتاق خواب به دقت در نظر بگیرید.

آینه ها را در طرح خود اضافه کنید

تزئینات با آینه روشی بسیار کاربردی برای بازسازی اتاق خواب کوچک است که فضای اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد، پس در صورت امکان ارزش آن را دارد که آن‌ها را در چیدمان اتاق‌خواب کوچک قرار دهید. قرار دادن آینه در مقابل یا مجاور یک پنجره باعث می‌شود نور در سراسر اتاق منعکس شود. در این گونه طراحی آینه‌ها به طرز بسیار زیبا جالبی به داخل طاقچه‌ها اضافه می‌شوند و با ایده های نورپردازی اتاق خواب ترکیب می‌شوند تا نور را به حداکثر ممکن برسانند و بعد از تاریکی نوری گرم ایجاد کنند.

نقش آینه در بازسازی اتاق کوچک

برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد جدیدترین رنگ پارکت پذیرایی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

صرفه جویی در فضا با چراغ‌های دیواری

لامپ‌های رومیزی نصب شده بر روی میزهای کنار تخت در دو طرف تخت یک چیدمان محبوب در اتاق خواب‌ها هستند، اما می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند – به گفته کارشناسان، برای اتاق خواب‌های کوچک ممکن است بخواهید ایده‌های جایگزینی برای نورپردازی دیوار اتاق خواب در نظر بگیرید. تعداد زیادی از گزینه‌های نور دیواری شگفت‌انگیز، چه با سیم و چه به برق، در دسترس است.

چه رنگی برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟

به طور کلی سفید و رنگ‌های خنثی برای بازسازی اتاق خواب کوچک، به ویژه اتاق خواب کوچک، بهترین هستند زیرا رنگ‌ها آرام هستند. وجود رنگ سفید روی دیوارها می‌تواند اتاق خواب را مطبوع‌تر کند و اتاق را بزرگتر و جادارتر نشان دهد. اگر رنگ سفید به سلیقه شخصی شما نیست، رنگ‌های روشن مانند آبی آسمانی و سبز ملایم نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. همانطور که این ایده‌های رنگ‌آمیزی اتاق خواب ثابت می‌کنند، راه‌هایی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید رنگ‌ها را در یک فضای اتاق خواب کوچک با هم ترکیب کنید.

رنگ در بازسازی اتاق کوچک

چگونه وسیله ها را در اتاق خواب کوچک سازماندهی کنیم؟

سعی کنید شلوغی را در اتاق خواب‌های کوچک به حداقل برسانید تا اتاق را بزرگ‌تر کنید.  استفاده از مبلمان در یک اتاق خواب کوچک باید به حداقل برسد. استفاده از مبلمان هوشمندانه و مبتکرانه به این معنی است که شما بر نحوه ساخت فضای خود کنترل دارید تا اطمینان حاصل کنید که تمام نیازهای ذخیره سازی شما برآورده شده است. پتانسیل ذخیره سازی زیر تخت نیز وجود دارد، اما فقط مطمئن شوید که وسایل شما همیشه دور از دید قرار می‌گیرند. وقتی وسایل ورزشی یا کفش‌های اضافی به داخل اتاق می‌ریزند، اثر آرامش بخشی اتاق خواب از بین می‌رود.  البته مطمئن شوید که فضا راحت باشد، چه بزرگ و چه کوچک، این همیشه مهمترین عامل در چیدمان یک اتاق خواب است.

نکات مهم در بازسازی اتاق خواب

قبل از شروع بازسازی اتاق خواب، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • بودجه مورد نظر: اولین قدم در بازسازی اتاق خواب، تعیین بودجه است. با توجه به بودجه خود، می‌توانید نوع بازسازی و تغییرات مورد نظر خود را تعیین کنید.
  • سبکی که انتخاب میکنید : سبک مورد نظر خود را برای اتاق خواب تعیین کنید. با توجه به سبک مورد نظر خود، می‌توانید رنگ‌ها، مبلمان و وسایل اتاق خواب خود را انتخاب کنید.
  • متراژ اتاق: اندازه اتاق خواب خود را در نظر بگیرید. با توجه به متراژ اتاق خواب خود، می‌توانید تغییراتی در دکوراسیون اتاق خواب خود ایجاد کنید تا فضای اتاق خواب شما بیشتر به نظر برسد.
  • نورپردازی: نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین در اتاق خواب دارد. با توجه به نیاز خود، می‌توانید از انواع نورپردازی در اتاق خواب خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

اتاق خواب شما ممکن است پس از مدتی خسته کننده و قدیمی شود. چه بخواهید اتاق خود را با مقداری رنگ جدید تازه کنید یا یک بازسازی کامل انجام دهید، می‌توانید با برنامه ریزی مناسب بازسازی اتاق خواب را با خیال راحت انجام دهید. هنگامی که یک برنامه دارید، روی نقاشی، چیدن مبلمان و اضافه کردن آخرین نکات دکور کار کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من